Stackars socialbidragstagare!

• Thread starter Thread starter _teSSan_
  • Start date Start date
Har hon satt sig själv i skiten kan ju inte räkna med att soc ska rädda henne!

Nej det är ju för mycket begärt att ett skyddsnät ska rädda en.
Jag tycker den här meningen här ovan visar ganska bra hur lite koll du har.
ALLA människor är väl ansvariga för den skit de sätter sig i? Alkisar, pundare, uteliggare etc. Det är ju lite det som är vitsen med socialbidrag, att fånga upp dem som det går åt helvete för?

Jag vill bara säga att försök att titta iaf 1 cm utanför din egen lilla värld så kanske du lär dig nåt.
Den dagen det går fullständigt åt helvete för dig så kommer du nog inse att du inte är så jävla safe som du trodde. Du kommer inse att det inte står nån därnere och tar emot dig. Du kommer inse att varenda korvöre du betalade i skatt, för det skyddsnät du trodde att du hade egentligen gick till Bogdans kusin som äger en krog i Serbien. :tummenupp

Last edited:
Nej det är ju för mycket begärt att ett skyddsnät ska rädda en.
Jag tycker den här meningen här ovan visar ganska bra hur lite koll du har.
ALLA människor är väl ansvariga för den skit de sätter sig i? Alkisar, pundare, uteliggare etc. Det är ju lite det som är vitsen med socialbidrag, att fånga upp dem som det går åt helvete för?

Nej, inte villkorslöst.

Om jag skiter i att betala mina räkningar, får en massa betalningsanmärkningar, och dessutom slutar jobba, förtjänar jag att få hyra, mat, räkningar etc betalda av alla i Sverige som faktiskt gör rätt för sig då?

Det är stor skillnad på varför man hamnar i skiten, är det självvalt ska man inte kunna räkna med att socialen rusar till en med pengar, pengar är inte gratis! Människor måste lära sig att ta ansvar för sitt eget liv och sin egen situation.

Och hitta nu inte på att jag vill skrota hela socialförsäkringen och att jag tycker att det är lika gott åt alla som inte kan försörja sig själv, för läser du mina inlägg ordentligt förstår du (nog) att det inte är det jag säger.

Jag vill bara säga att försök att titta iaf 1 cm utanför din egen lilla värld så kanske du lär dig nåt.
Den dagen det går fullständigt åt helvete för dig så kommer du nog inse att du inte är så jävla safe som du trodde. Du kommer inse att det inte står nån därnere och tar emot dig. Du kommer inse att varenda korvöre du betalade i skatt, för det skyddsnät du trodde att du hade egentligen gick till Bogdans kusin som äger en krog i Serbien. :tummenupp

Det där är det inte ens lönt att du drar upp. Jag vet mer om att sitta i skiten än du har nån aning om.

Last edited:
Nu tycker jag vi lugnar ner oss lite här. Att missa ett telefonsamtal är en skitsak. En tillsägning räcker.

Det kanske var 150ionde gången en "skitsak" kom emellan det hon är förpliktigad att göra och vad hon faktiskt gör...

I morgon skiter jag i att gå på jobbet, det är så fina löv på träden nu...
Men lön ska jag ha likförbannat, för jag har ju barn att försörja!

Nej, inte villkorslöst.

Om jag skiter i att betala mina räkningar, får en massa betalningsanmärkningar, och dessutom slutar jobba, förtjänar jag att få hyra, mat, räkningar etc betalda av alla i Sverige som faktiskt gör rätt för sig då?

Det är stor skillnad på varför man hamnar i skiten, är det självvalt ska man inte kunna räkna med att socialen rusar till en med pengar, pengar är inte gratis! Människor måste lära sig att ta ansvar för sitt eget liv och sin egen situation.

Och hitta nu inte på att jag vill skrota hela socialförsäkringen och att jag tycker att det är lika gott åt alla som inte kan försörja sig själv, för läser du mina inlägg ordentligt förstår du (nog) att det inte är det jag säger.

Det där är det inte ens lönt att du drar upp. Jag vet mer om att sitta i skiten än du har nån aning om.

"Snälla socialtanten, jag LOVAR att jag inte hade för avsikt att sätta mig själv i skiten! Kan jag få pengar nu?"
:rolleyes:
Kan inte du bara sluta posta? Det blir ju bara dummare för varje inlägg.
Har du inte begripit själv hur insöad du är än så lär vi nog inte komma nån vart är jag rädd.

Det kanske var 150ionde gången en "skitsak" kom emellan det hon är förpliktigad att göra och vad hon faktiskt gör...

I morgon skiter jag i att gå på jobbet, det är så fina löv på träden nu...
Men lön ska jag ha likförbannat, för jag har ju barn att försörja!

Eller så kan det vara så att socialkärringen sitter helt rabiat och dissar folk så mycket hon orkar för att hon har pms. Jag röstar på det.

Det är väl inte direkt ovanligt med "bad hairday" i privata sektorn va? ;)
Och du tror inte folk vabbar för att barnet råkade hosta en gång på morgonen? ;)

Last edited:

Vad som har diskuterats är: Hon sket i att ringa. Hon ska inte ha några pengar.

Det framgår inte om hon har misskött sig förut, så därför tycker jag inte man kan börja anta att hon gjort det.

"Snälla socialtanten, jag LOVAR att jag inte hade för avsikt att sätta mig själv i skiten! Kan jag få pengar nu?"
:rolleyes:
Kan inte du bara sluta posta? Det blir ju bara dummare för varje inlägg.
Har du inte begripit själv hur insöad du är än så lär vi nog inte komma nån vart är jag rädd.

Jodå, jag ger upp, inte lönt att försöka slipa den slöaste kniven i lådan.

@ alla andra: Ska vi inte ta och stanna hemma från jobbet from imorgon och sluta betala räkningarna? Då slipper vi jobba!! :banana

@ alla andra: Ska vi inte ta och stanna hemma från jobbet from imorgon och sluta betala räkningarna? Då slipper vi jobba!! :banana

Det roligaste är att du försöker vara ironisk med något som för några poster sedan var helt allvarlig med. För visst var det väl så att visa valde ju själva att säta sig i skiten, medans de (du såklart) som bara råååkade hamna i skiten naturligtvis skulle få bidrag.

:tummenupp

...dottern får ju lida iaf...QUOTE]

Största felet socialen gör är att dom inte tar av henne vårdnaden om dottern! Kvinnan är ju uppenbarligen inte ens förmögen att ta hand om sig själv.

Det kan mycket väl stämma :) Men det är en annan diskussion...

Last edited:
Det roligaste är att du försöker vara ironisk med något som för några poster sedan var helt allvarlig med. För visst var det väl så att visa valde ju själva att säta sig i skiten, medans de (du såklart) som bara råååkade hamna i skiten naturligtvis skulle få bidrag.

:tummenupp

Vem har sagt att jag har fått bidrag? :va

Vad som har diskuterats är: Hon sket i att ringa. Hon ska inte ha några pengar.

Det framgår inte om hon har misskött sig förut, så därför tycker jag inte man kan börja anta att hon gjort det.

Det framgår inte för att sockärringen är belagd med munkavle, hon får inte bryta sekretessen, men du kan kallt räkna med att någon som inte kan fullfölja sina plikter för försörjningen för att dottern blev blöt om fötterna på dagis har misskött sig tidigare!

Jag känner igen typen.

Jag växte upp i ett mindre brukssamhälle och såg mina jämnåriga kamrater växa upp med sina frånskiljda, vinpimplande, gelnnrökande, socialbidragsberoende mammor.

Barnen till sådana mammor blir i hög grad själva socialfall, just för att dom har lärt sig att leva på systemet och ser inget skamligt i att manipulera systemet för att slippa arbeta.

Sockärringen i det här fallet försöker ge barnet en framtid.

Kan inte se nån anledning till varför du skulle skälla på mig annars heller?:va

:klappar

Nä jag tänkte mest bara att det var lustigt att nån som tydligen tagit på sig att "slipa slöa knivar i lådan" inte ens förstår vad hon läser.

Ett fint ordspråk passar in här:
"Grabben, du ska inte lära farsan hur man gör barn."

Eller ett annat som jag kom på själv nu:
"Gå inte till fäktning med en smörkniv."

Nä jag tänkte mest bara att det var lustigt att nån som tydligen tagit på sig att "slipa slöa knivar i lådan" inte ens förstår vad hon läser.

Ett fint ordspråk passar in här:
"Grabben, du ska inte lära farsan hur man gör barn."

Eller ett annat som jag kom på själv nu:
"Gå inte till fäktning med en smörkniv."

Du kan ju en hel massa ordspråk, vad duktig du är! :)

men tessan förihelvete!??

är du seriös i det du skriver? :7peta :3freak

Efterssom vi är så bra på att dömma folk i denna tråd, så vill jag passa på att dömma lite jag med.
Du säger att du också varit i skiten.. du är 27år, du har Hus, bor med din son, och har 5 cyklar? och en bil?
men om det är du som har jobbat ihop allt det, då ska du ha beröm. :)

Det är äkta skit antar jag? :rofl

Har man väl engång suttit i SKITEN, så ramlar inga Hus, eller mopeder, bilar ner för himlen inte..
När du väl var i "skiten" regnade det pengar ifrån något träd då eller? hur klarade du dig? om du nu inte gick gå på bidrag?
eller du kanske har skrapat fram allt på en lott, så du klarade dig bra endå?
då är det ju en annan femma...
Eller har du varit Gift engång i tiden?
skiljda? Och ni skrev aldrig på ett äktenskapsförord?, eller vad fan man nu kallar det... så gubben din fick lämna över allt han ägde och hadde till dig?

jag kan fortsätta.......
men det orkar jag inte, ska sova nu.
pz:)

Last edited:
Vem har påstått att de har det bra på bidrag?
Du har ju inte en susning om i vilket skick den här mamman är i? Och det är väl inte alls säkert att hon kommer att få det speciellt mycket bättre om hon blir vräkt. Antagligen har hon ju redan skulder upp över öronen och antagligen så mår inte människan speciellt bra. Och då tycker du att man ska göra det ännu sämre för henne?
Eller hade det kanske varit bättre att fixa ett jävla jobb till henne, hon kanske kan byta med socialkärringen?

En pappa som inte rycker ut när det behövs...han kanske är nedsupen? Nerknarkad? Död? Sitter inne? Vad vet du?

Vad du har varit med om för skit bryr jag mig inte om, men på ditt sätt att resonera så låter du som du är 12 och inte varit med om ett skit.
Jo jag har en ganska bra aning om vad du skiter...det står att läsa ganska tydligt i dina inlägg, vilket jag oxå pekat på.

Ja eller så kan man ju hjälpa mamman upp på fötter igen.
Att plocka bort en unge från sin (kanske enda) biologiska förälder är ju inte att föredra, om det finns annat man kan göra.

Nu får du väl ta och tagga ner lite. Just fin gentleman du är..:ajjabajja Går du själv på bidrag eller?

Ta ungen, omyndigförklara kärringen och sterilisera henne. Så! Där har du receptet för att låta Darwins lära ha sin gång och få en bättre ekonomi i landet.

Hon har ju tydligen ork att gnälla, ställa krav och klaga hela tiden och fungerar inte det, ja då gråter man ut i media. Jag har sett det hundratals gånger och blir lika förbannad varje gång. Arbetsskygga jävlar!

Last edited:
Jag är tot emot bidrag mm, men jag gick till arbetsförmedlingen på skoj skull i somras (tjänar mer flis på aktier / mån, än full a-kassa per år...)

Det första jag blev påkastad var bidrag...

Jag visste inte ens att jag hade rätt till bidrag "klart som fan du har .. jag fixar det" -påstod tanten bakom disken, medan jag diskret ville kika efter ett exra eller deltidsjobb för helger..

Efter en månad så bad jag dom sluta upp, men jag hade kunnat fortsätta om jag velat eller varit oseriös och utan skam...

På den punkten är sverige ett skämt, det är för mkt tryggheter och för lite eget ansvar .. jag har aldrig skaffat mig ett jobb utan att ha sökt det själv vid sidan om förmedlingar mm.

Jag har alltid hatat bidrag, och jag skulle aldrig ta ett om jag så stog utan allt.

Nu pluggar jag, men jag har sålt bil, hoj, hyrt ut bostad mm .. vafan, lite får man offra. Vad är det för människor som lever på bidrag år ut och år in, dom måste ju ha en diagnos? Vilken idiot som helst kan få jobb på ett ikea-lager eller fan som helst...

Skämms över det lata samhälle som byggts upp av sossarna, det välkomnar lata jävlar att leva på andra, helt utan ordning. Det blir snarare "synd om dom" som står utanför..

*snyft snyft* de får bidrag.. I usa hade de bott på gatan, kanske det skulle trigga dom att anstränga sig mer ist?

Jag tycker det är fel att man ska betala mer av sin lön, ju mer man tjänar..för alla lata jävlar som inte orkar, alla som "gått in i väggen mm"

"gått in i väggen" - finns bara i Sverige f.ö. fråga folket i Australien eller vart fan som helst, om de hört talas om det? Folk garvar åt det fenomenet, det är något vi skapat av all den bekvämlighet vi har i vår trötta demokrati, där det lönar sig att ligga på soffan..

:huvet

"gått in i väggen" - finns bara i Sverige f.ö. fråga folket i Australien eller vart fan som helst, om de hört talas om det? Folk garvar åt det fenomenet, det är något vi skapat av all den bekvämlighet vi har i vår trötta demokrati, där det lönar sig att ligga på soffan..

:huvet

Have you heard about "walking into the wall", mate? :hihi

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025