Starbucks

Vet inte om jag diggar Starbucks faktiskt. Går ibland på Wayne's här i Umeå och köper mig en stor kopp svart mörkrost och salami/brie-macka och sitter med musik i öronen och läser dagens tidningar. Gott och avslappnande. Sitta med någon behöver jag inte göra då.

:rofl

Ja usch för arbetstillfällen och skatteintäkter, det skall vi ha mindre av! :mad:

Ja det tänkte jag inte på, renhållningen kan ju anställa en hel del arbetslösa ungdomar! Det lär bli 6 samhalltrottoarsopare på 1 starbucksanställd

Om en livstilsmänniska ser att man kan köpa likadana brandade bagels och pappmuggskaffe som hans/hennes idoler i Sex in the city, ja då handlar hon utan undantag likadan frukost trippandes på väg till jobbet. När sedan den på samma grunder införskaffade treeegeeee-telefonen ringer... Ja då droppar man bara bagel, cigarett och starbucksmugg i backen och övergår till ett högljutt mobilsamtal med en annan likadan människa, samtalet kan typiskt handla om fitness och hälsa, slowfoodrecept och hur eecklitt det är med typ oambitiösa slarviga människor.

Last edited:
Vad heter de där telefonerna som har lucka med inbyggd platt-tv och som alltid är anslutna med ngn sorts tvåledare modell stetoskop till ägarens huvud?

Jag tror du tänker 3G

WAP var flugan som aldrig slog, det investerade enorma summor pengar på att göra det möjligt att WAP surfa på ett paralellt internet av WAP sidor som aldrig liksom tog fart...

Nuförtiden surfar man på det riktiga internet med sina telefoner.

Men det är uppfriskande att se ditt totala teknikointresse för en gångs skull...

Last edited:
Jag tror du tänker 3G

Ok, då ska jag genast ändra i inlägget ovan.:tummenupp

WAP var flugan som aldrig slog, det investerade enorma summor pengar på att göra det möjligt att WAP surfa på ett paralellt internet av WAP sidor som aldrig liksom tog fart...

Nuförtiden surfar man på det riktiga internet med sina telefoner.

Fantastiskt!

Last edited:
Ja det tänkte jag inte på, renhållningen kan ju anställa en hel del arbetslösa ungdomar! Det lär bli 6 samhalltrottoarsopare på 1 starbucksanställd

Om en livstilsmänniska ser att man kan köpa likadana brandade bagels och pappmuggskaffe som hans/hennes idoler i Sex in the city, ja då handlar hon utan undantag likadan frukost trippandes på väg till jobbet. När sedan den på samma grunder införskaffade treeegeeee-telefonen ringer... Ja då droppar man bara bagel, cigarett och starbucksmugg i backen och övergår till ett högljutt mobilsamtal med en annan likadan människa, samtalet kan typiskt handla om fitness och hälsa, slowfoodrecept och hur eecklitt det är med typ oambitiösa slarviga människor.

Visste inte att du kollade på Sex in the city. Trodde inte du kollade på TV-såpor. :tungan

Visste inte att du kollade på Sex in the city. Trodde inte du kollade på TV-såpor. :tungan

Vilken kanal går sånt på? Jag får mina informationer om vad som anses trendigt och eftersträvansvärt i audi- och livstilskretsar genom att logga in och läsa på fjollornas hemsidor på QX, deras personliga presentationstexter består oftast av en opersonlig lång lista med varumärken och artister de åtrår . När Charlotte Perelli är "världens största sångerska genom tiderna" vet jag att jag hittat ett kärnexemplar.

Han lade in ett litet fel i tileln lite snyggt tycker jag. Visar att han hört talas om, men aldrig sett programmet :hihi

Vad säger det om dig när du upptäckte och påpekade det? :va

Jag har sett mer än nödvändigt av det programmet, dottern har boxen och filmen.

Vilken kanal går sånt på? Jag får mina informationer om vad som anses trendigt och eftersträvansvärt i audi- och livstilskretsar genom att logga in och läsa på fjollornas hemsidor på QX, deras personliga presentationstexter består oftast av en opersonlig lång lista med varumärken och artister de åtrår . När Charlotte Perelli är "världens största sångerska genom tiderna" vet jag att jag hittat ett kärnexemplar.

Ahahaha...

Det kan inte vara lätt för dig...

Du som föredrar att lukta diesel framför att bära märket.

Last edited:

Tror att det är 5:an.

Låter som du är sugen på en Ådi.

Ska till NY om två veckor så jag kan nog fixa en autograf åt dig från Carry i sex and the city ifall du så gärna vill det. :rolleyes:

Tror att det är 5:an.

Låter som du är sugen på en Ådi.

Ska till NY om två veckor så jag kan nog fixa en autograf åt dig från Carry i sex and the city ifall du så gärna vill det. :rolleyes:

Isch isch isch. Det där låter lika lockande som en vattenkyld radfyra:eek:

Hör upp människa, skaffa dig en förortslägenhet och bil eller flytta till mindre ort. Du håller på att drabbas av ett allvarligt fall av overload av all stockholmism.

Hör upp människa, skaffa dig en förortslägenhet och bil eller flytta till mindre ort. Du håller på att drabbas av ett allvarligt fall av overload av all stockholmism.

Den förorten måste ligga riktigt långt från stan. Läget är liknande på de flesta ställen. Jag hamnade i Hammarby Sjöstad ett tag. Alla körde Ådi med latten i mugghållaren. Alla var typ likadana där. Kloner?

Bara för att du flyttat in ger jag mig inte av :D

Sthlm är/var fantastiskt just för det enorma utbudet. Skruvaffärer för skruv, hattaffärer för hattar, handskaffärer för handskar, kondis och bagerier för bröd, knivsliperier för...

Nu kommer ytterligare några av dessa fina inrättningar "me bra lääääge" ersättas av ännu ett menlöst brandat franchise-ställe som de nyinflyttade tvillingvagnsdragarna tycker "saknas" i sin dokusåpe-version av Sthlm

Last edited:
I England var då Starbucks dåligt. Dom använde bara en espressoshot till allt medan Café nero alltid hade två. Fick de förklarat av en som jobbat på båda när jag undrade varför neros kaffe var gott och starbucks smakade blaskigt piss.

Hur som helst så måste jag säga att jag gillar 7elevens kaffe. Drack för första gången för några månader sen och blev sjukt förvånad över att det var drickbart.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph