Stannar ni om ni ser någon med problem?

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
Jag körde min första tur idag och det blev på ca 10 mil :banana

Men i mitten av turen hade jag lite för roligt så jag råkade köra slut
på bränsle ca 100 m innan hjulstakorset när man kommer från barakarby.

Precis där så fins det en liten "vänt zon" där man kan stanna om man har
problem och dyl. Och där stod jag i ca 40 min vid 1600.
Jag räknade ut ett snitt och det kom ca 30 bilar i min så det blir 1200 fordon
och inte EN enda stannade! Många tittade dock..

Ser jag någon med som står still så är det för mig självklart att stanna till och se om man kan göra något.

Det stannade iofs en taxi 2 min innan min polare kom med dunken men han
stannade för att kolla körningar och tittade inte ens på mig.

Får man problem i tex asien så stannar ju varenda människa för att hjälpa till.
Näe nästan så man tappar hoppet på att det finns snälla peroner i trafiken
som inte bara tutar när det är något ivägen utan löser problemet.

Är det självklart för er att ni stannar?

Det klart att man stannar. Även om man inte kan hjälpa till så har man ju försökt i allafall.

stannar aldrig....dom gånger man själv fått problem (alltid i regnet), så har ingen stannat för mig :mad: :tummenupp
man har fått stå där som en idiot på vägen....man har fått lösa problemet själv

vet inte, har aldrig sett någon med problem.

edit: aldrig någon som vinkat med händerna iallafall

Stannar alltid om man ser att de har problem, sitter du bara på hojen kan du ju lika gärna vänta på ngn och då hade jag nog inte stannat.
E det uppenbart att du har problem så självklart man stannar!

Svårt att se ifall nån har slut på bensin eller bara stannat för att t.ex. kolla i kartboken när man kör förbi. Rent spontant tror jag dock att jag skulle stanna om jag såg någon som stod med motorhuven öppen eller med en bensindunk.

Ser jag att nån har problem så hjälper jag till i den mån jag har tid.

Har själv fått soppatorsk å hade endast kortet med mig, gick in till ett närliggande hus å frågade om ja fick köpa en dunk? Sa att ja kunde lämna plånkan medan ja åker å tar ut pengar men ikke fick 5l/bensin mot att ja lovade att göra likadant om någon annan har råkat ut för samma incident. :tummenupp

Om nån skulle stå och vifta åt mig så skulle jag nog stannat om jag hade haft tid till det. Det har aldrig hänt dock.

Sjä'lvklart stannar man!
Var en som hade fått problem här i stan i sommras, stan är ju liten så man vet dom flesta, men denne hade jag aldri sett förr... han kom från ö-sund, men då hade han nästan fixat sitt problem så jag kunde bara stå där å vara lite social medans han fixade de som var kvar.. :tummenupp

divez skrev:
Är det självklart för er att ni stannar?

Ja.
jag och frugan såg en hoj i vägkanten utanför västerås en natt i fjol. jag stannade, (såg inte att det var massa fransar på hojen då det var mörkt)
den gubben hade kört slut på soppa, ingen dunk hade vi heller.. men det löste vi med en tomflaska ur en papperskorg. han var tacksam jag krävde att han skulle göra likadant om han såg en biker stå utan soppa som betalning.
Visst fan är jag snäll,?!?!
David som nu ska ta sig en whiskey

Det som är än värre är att folk inte stannar vid olyckor. Mötte en lastbilschaufför mitt i natten som åkt rakt ut i skogen i 90 knutar. Jag var det 7e fordonet som passerade och den enda som ens verkat sakta ner.

Självklart satte jag mig och pratade med den chockade mannen tills ambulansen kom till platsen.

//jaG

Ser jag att nån har problem stannar jag såklart. Inte alls säkert att jag kan hjälpa till, men stannar gör jag. Vill att andra ska göra detsamma om jag själv skulle få problem, dessutom har jag tummen mitt i näven så jag hade säkert behövt all hjälp jag kunde få.

Jag stannar bara om personen gör tecken på att vilja ha hjälp. Med alla dessa mobiltelefoner så antar man att hjälp är på väg om dom bara sitter och glor.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt