Stackars grisar...

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6179226.ab

Ja stackars grisar... helt plötsligt blir det ett jävla liv om hur grisar lever i misär osv. Men tror folk verkligen att alla grisar lever en mysigt och fint liv? kanske kommer fläskfilerna från?! ja nånstans? om alla vill köpa billig fläskfile så måste ju folk förstå att grisar måste dö. Det är ju självklart att grisar lider mer eller mindre. Jag tycker naturligtvis att det är förjävligt att uppfödare inte kan sköta sina djur men det är inte det jag stör mig på.

Jag som jägare får väldigt ofta höra "hur kan du döda så vackra djur" "mördare" osv.... Under ett år skjuter jag 1-2 älgar och lever till 90% av det köttet under ett år. "Lisa" på östermalm har garanterat fler liv på sig än vad jag har.. skillnaden är den att hon beställer sina "mord".

Synd om grisarna. Men det är bra att ytterligare en myt om hur fantastiskt mycket bättre Sverige är än andra länder punkteras. Svenskar vill ju gärna höra att Sverige har bästa djurskyddet, bästa sjukvården, bäst socialförsäkringar o s v o s v. Oftast stämmer det dock inte.

Djurrättsalliansen, är det dom som brukar hota gamla som säljer päls? :va

Synd om grisarna. Men det är bra att ytterligare en myt om hur fantastiskt mycket bättre Sverige är än andra länder punkteras. Svenskar vill ju gärna höra att Sverige har bästa djurskyddet, bästa sjukvården, bäst socialförsäkringar o s v o s v. Oftast stämmer det dock inte.

Ungefär vad jag har proklamerat här tidigare men fått halva sporthoj på mig när de anser att jag har fel...

Jag kan faktiskt inte bry mig mindre om hur grisarna har det då det finns större problem att bry sig om, men det är ju bra att någon bryr sig om dem.

jävla hippies i såna där klubbar, ät inte skiten eller acceptera att människan till viss del är ett rovdjur

Såg bilder på nyheterna igår. Och jag som inte ens gillar grisar blev faktiskt lite illa berörd när dom åt av sin egen döda kamrat. :död

Någon jävla respekt och ordning får det väl ändå vara.

Minns när jag var i Vietnam och åkte förbi ett slakteri, där fick grisarna titta på när kamraterna slaktades, dom skriken var hyffsat ångesfyllda och det rådde allmän panik.

Och man trodde ju att vi var något med civilicerade än så. :rolleyes:

Vilket land är det bättre i då? Jag tror Sverige har det bästa djurskyddet..

Kanske inte bra men fortfarande bäst.. det är vad jag tror iallefall.

Vilket land är det bättre i då? Jag tror Sverige har det bästa djurskyddet..

Kanske inte bra men fortfarande bäst.. det är vad jag tror iallefall.

En gång, för iofs en del år sedan, åkte jag bil förbi några grisfarmare i england.
Deras grisar gick utomhus och hade väldigt gott om plats. På fältet där de gick stod med
jämna mellanrum små hus/krypin utplacerade. Det såg ut som om varje gris hade sitt eget.
Det hela såg mycket trevligare ut än någon grismiljö jag har sett, då eller senare, i Sverige.
Men jag vet inte om det var representativt för all grisuppfödning i England.

Vad är det som säger att Sverige har det bästa djurskyddet?

Svenskarna är jävligt bra på att förklara sig överlägsna mot alla andra oavsett vad det gäller,det beror till viss del att vi inte jämför oss mot några andra än de som utmärker sig negativt,inga problem att vara bäst då inte.

Rent tekniskt sett är ju Saab bäst och prisvärd,resten av världen har bara inte fattat det än.

Henrik

En gång, för iofs en del år sedan, åkte jag bil förbi några grisfarmare i england.
Deras grisar gick utomhus och hade väldigt gott om plats. På fältet där de gick stod med
jämna mellanrum små hus/krypin utplacerade. Det såg ut som om varje gris hade sitt eget.
Det hela såg mycket trevligare ut än någon grismiljö jag har sett, då eller senare, i Sverige.
Men jag vet inte om det var representativt för all grisuppfödning i England.

Vad är det som säger att Sverige har det bästa djurskyddet?

Ofan va nice ja ja då finns det väl bättre land då... :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg