Starbucks

Säkert bra för de som vill ha ännu en leverantör av vuxenvälling i pappersmugg.

För mig som vill ha svart kaffe i en kopp kunde jag inte bry mig mindre eftersom slöddret på de där kedjor kollar på en som om man är en idiot om man beställer "kaffe"...

- Kaffe? Alltså jag vet inte om vi har kaffe men vi har Latte, Frappe, Macchiato och Espresso sen finns det något där nere som heter mörkrost men det vet jag inte riktigt vad det är!"

Värdelöst.

Deras Mocchiatosugarbejbi med vispgrädde, sirap, kakaoflingor, hasselnötskräm och fettfri skummjölk är lika mycket "kaffe" som sangria är "vin".

Beställde en macchiato på Stjärnbukkarna i Sydney. Bad om att få kaffet så starkt som möjligt. Smakade som babyvälling med en tesked kaffe i. Hopplöst.

Huvudet på spiken

:tummenupp

Saker är inte vad de borde vara....

På macken kan man inte längre köpa tändstift och olja, på macken kan man köpa saker som man tidigare köpte på ICA. På ICA kan man lyckligtvis fortfarande köpa mat men man får även hämta sina paket där och göra bankärenden. På banken som var platsen för bankärenden tidigare har förvisso behållit sinna pissiga öppettider men nuförtiden kan man inte hämta pengar där. Och på posten där man tidigare hämtade sina paket och skickade brev kan man knappt köpa frimärken för de ska man minsan köpa på Seven Eleven...

Jag bryr mig inte. Jag har alltid hatat fikakulturen. Sitta inträngd på nåt surrigt jävla skitställe bland en massa nyblivna mammor och deras skrikande snorungar och betala 150 spänn för en torr jävla macka och en kopp kaffe som är utspädd med piss. Kan tänka mig att priset går upp till runt 3-400 kr bara för att det står Starbucks på muggen. Fast folk betalar ändå för att dom vill vara hippa och moderna och ta en fika på det nya innestället.

Det värsta är att dom gångerna man blir ditdragen så får man inte gå när man väl plågat i sig mackan och pisset. Då ska man sitta och titta på främlingar och småprata samtidigt som man får försöka ducka och pressa sig mot bordet för folk och barnvagnar som ska tränga sig förbi. Aldrig mer.

Ännu mer skräp och råttor från livstilsmänniskorna i sthlms parker och gaturum.

Var glad att ni bor i Sthlm & kan dricka riktigt goda espresso om ni vill. Som hos Mellqvist kaffebar på Rörstrandsgatan eller Tintarella di luna på Drottninggatan 102 eller Sosta EspressoBar

mmmmmmm...vad gott

Var glad att ni bor i Sthlm & kan dricka riktigt goda espresso om ni vill. Som hos Mellqvist kaffebar på Rörstrandsgatan eller Tintarella di luna på Drottninggatan 102 eller Sosta EspressoBar

mmmmmmm...vad gott

Visst kan det vara gott ibland, men jag skulle hellre få gott kaffe 90 gånger av 100 än att få otroligt gott kaffe 3 gånger av 100...

Ptja, i staterna är väl Starbucks ett av få ställen som någorlunda pålitligt levererar något som liknar riktigt kaffe.

Vet inte om det alltid är så, men i USA ville de veta mitt namn för att göra min pappersmugg mer personlig. Eftersom mitt namn blir lite obcent på engelska avböjde jag att ge dem det. De tog illa upp. Jag valde att köpa mitt kaffe hos en annan leverantör efter det.

Vet inte om det alltid är så, men i USA ville de veta mitt namn för att göra min pappersmugg mer personlig. Eftersom mitt namn blir lite obcent på engelska avböjde jag att ge dem det. De tog illa upp. Jag valde att köpa mitt kaffe hos en annan leverantör efter det.

Heter du Dick eller Jerker?

(bonus om du har det som dubbelnamn...)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph