Standard bestyckning ktm 525 exc -06

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM525 motard -06
Tja,

Har sökt som en galning i forumet utan att hitta något.. Jag behöver bestycka om förgasaren tillbaka till standard på min KTM 525 exc 2006. Givetvis utan strypning.

Vad för låg, högfart, nål och blandskruv som gäller standard?

tack på förhand

/Macke

Last edited:
När du ändå är igång så skippa originalbestyckningen och byt till något mer racemässigt.

När du ändå är igång så skippa originalbestyckningen och byt till något mer racemässigt.

Jag har monterat tillbaka allt till orginial. Hade helsystem etc innan, och nu går det skitdåligt med nuvarande bestyckning som är "racemässigt".

Jag var dum som inte skrev upp vilken bestyckning jag hade innan "modifieringen".

Vad brukar man ha för bestyckning med allt orginial, dock utan strypning??

Tacksam för hjälp

/M

Jag har monterat tillbaka allt till orginial. Hade helsystem etc innan, och nu går det skitdåligt med nuvarande bestyckning som är "racemässigt".

Jag var dum som inte skrev upp vilken bestyckning jag hade innan "modifieringen".

Vad brukar man ha för bestyckning med allt orginial, dock utan strypning??

Tacksam för hjälp

/M

tror faktiskt det kan stämma med 178 main och 42 lågfart. (det har jag i min 450)

nålen har jag ingen aning om

OBDVT nål och 178/42 är vanligt som standardbestyckning. Personligen föredrar jag mina multitapernålar men skall jag välja en standardnål så är OCEMN eller OCEKR de jag föredrar.

OBDVT nål och 178/42 är vanligt som standardbestyckning. Personligen föredrar jag mina multitapernålar men skall jag välja en standardnål så är OCEMN eller OCEKR de jag föredrar.

Du verkar vara bra på det här!
Vad gör nålarna för skillnad, och ska clipset sitta 3.e uppifrån enl. tabellen?
Är storlekarna på munstycken som tabellen förskriver lämpliga med original-setup?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti