Standard 600... tråkigt namn...

Attans, där åkte jag dit så det visslade om det. :brinnerup

Dags att ändra lite i profilen.

AleX skrev:
Streetproduktion 600

F-n du tog ju mitt tänkta förslag :va

Tycker förslaget låter bra dock gärna lite engelsk klang som krydda.

Street production 600 :tummenupp

Svane skrev:
F-n du tog ju mitt tänkta förslag :va

Tycker förslaget låter bra dock gärna lite engelsk klang som krydda.

Street production 600 :tummenupp
Blir bättre på tyska. Strassenproduktion sechsthundred :tummenupp

Standard 600 eller Street 600 verkar ju vettigtast just info mässigt. Tror itne nån bryr sig så mkt om namnet är så jävla coolt.. Det är ju coolt i sig när det heter Standard 600 för då förstår publiken att det är vanliga gathojar man kör med och att det går väldigt fort.

Om nån som itne kan så mkt hör typ Super blabla.. så tror man att det är trimmat till max. Så skit i dessa jävla super framför allt. S600 blir bra (om det nu är Standard eller Street) Spelar ju ingen större roll men Street låter coolare och eftersom SVEMO verkar tycka att standard är dåligt så är väl den bästa översättningen Street.

Annars kan man göra en poll med seriösa förslag... Så får man se vad folket känner å tycker.!

Tidigare så hette Rookie 600 600B och Rookie 1000 750B men det bedömdes vara för tråkigt så därför kom Rookie till.

Jag tycker vi ska återgå till svenska och kalla alla rookieklasser för Gröngöling så folk fattar hur kass man är då, dvs:

125 Gröngöling
400 Gröngöling
600 Gröngöling
1000 Gröngöling

Sen A-förarnas klasser heter då självklart
125 Brutal
250 Brutal
600 Brutal + 600 Brutal Standard (förstås!)
1000 Brutal

Sen blir det som Bingo mycket riktigt påpekade säkert grymt bättre på tyska! :D

För övrigt tycker jag faktiskt att ursprungsnamnet 600 Standard börjar låta bättre och bättre. Bara det att Sture Publik vet att med rätt däck så fixar hans egen R6'a detta om han bara vågar gäsa. Det gör ju att förarnas bedrifter blir mer och mer i fokus, precis som det ska vara i en standardklass.

För att göra det enkelt och enhetligt så skall klassen heta 600SP...precis som 250SP. Förstår inte varför det ena heter Sportproduction och den andra heter Standard... :va

McFille skrev:
För att göra det enkelt och enhetligt så skall klassen heta 600SP...precis som 250SP. Förstår inte varför det ena heter Sportproduction och den andra heter Standard... :va

Bättre att ändra 250SP till 250 standard då!

250SP hette bara Sport Production innan och innan dess 250production och innan dess va d nog 250standard och innan dess.... Va det nog inte så rörigt som nu! :3freak

Axxexs skrev:
Bättre att ändra 250SP till 250 standard då!

250SP hette bara Sport Production innan och innan dess 250production och innan dess va d nog 250standard och innan dess.... Va det nog inte så rörigt som nu! :3freak

Nä standard är tradigt. SP skall det va, det står det på mina kåpor... :)

Det var en sur gammal tråd du grävde upp. Hur hittar man en sån? :va

Va f...va det JAG som drog upp denna gamla surtråd? :va
Haha, trodde den var aktuell, men se datumet...my bad my bad, ja söker runt för mycket bland gamla SP trådar och tappar HELT tidsuppfattningen... :fyllisar

600 Standard är ju skit coolt namn! Speciellt när man ser och faktiskt hör grabbarna köra skiten ur maskinerna och banan, LÄNGE LEVE 600 STANDARD :yoparty
Dessutom så är det väl lika mycket engelskt och intenationellt med 600 standard?? Namnet standard alltså, för det är väl inte svenskt ursprungligen... Eller? :va

alakhai skrev:
Fasen va du har blitt Std600 frälst!! Får vi se dig på en sån i rätt klass till Karlskoga nu då?! :tungan

Det är nästan så jag kan tänka mig att sponsra honom med en hoj om han bara kunde försvinna från R1000...

oscar skrev:
Det är nästan så jag kan tänka mig att sponsra honom med en hoj om han bara kunde försvinna från R1000...

:rofl

Ja, så mycke pengar du sparar på bensin varje gång det regnar ute så ska det väl inte vara nåra problem?!? :rolleyes: :tungan

:hihi

alakhai skrev:
:rofl

Ja, så mycke pengar du sparar på bensin varje gång det regnar ute så ska det väl inte vara nåra problem?!? :rolleyes: :tungan

:hihi

:fatta!

Fyra dagar på Atorp borde väl ge någon ¨chans¨ till regnkörning! :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul