Stannade. Vill inte starta igen. KTM 520

Känns som om Ebay nu är min vän på heltid.
Jag tror att jag har nått skumt kabelbrott också nånstans,men jag har inte undersökt det.

Låter som den är sur, om du har kickstart på den så håll full gas o kicka 3-4 gånger, efter släpp gas o kicka igen med ingen gas, testa det 1-2 gånger, händer det inget så är det något annat, men jag tror det är det som är felet.

Låter som den är sur, om du har kickstart på den så håll full gas o kicka 3-4 gånger, efter släpp gas o kicka igen med ingen gas, testa det 1-2 gånger, händer det inget så är det något annat, men jag tror det är det som är felet.

Svårt att skylla på sur när killen inte får nån gnista va?? :D

Läs hela tråden, bitte :)

I vilket fall som helst, så slog det mej häromdagen att jag nog har haft jordsladden på multimetern i fel hål i multimetern, ni vet en sån där dundertabbe och där-av har jag fått superkonstiga mätresultat. Jag har dessutom packat alla min vertyg då jag är i full gågn med att byta garage så jag kan inte kolla om jag misstänker rätt innan jag packat upp allt i det nya garaget =) Hoppas dock på att det är jag som har yrat till det.

Läs hela tråden, bitte :)

I vilket fall som helst, så slog det mej häromdagen att jag nog har haft jordsladden på multimetern i fel hål i multimetern, ni vet en sån där dundertabbe och där-av har jag fått superkonstiga mätresultat. Jag har dessutom packat alla min vertyg då jag är i full gågn med att byta garage så jag kan inte kolla om jag misstänker rätt innan jag packat upp allt i det nya garaget =) Hoppas dock på att det är jag som har yrat till det.

haha, lätt hänt ;)
Hoppas det orsakade dom felaktiga mätresultaten och att du får ordning på det där snart :)

ns-lasse: Jag ska mäta den en gång till under mer ordnade förhållanden så får vi se vad den lämnar, men säger du att du haft samma problem som på min hoj så...

Nu har jag alldeles precis bytt stator som jag köpte på StormLyktan.com och jag har gnista när jag tar ut tändstiftet och håller det mot chassiet/motorn, men hojen startar inte för det. WTF? Den har baktänt två gånger men inte mycket annat!

Har nu provat med ett annat tändstift, Denso, istället för NGK, men den startar inte endå, ett par enstaka poffar ibland på startgas men i övrigt död. :va

Har nu provat med ett annat tändstift, Denso, istället för NGK, men den startar inte endå, ett par enstaka poffar ibland på startgas men i övrigt död. :va

Sitter svänghjulet fast? ta lös det och kolla så krysskilen är där den ska!! (Långsökt men bäst att kolla). Har du bra komp? kan du låna en cdi box? Pullsgivare?

Sitter svänghjulet fast? ta lös det och kolla så krysskilen är där den ska!! (Långsökt men bäst att kolla). Har du bra komp? kan du låna en cdi box? Pullsgivare?

Tänkte inte på att känna på svänghjulet när jag hade grejerna av, det var dumt. Har köpt en CDI-box på ebay från en 525 -03 utan TPS, fick den för bra pengar så det är lika bra att köpa när man hittar nått billigt så jag tänkte prova med den. Pickupen har jag kollat mellanrummet mellan svänghjul och givare och det stämmer, har även mätt volten i den och den verkar fungera som den ska.

Mitt nästa skott blir CDI'n, den är sprucken i höljet då gaffelbenet tog i vid en vurpa en gång, så det kan ha gått fukt i kretskortet men det känns långsökt, jag vet inte. Det värsta är att jag är ju inte ensam om detta och inte ensam om att inte ha en aning om vad som är trasigt.

Har du knäckt CDIn känns ju det troligt att det är felet, har polare som fått byta CDIer efter marksyningar!

Bytt CDI till en 525Sx -03 idag med TPS och inte f-n startar skiten för det. Köpa tändspole och kanske en laddningsregulator imorgon om det inte är för dyrt, startar skiten inte då så är den j*vligt billig om någon vill ha den =P

Laddregulator är ingen större mening att köpa, den börjar ju inte ladda fören hojen är igång och det sitter separata delar på spolen så strömmen till CDIn har inget med batteri eller regulator/likriktare att göra.

Bytt CDI till en 525Sx -03 idag med TPS och inte f-n startar skiten för det. Köpa tändspole och kanske en laddningsregulator imorgon om det inte är för dyrt, startar skiten inte då så är den j*vligt billig om någon vill ha den =P

Om den inte startar i morgon så har jag första tjing på att köpa, vi ska nog komma överens ::cpparty

Kolla svänghjulet som någon sa innan.

På min 125:a hade kilen gått sönder så att svänghjulet ändrat läge. Fick samma symptom som du. Är ju gratis att kolla ;)

Köp varken tändspole ellr regulator!! ryck lös första bästa tändspole av någon cross 2-takt ellr 4-takt båtmotor eller ja vad som hellst och prova.

ag fixade för någon dag sedan en xt600 som tändspolen var misstänkt på genom att plocka lös spolen från min v70! Då gick den fint. Och då kan man beställa. OBS xt600 har 2st kablar in i t-spolen och bägge går till cdibox. Ktm har bara en kabel som drar iväg till cdi och sedan jordad på plats. Så då kan man tyvär inte köra bilspole. Men gräsklipparspolar och dyligt med en kabel går utmärkt:tummenupp

Jag har testat annan spole, kabel och tändhatt på min, inte fan startade den för det.

Tror på nåt annat skit men har ingen aaaaaning om vad det kan vara.

Hatar min 525a. :huvet

Jag har testat annan spole, kabel och tändhatt på min, inte fan startade den för det.

Tror på nåt annat skit men har ingen aaaaaning om vad det kan vara.

Hatar min 525a. :huvet

Har du provat den lille pullsgivaren som sitter inne i svänghjulskåpan? Ni får köpa en tillsammans och prova kostar säkert runt 400-500kr?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti