Stackars socialbidragstagare!

• Thread starter Thread starter _teSSan_
  • Start date Start date
Det är ingen idé att tjöta med dom där människorna, dom vägrar läsa vad du verkligen skriver och tycker du är ond för att du inte tycker som dom. Jag försökte diskutera med dom men när dom vet att dom har fel blir det stört omöjligt. Därför iggar jag dom nu, det är inte lönt. Dom är extra vågade i sin mobbing mot meningsmotståndare när dom är flera mot en, det är så kommunism fungerar. "Tillsammans är vi starka". I själva verket är dom svaga individer som försöker känna sig starka genom att låtsas tycka synd om nån som är en ännu större loser än dom själva. :näsblod

Så bara för att ett par stycken tycker annorlunda än ni gör så är de kommunister? Tycker man annorlunda än er, då klumpas man ihop med det som ni tycker är värst? Låter som gammal vanlig högerpropaganda. :rolleyes:

Alla vettiga människor vet att du naturligtvis har rätt men orkar inte skriva. Skit i dom bara. Alla deras kommu-argument förlorar helt sin trovärdighet i mina ögon innan dom har satt sig själva på existensminimum, sålt hus, bil och båge och bosatt sig i någon invandrartät förort full med luffare. Och sedan skänkt sina pengar till en arbetslös morsa.

Har levt på socialbidrag under en period, så får jag din tillåtelse att argumentera emot er? :rolleyes:

Det kallas dubbelmoral det dom håller på med - och som både du och jag förstår har dom allihop själva gått (eller går fortfarande) på soc-bidrag. Det lyser ju igenom, spelar ingen roll vad dom säger.

Självklart lever vi alla på bidrag, som har avvikande åsikt gentemot din egen, det är ju därför vi kämpar på barrikaderna för att det ska få finnas kvar, annars hade vi ju alla gått under. :rolleyes:

Dubbelmoral hade det varit ifall vi varit skattesmitare och råbarkade kapitalister utan empati, men ändå tyckt att socialbidrag är bra. :rolleyes:

Så här många gånger, i ett och samma inlägg, har jag nog aldrig använt :rolleyes:-smileyn. :)

Får nog sammanfatta min ståndpunkt så här: Jag ställer upp för min närmaste familj. De sätter jag högst av alla och hjälper dem på alla sätt jag kan. Sverige som land är en pereferi familj och vi är ett team i samma båt, på gott och ont, så jag gör vad staten (det vill säga vi) anser behövs för att alla ska ha det någorlunda bra. Jag ställer alltså upp för mina medmänniskor i viss mån och hoppas de gör detsamma för mig.

Det är väl för fan du som kastar skit på andra genom att kalla alla som inte tycker som dig för kommunister. Räkna glåporden i dina egna inlägg och jämför med andras. Det är även du som inte tål att andra har en annan åsikt än din, då är dom tydligen det ena eller det andra. Du bygger alla dina argument på rena spekulationer som inte framgår i artikeln och när nån ifrågasätter va i helvete du pratar om eller ger dig mothugg så börjar du gråta och kasta anklagelser omkring dig.

"Jag tror ju att hon även har kastat handgranater på socialsekreteraren, skaffat barn med en uteliggare samt sparkar och slår sitt barn, så därför är det helt rätt att hon inte får några pengar + att hennes barn ska tas ifrån henne."

Om det är scenariot du vill diskutera så får du väl starta en egen tråd eller åtminstone lära dig förstå att det inte är vad vi andra diskuterar.

Vi diskuterar vad som står i artikeln och du verkar tolka det som att vi tycker dina påhittade skräckscenarion är ok. Ingen tycker det är ok att missköta sina barn eller kasta handgranater. Det åtminstone jag tycker är att ett missat samtal inte ska räcka för att bli utsparkad på gatan. Det var inte ok att låta bli att ringa, men jag anser att ett mildare straff hade varit mer lämpligt.

Alla deras kommu-argument förlorar helt sin trovärdighet i mina ögon innan dom har satt sig själva på existensminimum, sålt hus, bil och båge och bosatt sig i någon invandrartät förort full med luffare. Och sedan skänkt sina pengar till en arbetslös morsa.

Varför det?

Last edited:
Tror du att socialen springer runt där och tar deras barn ifrån dem om dom inte ringer samtalet?
Vad ÄR Afrikaslätten ÖHT?

Det är ett jäkla tjat om att man inte skall föda barn hit och föda barn dit. Varför skall hennes barn tas ifrån henne? ni kan väl inte på allvar tro att barnet får en bättre framtid?
Skita sig ekonomiskt kan det göra jävligt snabbt. Det sket sig för min familj både en och två ggr. Som tur var hade vi släkt och vänner som lånade ut astronomiska belopp för att hålla oss flytande.
Mina föräldrar skämdes (trots att det inte var något dom hade kontroll över) men var tacksamma över att dom kunde få hjälp. Alla har inte den möjligheten.

Det stör mig att folk har en sån jäkla elitattityd. Allt skall vara så perfa och hundra procent planerat.
Men vet ni...livet skiter en i nyllet hur mycket man än planerar och sitter där med sina pensionsplaner och värdepapper.
Var inte så kvicka att dömma ut tjejen. Ni vet inget mer än vad som står i artikel ändå spruutar gallan och hatet.
Varfaan är medkänslan. En medmänniska mår dåligt! Har någon stannat upp för att kolla vad som ligger bakom?
Ta bort ditt citat från mig. Det relaterar inte till mig.

Antingen har jag käkat fel svampar eller så ser du fel?

Vart är det likhetstecken?

Borgarföräldrar är överrepresenterade när det gäller att få kommu barn, fact goddammit.. Kolla Demonstrationerna i GTB..

"Det gemensamma för kommunister är att man är 1 eller 2 av alternativen:

A) Lat, Saknar förmåga att se fysisk/psykisk ansträngning kontra peng

B) Borgare, troligen lärare som föräldrar och har en tragisk barndom med könsneutrala leksaker samt en fet hög med plattityder som livserfarenhet.
"

Läs brödtexten, sedan det du skrev som alternativ B.

Du sätter ett likhetstecken mellan kommunister och borgare. Det framgår ju med all önskvärd tydlighet.

finns ju ram minne som har tvättats av diskreta sossar, därimot har jag gett fan i franska frukter, socialen kan ju inte veta att jag har lamell brock.
i rest my case father fuckers

Nåja, riktigt så illa är det inte, till veckan ska jag åka och hämta en ny platt-tv på elgiganten som sociala betalar, det är tyvärr inte jag som ska få den, utan min f.d jobbarkompis den numera sjukpensionerade alkoholisten.

Fan vet hur många mobiltelefoner, steroapparater och tv's dom har köpt ut åt honom, men när han får en alkisperiod så säljer han rubbet för att köpa sprit.

Det kanske är därför han får en så stor tv den här gången, för att det ska bli jobbigt att bära med sig den på fyllan.

Nåja, soc är inte snåla, jag skulle få 500:- för att jag körde hem den åt honom.

Så det där med att äga noll och nada, det tror jag inte så mycket på...

Tyvärr går de som är beroende av droger (sprit eller narkotika) och dom som är psykiskt sjuka under andra lagar. Och för att inte tala om fosterbarn som har fyllt 18 år.

Så det kan tyvärr säkert stämma men samma regler gäller inte för "vanliga" som går på socialen. Det är även därför bidraget är annorlunda för vissa grupper i sammhället än andra. De som räknas att de får skylla sig själva ska verkligen äga 0 och intet innan de får hjälp. Och de som räknas in i de andra grupperna får lov att äga en del saker plus få hjälp att hålla samma standar som andra normala människor.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025