Jag kom från Gelleråsen med Gixxern på släp härom året när det stod en Intruder 1800 i vägkanten. Vände och frågade om han behövde hjälp. Hans hoj hade tvärdött, sannolikt elfel, hittade inte felande säkring och hjälpen var på väg från Norrköping till Laxå!
Det slutade med att vi lastade hans hoj på mitt släp och han körde min bil hem till Skövde och jag körde min hoj 
Han och hans norrköpings-tjej var väldigt tacksamma. Jag bad honom hjälpa nästa hojåkare i vägkanten i 'pass-it-forward'-stil.
En guldvinge har fått starthjälp när den slutat ladda en gång också.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Det kostar inget att fråga och att svara med okvädningsord måste ju vara det dummaste man kan göra när nån erbjuder hjälp
Jag kan tänka mig att jag skulle erbjuda HA eller andra väst-knuttar hjälp också. De är också människor och det är fint med alla typer av vänner

Han och hans norrköpings-tjej var väldigt tacksamma. Jag bad honom hjälpa nästa hojåkare i vägkanten i 'pass-it-forward'-stil.
En guldvinge har fått starthjälp när den slutat ladda en gång också.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Det kostar inget att fråga och att svara med okvädningsord måste ju vara det dummaste man kan göra när nån erbjuder hjälp

Jag kan tänka mig att jag skulle erbjuda HA eller andra väst-knuttar hjälp också. De är också människor och det är fint med alla typer av vänner