Standard bestyckning ktm 525 exc -06

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Tja,

Har sökt som en galning i forumet utan att hitta något.. Jag behöver bestycka om förgasaren tillbaka till standard på min KTM 525 exc 2006. Givetvis utan strypning.

Vad för låg, högfart, nål och blandskruv som gäller standard?

tack på förhand

/Macke
 
Last edited:
När du ändå är igång så skippa originalbestyckningen och byt till något mer racemässigt.
 
När du ändå är igång så skippa originalbestyckningen och byt till något mer racemässigt.


Jag har monterat tillbaka allt till orginial. Hade helsystem etc innan, och nu går det skitdåligt med nuvarande bestyckning som är "racemässigt".

Jag var dum som inte skrev upp vilken bestyckning jag hade innan "modifieringen".

Vad brukar man ha för bestyckning med allt orginial, dock utan strypning??

Tacksam för hjälp

/M
 
Jag har monterat tillbaka allt till orginial. Hade helsystem etc innan, och nu går det skitdåligt med nuvarande bestyckning som är "racemässigt".

Jag var dum som inte skrev upp vilken bestyckning jag hade innan "modifieringen".

Vad brukar man ha för bestyckning med allt orginial, dock utan strypning??

Tacksam för hjälp

/M

tror faktiskt det kan stämma med 178 main och 42 lågfart. (det har jag i min 450)

nålen har jag ingen aning om
 
OBDVT nål och 178/42 är vanligt som standardbestyckning. Personligen föredrar jag mina multitapernålar men skall jag välja en standardnål så är OCEMN eller OCEKR de jag föredrar.
 
OBDVT nål och 178/42 är vanligt som standardbestyckning. Personligen föredrar jag mina multitapernålar men skall jag välja en standardnål så är OCEMN eller OCEKR de jag föredrar.


Du verkar vara bra på det här!
Vad gör nålarna för skillnad, och ska clipset sitta 3.e uppifrån enl. tabellen?
Är storlekarna på munstycken som tabellen förskriver lämpliga med original-setup?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top