Gabor
Guest
Men vad är det då som säger att just den här mamman inte hade just de förusättningarna när hon blev gravid??![]()
![]()
JUST DET...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men vad är det då som säger att just den här mamman inte hade just de förusättningarna när hon blev gravid??![]()
![]()
JUST DET...
(17:59) Okej då förstår jag bättre...![]()
(17:59) JUST DET...
Men för tusan. Har ni ingen samordning där hemma? Sitter ni i varsitt rum och skriver eller?![]()
Humor!![]()
Bara jag hemma. Någon måste ju vara på jobbet och betala skatt till dessa bidragstagare...![]()
![]()
Bara jag hemma. Någon måste ju vara på jobbet och betala skatt till dessa bidragstagare...![]()
![]()
Nu ska jag in i bastun , ta en öl och sen får vi se vad som sker.
Vilka här har saknat en förälder under uppväxt och säger samtidigt att man skall ta bort barnet från dess enda förälder?
Snacka om brist på empati när man så kallt bara kan säga att man inte har rätt att vara förälder.
Nu har inte jag tid med det här tjötet längre, det är ju för fan fredag. Det är ingen idé att försöka övertyga varandra längre. Vänstermänniskor är ju inte direkt kända för att låta någon ha en avvikande åsikt.
Kort sammanfattning för att bevisa att jag hyser betydligt mer empati än mina meningsmotståndare:
- Ett flertal här anser tydligen att det är ansvarsfullt att sätta barn till världen utan att kunna ge dom mat och husrum. Det gör inte jag. Hur det är i detta specifika fallet vet varken ni eller jag egentligen även om jag har en aning om vart det lutar. Barn ska inte behöva lida för att deras föräldrar är imbecilla.
- Jag tycker synd om dom det är synd om, ni tycker synd om alla, vilket leder till att dom som verkligen behöver hjälp blir misstrodda och inte tillräckligt hjälpta för att resurser går till folk som är fullt friska men lata.
- Jag anser att barn som far illa i ett hem ska tas bort från de miljöerna och placeras i ett förhoppningsvis kärleksfullt hem. Det gör inte ni.
Vem har mest empati?
I rest my case.![]()
Nu har inte jag tid med det här tjötet längre, det är ju för fan fredag. Det är ingen idé att försöka övertyga varandra längre. Vänstermänniskor är ju inte direkt kända för att låta någon ha en avvikande åsikt.
Kort sammanfattning för att bevisa att jag hyser betydligt mer empati än mina meningsmotståndare:
- Ett flertal här anser tydligen att det är ansvarsfullt att sätta barn till världen utan att kunna ge dom mat och husrum. Det gör inte jag. Hur det är i detta specifika fallet vet varken ni eller jag egentligen även om jag har en aning om vart det lutar. Barn ska inte behöva lida för att deras föräldrar är imbecilla.
- Jag tycker synd om dom det är synd om, ni tycker synd om alla, vilket leder till att dom som verkligen behöver hjälp blir misstrodda och inte tillräckligt hjälpta för att resurser går till folk som är fullt friska men lata.
- Jag anser att barn som far illa i ett hem ska tas bort från de miljöerna och placeras i ett förhoppningsvis kärleksfullt hem. Det gör inte ni.
Vem har mest empati?
I rest my case.![]()
Drar slutsatsen att du är åt höger, eftersom du argumenterar för dina åsikter och vill övertyga andra att dela dem, så att de inte har en avvikande åsikt gentemot din egen.![]()
Jag tror de flesta här delar uppfattningen, att man bör ha vissa förutsättningar, som ger barnet och familjen en bra start, innan man skaffar barn. Lite svårare är det då det händer en oplanerad graviditet. Jag antar dock att du anser de i så fall ska ta abort, eller adoptera bort barnet direCkt!!!11
Visst är det synd om dem det är synd om. Men vem bestämmer vem det är synd om? Jag kanske tycker det är synd om en fullt frisk människa som riskerar att åka ut på gatan, för att det under kort tid inträffat saker i personens liv som gör att det blivit för mycket att hantera. Då är väl en tillfällig hjälpinsats, så att personen kommer på fötter att föredra?
Det är inte fett att leva på socialbidrag, så jag tror inte det är något de flesta eftertraktar.
Lata människor ska självklart få en spark i baken, men eftersom arbetslösheten inte kan/får bli 0% måste de ändå åtminstone få överleva.
Vad anser du vara att fara illa? Att föräldrarna går på socialbidrag, men barnet får kärlek och omtanke utifrån de förutsättningarna? Eller att föräldrarna har jobb, men ändå inte kan köpa senaste modeprylen till deras barn, som därmed blir mobbad i skolan? Eller att barnet växer upp bland missbruk och misshandel?
För mig är endast det sista ett fullgott skäl för ett omhändertagande.
Ja, jag vet inte? Mest och bäst? Är det en tävling med fina priser så är jag med.![]()
Gör ett undantag från min ignorering av vissas totalt självgoda, vänstervridna örfilar till inlägg.
Vill faktiskt berömma dig Palle för att du verkligen läser vad jag skrivit och bemöter det på ett, i sammanhanget, rekorderligt och korrekt vis. Till skillnad från vissa andras helt lösryckta, hatiska och påhittade nonsenskommunistsvar.
Du har visserligen sakfel och läser litegrann mellan raderna men jag tycker ändå att det var en frisk fläkt. Bra där, inga Stalinfasoner.
Mitreo>> Och var har jag skrivit att det hemmet med mest pengar är det mest kärleksfulla? Visa mig det! Ska du sitta här och hitta på saker? Att vänsterpack ska ha så svårt att läsa och förstå vad dom läser innan dom ska skrika ut sina naiva utopier..
Jag skriver att det är jävligt ansvarslöst och egoistiskt att skaffa barn med intentionen att någon annan ska betala för det. Punkt!
Tänk om alla kvinnliga, glennrökande, rödvinspimplande ensamstående socialbidragstagare skulle sluta upp med att skaffa barn, då skulle Sverige snart knappt ha några skattebetalare om typ 30-40 år som kan betala våra pensioner.
Tack o lov att det fortfarande finns personer som både har tid och lust att skaffa barn.![]()
ÅAS så skulle staten då kunna lägga undan dom pengar dom slapp betala ut i socialbidrag tills det var dags att ge dom till en pensionär istället...
Dessutom, dom barn som växer upp hos dessa glennrökande, rödvinspimplande ensamstående socialbidragstagare blir ju i stor grad själva just glennrökande, rödvinspimplande ensamstående socialbidragstagare, och inte goda skattebetalare som öser in till deras glennrökande, rödvinspimplande ensamstående socialbidragstagare till mamma's pension....
Förbjud Glenn och rödvin så kanske avskrädeskärringarna flyttar till Finland istället, och blir glennrökande, rödvinspimplande ensamstående socialbidragstagare som dansar tango!
Vips så är dom aktiverade och slutar dränera sveriges statsfinanser!
Kanske e de så att de som alltid haft ett hyfsat jobb att gå till till är dom tursamma och bortskämda........
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |