"stackars" Peter Eriksson

Här var vi mogna...
Och givetvis har ingen av er insett att han inte kommer behöva betala en spänn för detta. Inte heller någon annan politiker eller person vars regnummer används olovligen. Däremot kostar det pengar med administration och utredning av dessa bedrägerier. Pengar som skattebetalarna får stå för. Fast det är klart, borgarsvin är inte direkt kända för att vara klyftiga...

Wunder skrev:
Här var vi mogna...
Och givetvis har ingen av er insett att han inte kommer behöva betala en spänn för detta. Inte heller någon annan politiker eller person vars regnummer används olovligen. Däremot kostar det pengar med administration och utredning av dessa bedrägerier. Pengar som skattebetalarna får stå för. Fast det är klart, borgarsvin är inte direkt kända för att vara klyftiga...

Tackar allra ödmjukast för din mogna förklaring. :Bugar Med tanke på att tullarna lär dra in en del kulor så gör det ju inget. Syftet med tullarna är väll inte att få in mer skatter utan att begränsa biltrafiken i sthlm. :confused:

Wunder skrev:
Här var vi mogna...

Det är ju helrätt.
Sitter han och bestämmer att man skall införa en ny skatt för "alla utom jag" så måste ju någonting till för att han skall fatta att alla andra också vill vara lika "speciella" som han.

Högern har verkligen tagit över rollen som "det är statens fel"-gnällare från vänstern.
Nu för tiden går t o m borgare ut och demonstrerar! :rofl

Wunder skrev:
Här var vi mogna...

Ha, ha... humor av bästa kvalité! :7peta Förresten, vad har du för regnr:?:hihi

Wunder skrev:
Här var vi mogna...

Bor: Umeå
Hoj: GSX-R400 -87

:pannkyss

Martin skrev:
Högern har verkligen tagit över rollen som "det är statens fel"-gnällare från vänstern.
Nu för tiden går t o m borgare ut och demonstrerar! :rofl

Jag tycker faktiskt att det är lite lustigt på 1'a maj, när sossarna går ut och organiserar demonstrationer mot makten och överheten. D.v.s. sig själva :huvet
Men varför tog de bort versen i internationalen som går nånting i stil med att "riksdag och regering oss förtrycker" (kan den inte exakt)? :confused:

Markus skrev:
Haha.
*Ryggdunk*

Förresten, tröjorna kan skeppas till sverige. De fifflar inte med tullen. Jag avstår.

fan vad surt.

vi får helt enkelt trycka upp egna lite smått modifierade.

Wunder skrev:
Här var vi mogna...
Det är vi som står för revolutionerna och den civila olydnaden nuförtiden, du är bara avundsjuk.

Är inte försöket lyckat då? Meningen var att minska biltrafiken i stan och få bort köerna. Är det någon skillnad i tid för er som bilpendlar?? Ärligt!

Sen verkar det ha varit ett dyrt och drygt system, men det skiter jag i nu.

juha01 skrev:
Är inte försöket lyckat då? Meningen var att minska biltrafiken i stan och få bort köerna. Är det någon skillnad i tid för er som bilpendlar?? Ärligt!

Sen verkar det ha varit ett dyrt och drygt system, men det skiter jag i nu.
de sista jag hörde var att det sjunkt med 10% eller nå, vet inte hur stor skillnad det är men det är nog ingenting jag skulle vilja lägga en månadslön om året på det kan jag garantera.

juha01 skrev:
Är det någon skillnad i tid för er som bilpendlar?? Ärligt!

Tvärtom, för min del har köerna ökat - inte minskat. Så det känns jättebra att betala 6000 fram till semestern. :näsblod

[Skicka vatten på kvarnhjulen mode/On]
Nu är det även tal om att ha tullar på Essingeleden också!
[Skicka vatten på kvarnhjulen mode/Off]

Verkar bra, helt omöjligt att ta sig till södra delen utav stockholm utan att köra en grym omväg och släppa ut mera avgaser. Så mycket för iden om att MINSKA avgaserna :argpådato

Det här med trängselskatter har gått våra kära politiker på huvudet! Om det fortsätter, så dröjer det inte länge förrän vi kommer att se korrupterade poliser med kalaschnikov längs våra motorvägar, a lá Ryssland.

Master_ skrev:
Tackar allra ödmjukast för din mogna förklaring. :Bugar Med tanke på att tullarna lär dra in en del kulor så gör det ju inget. Syftet med tullarna är väll inte att få in mer skatter utan att begränsa biltrafiken i sthlm. :confused:
Då är det väl bättre om alla kulorna används för något alla stockholmare har nytta av (t.ex. förbättra kollektivtrafiken) istället för att en del går åt att utreda meningslösa bedrägerier?
Stortryne skrev:
Det är ju helrätt.
Sitter han och bestämmer att man skall införa en ny skatt för "alla utom jag" så måste ju någonting till för att han skall fatta att alla andra också vill vara lika "speciella" som han.
Fattar inte vad du menar...
De som gör detta gör det knappast för att vara "speciella" utan för att slippa biltullarna samtidigt som man ger en känga till en person man anser vara ansvarig för att biltullarna infördes. Min poäng är att det inte är så smart eftersom:
A, Han behöver inte betala något ändå (borde alla kunnat räkna ut från början!).
B, Det kostar skattepengar att utreda, pengar som borde användas till bättre syften.
R1bjorn skrev:
Ha, ha... humor av bästa kvalité! :7peta Förresten, vad har du för regnr:?:hihi
JWR 148 :)
honkiie skrev:
Det är vi som står för revolutionerna och den civila olydnaden nuförtiden, du är bara avundsjuk.
Behövs varken revolution eller civil olydnad när det finns demokrati.

Wunder skrev:
Min poäng är att det inte är så smart eftersom:
B, Det kostar skattepengar att utreda, pengar som borde användas till bättre syften.

Hans lön består ju av skattepengar. Om han sköter sitt jobb (ger fan i ideér av den här typen) så slipper han få en känga av någon som tycker han gör ett dåligt jobb, vilket i sin tur leder till att vi slipper utredningen som drabbar oss skattebetalare.

:fatta! till er båda

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...