Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
robeen skrev:Man hör ju på radio lite då och då hur folk fått soppatorsk och står ivägen någonstans så det blir kö. Har funderat en del på det.. För är det något jag har koll på så är det om jag har soppa så det räcker, oavsett om mätaren funkar eller inte.
Så hur lyckas ni ?
Glömska/Tankspridda ?
Lata, tankar imorn istället ?
Snåla, bensinpriset ska sänkas imorn så jag väntar?
Läckage ?
Sabotage, en lömsk polare som nollställer km räknaren eftersom han vet att det är så du håller koll på tanken ?
jag körde soppatorsk mellan falkenberg och halmstad, klarade mig precis till en avfart.. 80% av alla bilar (ca 1 minuten) stannade när jag vinkade.. ingen hade soppa med sig, men några erbjöd sig t.o.m. att skjutsa mig till en mack så jag kunde köpa lite...divez skrev:Jag körde min första tur idag och det blev på ca 10 mil![]()
Men i mitten av turen hade jag lite för roligt så jag råkade köra slut
på bränsle ca 100 m innan hjulstakorset när man kommer från barakarby.
Precis där så fins det en liten "vänt zon" där man kan stanna om man har
problem och dyl. Och där stod jag i ca 40 min vid 1600.
Jag räknade ut ett snitt och det kom ca 30 bilar i min så det blir 1200 fordon
och inte EN enda stannade! Många tittade dock..
Ser jag någon med som står still så är det för mig självklart att stanna till och se om man kan göra något.
Det stannade iofs en taxi 2 min innan min polare kom med dunken men han
stannade för att kolla körningar och tittade inte ens på mig.
Får man problem i tex asien så stannar ju varenda människa för att hjälpa till.
Näe nästan så man tappar hoppet på att det finns snälla peroner i trafiken
som inte bara tutar när det är något ivägen utan löser problemet.
Är det självklart för er att ni stannar?

jag glömde vrida tillbaka från reserven efter att ha tankat.. så jag fick ingen varning när det bara var 5liter kvarrobeen skrev:Man hör ju på radio lite då och då hur folk fått soppatorsk och står ivägen någonstans så det blir kö. Har funderat en del på det.. För är det något jag har koll på så är det om jag har soppa så det räcker, oavsett om mätaren funkar eller inte.
Så hur lyckas ni ?
Glömska/Tankspridda ?
Lata, tankar imorn istället ?
Snåla, bensinpriset ska sänkas imorn så jag väntar?
Läckage ?
Sabotage, en lömsk polare som nollställer km räknaren eftersom han vet att det är så du håller koll på tanken ?

divez skrev:Är det självklart för er att ni stannar?
Trango_B skrev:En gång stannade jag och en kompis och frågade om en kille behövde hjälp.
Han hade kört slut på soppan i bilen. Då vände vi tillbaka till närmsta mack
och köpte 5 liter till honom och sedan åkte vi tillbaka och tankade i 5liter i hans bil. Vi vägrade ta emot pengar för att vi var snälla. Då sa han att vi kunde komma in gratis på hans nattklubb som tack för hjälpen. Det var tre år sedan ungefär och vi kommer fortfarande in gratis där varje gång. 80kr kostar inträdet så vi har tjänat in soppapengarna ett antal gånger om genom åren.
Killen blev verkligen genuint GLAD för att vi hjälpte honom. Och det lönade sig verkligen för vår del oxå.

På väg till svenskarallyt. Nog för att de var 4 st som talade med brytning och att de var en hond civic men med mycketUrbanTiger skrev:Typ 8 zigenare i en Fiat Micra (?) stannar man inte för även om dom står och vevar mitt i vägen![]()
Det jävliga är att man inte vet vad det är för folk som man har att göra med. Intuisionen avgör.
Är det en hoj så får får man ju överväga läget utifrån om det ser ut som om dom vill/behöver hjälp.
stannade vi Thundercat skrev:Har stannat flera gånger och frågat folk som står efter vägkanten. Man har inte mer bråttom än att man hinner stanna.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=13927

|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!