Stanna vid strandad mc?

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Oh!
Stod på 222:an mot vämdö med rasad motor på min Ducati sf848 och väntade på bärgare i en och en halv timme.
Inte en enda bil eller mc gjorde någon ansats till att stanna för att höra om jag behövde hjälp!

Men jag kanske är osedvanligt ful??
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag stannade söder om Gävle ( jävla skitstad ) när jag såg en BMW R 1200 GS Adventure ( viktigt ) stå vid vägkanten.
- Problem?
- Soppatorsk, har du reservdunk?
- Ja, men Diesel.
- Skjutsa mig till Uppsala så jag kan tanka.
- Inga problem, men hur kommer du tillbaka?
- Du kör mig väl?

Där gav jag upp.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Lite grann som att man på SportHoj inte kör SportHoj och är glad att försäkringsbolag inte försäkrar SportHoj. :hihi
Vi andra både hälsar och stannar, oavsett vilken motorcykeltyp vi kör... ;)
Hahahahahahaha!
Ajjemän! Det stämmer bra det! Så är det.

Jag brukar stanna för ALLA inklusive kromslädar från 1945, men Trajjor... (engelskt junk) där vet man att det bara är världsproblem att vänta så då gasar jag förbi så brutalt jag bara kan samtidigt som jag ger tummen upp med korvätarhjälmen i öppet läge och världens största flin! ;)

För övrigt hälsar jag på alla. Så länge de inte kör just sportis-trajja.

:hojsmilie :hej :hej
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Oh!
Stod på 222:an mot vämdö med rasad motor på min Ducati sf848 och väntade på bärgare i en och en halv timme.
Inte en enda bil eller mc gjorde någon ansats till att stanna för att höra om jag behövde hjälp!

Men jag kanske är osedvanligt ful??
Folk är väl lite rädda för "skinnknuttar". Man vet ju aldrig vad sådana där busar kan ta sig till, man blir säkert rånad om man stannar.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hahahahahahaha!
Ajjemän! Det stämmer bra det! Så är det.

Jag brukar stanna för ALLA inklusive kromslädar från 1945, men Trajjor... (engelskt junk) där vet man att det bara är världsproblem att vänta så då gasar jag förbi så brutalt jag bara kan samtidigt som jag ger tummen upp med korvätarhjälmen i öppet läge och världens största flin! ;)

För övrigt hälsar jag på alla. Så länge de inte kör just sportis-trajja.

:hojsmilie :hej :hej
Bra karl reder sig själv, dålig ska ingen hjälp ha! ;)
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Fick strul med gammel-Kawan förra året och satt väntade på uppbackning med verktyg vid vägkanten. Blev positivt överraskad av att ett par bilister stannade och frågade om man behövde hjälp. Båda var dock hojåkare som ville snacka gamla plastraketer :)
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Jag har faktiskt inte mött några strandade motorcyklar.

Däremot har jag fått hjälp när jag själv fick strul. Jag var på väg mot mälaren runt med massa packning när hojen stendog innan jag ens hade kommit ut från Göteborg.

Batteriet hade gått att starta hojen och det hade gått att köra iväg, men sedan stendog det och elektroniken stängde ner.

Från ingenstans dök det upp en hjälte på en speed triple, som först körde hem och hämtade startkablar och verktyg, sedan ville han se att jag kom iväg också. Tur det, för hojen stendog igen och det hjälpte inte att hålla varv för att ladda batteriet heller.

Svensk som man är vill man inte vara till besvär, men denna killen ville verkligen inte ge upp, så han körde till biltema och köpte ett batteri åt mig. Tyvärr hade biltemas hemsida gett fel batteri, så det gick inte att få på sadeln.

Fullpackad som jag är får jag inte plats med en sadel någonstans, men då tar han sadeln i sin ryggsäck så vi kommer iväg till biltema och får bytt batteriet. Givetvis ville han inte ta emot någon betalning heller.
Väldigt tacksam kom jag fram till stockholm till slut.

Väntar fortfarande på chansen att få föra tjänsten vidare.
 

Joem

Medlem
Gick med
30 May 2020
Ort
West
Hoj
Honda CB1000R
Jahopp,
Så var det min tur att bli strandad. På g till affären för att köpa present åt morsan. Allt frid och fröjd. Strax innan en liten bro svänger en bil ut från avfart och jag kommer i lagliga 80 km/h. Hade full koll på henne men hon hade ingen koll på mig. Hon stannar på vägen, jag stannar, går fram och pratar med henne och berättar lugnt att hade jag inte varit uppmärksam på henne hade jag suttit i sidan och i bästa fall spenderat Kristi himmelsfärd på sjukhuset. Under tiden välter hojen, slår av kopplingshandtaget, växelväljaren och repar upp lite gott på vänster sida. Så, nu står man här strandad och väntar på bärgaren. Tur man råkade ha tillägget assistans, tur man inte krockade... 8595957B-F846-49F8-8651-BD360A93BFDF.jpeg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jahopp,
Så var det min tur att bli strandad. På g till affären för att köpa present åt morsan. Allt frid och fröjd. Strax innan en liten bro svänger en bil ut från avfart och jag kommer i lagliga 80 km/h. Hade full koll på henne men hon hade ingen koll på mig. Hon stannar på vägen, jag stannar, går fram och pratar med henne och berättar lugnt att hade jag inte varit uppmärksam på henne hade jag suttit i sidan och i bästa fall spenderat Kristi himmelsfärd på sjukhuset. Under tiden välter hojen, slår av kopplingshandtaget, växelväljaren och repar upp lite gott på vänster sida. Så, nu står man här strandad och väntar på bärgaren. Tur man råkade ha tillägget assistans, tur man inte krockade... View attachment 460754

Tur att det gick bra.

Lärdomar att dra:



# Bilar är älgar

# Det är meningslös att stanna och försöka utbilda idioter.

# Ställ inte hjälmen på marken någon längre stund.

# Byt ditt framdäck nu när hojen ändå skall repareras.
 

Joem

Medlem
Gick med
30 May 2020
Ort
West
Hoj
Honda CB1000R
Sant,

Det var mest i vrede jag stannade. Men med facit i hand borde jag inte gjort det av dubbla anledningar. Känns så inåt helvete trist just nu. Men men. Får lära sig av detta också, bra tips - däcket får bytas det med.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag stannade vid en strandad Harley Parkinson igår och insåg efteråt att jag fortfarande har en del kvar till diplomatisk perfektion.
"Tycker du det här var ett bra ställe att stanna på?"
Det jag egentligen menade var "här har du inte stannat frivilligt".
Han började knuffa kromhögen till en annan plats.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Oh!
Stod på 222:an mot vämdö med rasad motor på min Ducati sf848 och väntade på bärgare i en och en halv timme.
Inte en enda bil eller mc gjorde någon ansats till att stanna för att höra om jag behövde hjälp!

Men jag kanske är osedvanligt ful??
Har sätt en röd SF ute på Värmdö ibland, dom är rätt ovanliga. Är det du kanske? :) oftast sätt den kring Djurö
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Nä du!
Denna gick tillbaka till handlaren för reparation och byttes sen in mot min nuvarande kawa z900rs

Men visst är det en rätt ovanlig modell, och sjukt skoj var den, när den inte stod på verkstad.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag såg en kille med en CBX på en parkering i Örsundsbro idag och när jag passerade igen en stund senare stod han kvar där så jag stannade. Han hade inga problem utan väntade bara på sin pappa som inte höll samma tempo på sin mc. Den var av 1921 års modell.
 

bombas

the king of every f...ing thing
Gick med
25 May 2019
Ort
bakom en buske
Hoj
honda crf 1100 -22
fick igår punka på min båge och blev stående mitt på en bro i göteborg!! hade varit stående ett tag i väntan på bärgaren när det kommer hoj i motsatt körbana som ser mig och vinkar och jag hejar tillbaka! står å svär över min punka i typ 15min när döma min förvåning så är det samma åkare som har vänt (inte helt lätt att komma till min fil från hans) bara för att kolla så allt va ok!!!! all heder åt denna killen!!!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top