Stackars socialbidragstagare!

• Thread starter Thread starter _teSSan_
  • Start date Start date

Japp, jag håller med dig i huvudsak.

Det är riktigt trist att se personangreppen hagla och där folk kallas kommunister i tid och otid. Det är klart att man inte får till ett vettigt debattklimat.

Det är rätt att ställa krav på de som söker om försörjningsstöd. Vad gäller den här mamman så kan man anta att det ligger något mer bakom än ett missat samtal. Eftersom det finns ett barn med så måste socialnämnden ta hänsyn till s k barnperspektivet göra en nödprövning. Nödprövningen görs enbart utifrån det mest nödvändiga såsom pengar till hyra och mat.

Jag är stolt över att Sverige har ett socialt skyddsnät som detta då jag vet att alla inte har det lika bra som jag (ja jag är nöjd med min livssituation) men det kan ju vända snabbt. Det finns ett antal som utnyttjar skyddsnätet och det är förkastligt, men att utgå från att de flesta som uppbär försörjningsstöd gör det av illvillighet är fjantigt.

Vem har snackat om att ligga...pratar vi inte om något helt annat här? Jagvill fan inte ligga med dig heller trångsynta människa. Om du visste något alls så skulle du veta att jag var blå..ganksa mörkt blå men det betyder inet att man måste vara en ignorant gris innan man vet fakta!

Haha...

Anledningen jag skrev "Nej jag vill inte ligga" var att så fort en tjej på detta maskulina forum skriver något så vill 100 pågar med nyputsade R1:or försvara denna eftersom de kanske får en chans att bli av med oskulden.

Sen varför är det bara den vänstra skalan som dyker på personangrepp som första försvar?

Förhelvete folk, om ni nu är så överlägsna, kom med argument till att jag är dum i huvet och vi kan stoppa bidragsfusk utan att vara så bestialiska så vi kräver ett (ETT) telefonsamtal i månaden :)

Ni har fortfarande inte svarat på varför det inte är ok, att ringa golfklubben om man blir arbetslös :tungan

*LunarstormPuss*

Japp, jag håller med dig i huvudsak.

Det är rätt att ställa krav på de som söker om försörjningsstöd. Vad gäller den här mamman så kan man anta att det ligger något mer bakom än ett missat samtal. Eftersom det finns ett barn med så måste socialnämnden ta hänsyn till s k barnperspektivet göra en nödprövning. Nödprövningen görs enbart utifrån det mest nödvändiga såsom pengar till hyra och mat.

Ja, kanske alkohol blandat med amfetaminmissbruk? Vem vet..

Men om du nu tycker att ett samtal är för mycket begärt, vad ska man kräva?

En kaka varannat år kanske?

Har ännu inte sett någon som bemöter mina "crazy" påståenden så måste anta att ni har fel? :pannkyss

Haha...

Anledningen jag skrev "Nej jag vill inte ligga" var att så fort en tjej på detta maskulina forum skriver något så vill 100 pågar med nyputsade R1:or försvara denna eftersom de kanske får en chans att bli av med oskulden.

Sen varför är det bara den vänstra skalan som dyker på personangrepp som första försvar?

Förhelvete folk, om ni nu är så överlägsna, kom med argument till att jag är dum i huvet och vi kan stoppa bidragsfusk utan att vara så bestialiska så vi kräver ett (ETT) telefonsamtal i månaden :)

Ni har fortfarande inte svarat på varför det inte är ok, att ringa golfklubben om man blir arbetslös :tungan

*LunarstormPuss*

Visst är det ok att ringa Golfklubben du lär ju inte ha råd att vara medlem längre så lika bra att säga upp medlemskapet innan du blir utslängd.

Det handlar inte om bidragsfusk, hon har ju blivit prövad och gått igenom nålsögat för att få socialbidrag. Utan det handlar om är verkligen ett missat samtal ett så allvarligt brott att du ska får sova på gatan. speciellt eftersom hon har ringt dom andra 3 ställena som oxå är viktiga att ringa. Kan man då inte anta att hon inte har fått den informationen om att hon måste ringa socialen oxå.

Eller skulle en varning ha varit mer lämplig och om hon gör om det så får hon skylla sig själv.

Som sagt: Straff i samma nivå som "brottet". Ett missat samtal ska inte vara lika med att bo på gatan. Det är ingen som sagt att hon inte skulle ha ringt till soc. Vi kommunister tycker bara inte att man ska dra till med det hårdaste straffet för varenda överträdelse, oavsett hur mild eller allvarlig den är.

Och ?? Är hon registrerat arbetslös? Nej!! Hon är sossfall så hon borde förstå att det enda relevanta är socialtjänsten

Eftersom hon tydligen har en coach på Arbetsförmedlingen, enligt artikeln, så antar jag att hon faktiskt är registrerad där. :rolleyes:

Ehhh joo.. mina föräldrar var totala misslyckanden eftersom fick mig att tycka att det var bättre att städa kloaker än att gå på bidrag.

Eller så sväljer man det sura äpplet och inser att livet inte är som i MTV-cribs.

Det var synd du tycker dina föräldrar totalt misslyckats. Jag personligen vill däremot tro att de gjort så gott de kunnat utifrån de förutsättningar de haft. :tummenupp

Men gnäll helst inte på att du får städa kloaker, för du har egen fri vilja att ändra på ditt liv. Du kan som så många andra studera, med studielån, och öka chanserna att få göra något du tycker är roligt. Varför nöja sig med kloakerna? Det är ju lätt som en plätt att gå långt. :tummenupp

Förhoppningsvis, och du med, ingen gillar en ja-sägare biatch :D

Vet inte riktigt vad du ville ha sagt, men ibland säger jag ja och ibland nej, och för rätt tjej har jag absolut inget emot att vara hennes lilla bitch. :tummenupp :D

Visst är det ok att ringa Golfklubben du lär ju inte ha råd att vara medlem längre så lika bra att säga upp medlemskapet innan du blir utslängd.

Det handlar inte om bidragsfusk, hon har ju blivit prövad och gått igenom nålsögat för att få socialbidrag. Utan det handlar om är verkligen ett missat samtal ett så allvarligt brott att du ska får sova på gatan. speciellt eftersom hon har ringt dom andra 3 ställena som oxå är viktiga att ringa. Kan man då inte anta att hon inte har fått den informationen om att hon måste ringa socialen oxå.

Eller skulle en varning ha varit mer lämplig och om hon gör om det så får hon skylla sig själv.

Nålsöga?? mohahhahahhah... det räcker med 0 i inkomst de senaste 3 månaderna sen är "nålsögat" klart.. anledningen jag vet det är att sämre vänner som injicera affe gick på sossbidrag, en gång i månaden sökte de jobb som pilot och blev nekade (konstigt som plåtslagare) ..

Men förhelvete svara på frågan jag ställt.. Om ett samtal är för hårt för att få gratis hyra + mat + telefon + kläder
vad ska man kunna ställa som krav?

En kram kanske?

Nålsöga?? mohahhahahhah... det räcker med 0 i inkomst de senaste 3 månaderna sen är "nålsögat" klart.. anledningen jag vet det är att sämre vänner som injicera affe gick på sossbidrag, en gång i månaden sökte de jobb som pilot och blev nekade (konstigt som plåtslagare) ..

Men förhelvete svara på frågan jag ställt.. Om ett samtal är för hårt för att få gratis hyra + mat + telefon + kläder

En kram kanske?

Ett samtal som missades. Av någon anledning missades samtalet. Om det missades av lathet så kan hon ha det. Men man kan missa saker av stress, ångest eller helt enkelt MISSA det. Om det är fallet att hon kanske inte hade så mycket tid på sig att ringa så kan man ju inte vara så rigid att det hela faller på ett missat samtal.

.Men förhelvete svara på frågan jag ställt.. Om ett samtal är för hårt för att få gratis hyra + mat + telefon + kläder

En kram kanske?

Vad är det för fel på dig? Kan du inte läsa? Du har fått massor med svar, men du producerar väldigt lite själv.

En kram kanske?

Med nålsögat menar jag att man får inte äga något och inte ha något sparat. Alltså du äger verkligen 0 kr.

Och det spelar ju ingen roll hur många gånger vi svarar dig, för du ger dig inte förren du får det svaret du vill ha.

Nålsöga?? mohahhahahhah... det räcker med 0 i inkomst de senaste 3 månaderna sen är "nålsögat" klart..

Tre månader? Så har man inte en sparad slant på banken, då har ens nya boplats blivit en parkbänk eller trappuppgång innan man får pengar som stöd? Har svårt att tänka mig de flesta bostadsbolag vill vänta tre månader på hyran.

Huh? Alkohol blandat med amfetaminmissbruk?

Den som söker måste självklart medverka till utredningens slutförande men att generellt neka någon försörjningstöd för ett missat samtal, nej.

Med nålsögat menar jag att man får inte äga något och inte ha något sparat. Alltså du äger verkligen 0 kr.

Och det spelar ju ingen roll hur många gånger vi svarar dig, för du ger dig inte förren du får det svaret du vill ha.

Nåja, riktigt så illa är det inte, till veckan ska jag åka och hämta en ny platt-tv på elgiganten som sociala betalar, det är tyvärr inte jag som ska få den, utan min f.d jobbarkompis den numera sjukpensionerade alkoholisten.

Fan vet hur många mobiltelefoner, steroapparater och tv's dom har köpt ut åt honom, men när han får en alkisperiod så säljer han rubbet för att köpa sprit.

Det kanske är därför han får en så stor tv den här gången, för att det ska bli jobbigt att bära med sig den på fyllan.

Nåja, soc är inte snåla, jag skulle få 500:- för att jag körde hem den åt honom.

Så det där med att äga noll och nada, det tror jag inte så mycket på...

Nåja, riktigt så illa är det inte, till veckan ska jag åka och hämta en ny platt-tv på elgiganten som sociala betalar, det är tyvärr inte jag som ska få den, utan min f.d jobbarkompis den numera sjukpensionerade alkoholisten.

Fan vet hur många mobiltelefoner, steroapparater och tv's dom har köpt ut åt honom, men när han får en alkisperiod så säljer han rubbet för att köpa sprit.

Det kanske är därför han får en så stor tv den här gången, för att det ska bli jobbigt att bära med sig den på fyllan.

Nåja, soc är inte snåla, jag skulle få 500:- för att jag körde hem den åt honom.

Så det där med att äga noll och nada, det tror jag inte så mycket på...

Jag hoppas du skämtar.

I och för sig finns det väl knappt någon tjock-TV att köpa i affärerna nuförtiden?

Säljer han sina TV-apparater så borde de knappast köpa ny till honom. En TV är väl rättighet enligt norm, men förverkar man den genom försäljning så har man gjort sitt val.

Och som jag började, jag hoppas du skämtar.

En kram kanske?

Det är ingen idé att tjöta med dom där människorna, dom vägrar läsa vad du verkligen skriver och tycker du är ond för att du inte tycker som dom. Jag försökte diskutera med dom men när dom vet att dom har fel blir det stört omöjligt. Därför iggar jag dom nu, det är inte lönt. Dom är extra vågade i sin mobbing mot meningsmotståndare när dom är flera mot en, det är så kommunism fungerar. "Tillsammans är vi starka". I själva verket är dom svaga individer som försöker känna sig starka genom att låtsas tycka synd om nån som är en ännu större loser än dom själva. :näsblod

Alla vettiga människor vet att du naturligtvis har rätt men orkar inte skriva. Skit i dom bara. Alla deras kommu-argument förlorar helt sin trovärdighet i mina ögon innan dom har satt sig själva på existensminimum, sålt hus, bil och båge och bosatt sig i någon invandrartät förort full med luffare. Och sedan skänkt sina pengar till en arbetslös morsa.

Det kallas dubbelmoral det dom håller på med - och som både du och jag förstår har dom allihop själva gått (eller går fortfarande) på soc-bidrag. Det lyser ju igenom, spelar ingen roll vad dom säger.

Kul det där du skrev om dom raggande killarna med R-1:or. Klockrent! :tummenupp

Ha det gott!

Last edited:

Om det är som du säger så är det allvarligt. Man ska ju uppnå skäliga levnadsvillkor. Frågan är om innehav av tv är ett måste för att uppnå skäliga levnadsvillkor. Jämf ska ju ske mot andra låginkomsttagare och vad de har råd att kosta på sig. Annars finns det begagnade tv-apparater att tillgå i annat fall.

Förstår om folk blir upprörda...

Edit: Man brukar vara mer schysst mot missbrukare i allmänhet vad gäller försörjningsstöd, just utifrån missbrukarperspektivet.

Back