Stans snabbaste hoj - Tullinge nu i helgen

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
2-hjulig
SO med Stockholms Snabbaste hojjar!!! Nu i helgen är det dags att sålla agnarna från vetet. Hojarna ska köras från Ropsten till Tullinge i det skick den ska köras på strippen.

Två klasser, icke-tvinnar och tvinnar. Regler och detaljer hittar ni på bl.a. http://www.ssro.se

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Last edited:
So

Alla får ju inte köra! Besiktat inga slicks och inte lustgas :arsele En open med regler! :kocko Nej inget för mig iallafall Mvh Peke.

70

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com[/QUOTE]

Hur va de med lång å lågt monterad pakethållare då? får man ha en sådan :va

Inte för att ja har nån motor i dagsläget men man vet ju aldrig :D

Last edited:
andersbrink skrev:
Pippi, du har iaf en supporter som tycker att det är suveränt att det anordnas ett SO. Jag kommer.

...och åkte hem med en trasig soppapump. Att så få vågar ställa upp i dagsljus tycker jag dock är lite synd. Mycket köra blev det iaf! :D

S O

andersbrink skrev:
...och åkte hem med en trasig soppapump. Att så få vågar ställa upp i dagsljus tycker jag dock är lite synd. Mycket köra blev det iaf! :D
Blev det nå bra tider för dig Anders? Och vem vann?

Peke skrev:
Blev det nå bra tider för dig Anders? Och vem vann?

Om vi säger så här, något officiellt SO blev det inte. Publik, tävlande och Lelle bangade och prissumman + närapå 50k pengar skrapades dock ihop för att öht kunna köra idag på Tullinge.

Hojarna fixade en egen inofficiell stege och Matte Bohlin vann över mig i finalen på en 8.63 (personligt rekord för Matte) mot min 8.87 (soppapumpen torsk, bara 230 km/h). Min bästa för dagen blev 8.72 och 270 km/h (kejrå, 269.6 km/h). Jag fick iaf vara kvalsnabbast ett tag... :hihi

Värmeproblem för den svarta ZX12'an (startmotorn som vanligt) i semin mot Bohlin. Jag hade trippel räkmacka då den jag skulle köra semifinal mot vurpade efter sin målgång och stegen i övrigt var tom på min sida.

Jag tror (snarare vet) att Gä/Up-Open nästa helg på Lunda kommer att samla "några" fler än dagens 10-talet hojar. Bara hoppas på finväder!

JAg vet vem som blev 3:aaaa på SO :banana

Ps: Om han var värd det är en annan historia. Men är man med o kör vet man ju aldrig vad framtiden vill............... :hoppskrat

Jag tycker du var värd 3`e platsen för tappert kämpande!!

xx skrev:
JAg vet vem som blev 3:aaaa på SO :banana

Ps: Om han var värd det är en annan historia. Men är man med o kör vet man ju aldrig vad framtiden vill............... :hoppskrat

Som du körde och kämpade så var du värd 3`e platsen tycker :banana :tummenupp

Laxmackan skrev:
Som du körde och kämpade så var du värd 3`e platsen tycker :banana :tummenupp

Nu skall jag inte lägga av när du är så snäll... Räkna med snabbare tider nästa år :tummenupp :tummenupp :tummenupp Eller hur det nu blir :va

Huvudsaken är att vi har kul :rock

Kul!!!

xx skrev:
Nu skall jag inte lägga av när du är så snäll... Räkna med snabbare tider nästa år :tummenupp :tummenupp :tummenupp Eller hur det nu blir :va

Huvudsaken är att vi har kul :rock

Ja visst fan har vi kul :tummenupp Och roligare ska vi ha i helgen....

Laxmackan skrev:
Ja visst fan har vi kul :tummenupp Och roligare ska vi ha i helgen....

Har jag tur bygger Gävle proffsen om min hoj på SÖNDAG.....

Låg och snabb..... Se upp nu Laxmackan :7peta

Back