Stövel sanering

Bamse

Bollsports-VM på is???!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
En liten del av en Gixxer, saknar min Bläjjjjd!!
Efter en härlig dag med aktivt åkande blir man som bekant varm o go.
Stövlarna får då en doft som, tja får en inte så lite :3freak i pallet.

Tvätta dem hjälper bara för ett tag.
Någon som har ett betydligt bättre sätt att få bort naturdeon?

Bamse skrev:

Torra skor luktar inte. Ett bra sätt är att lägga tidningspapper i skorna, klipp ut efter sulan och lägg dem i skon (ej ovanför sulan utan under). Sedan när du åkt klart slänger du pappersmassan och tar ut sulorna och luftar skorna! :tummenupp

Finns även ett typ deo-stift som tar bort lukten. Stiftet i sig är luktfritt. Tjejen hade ett sådant och bad mej pröva.... (varför då?) :rolleyes: Funkade iaf utmärkt!! Men vet inte vad det hette... Någon annan som vet kanske?

Tag aldrig av dom! :tummenupp :rolleyes:
Jag har för övrigt precis samma problem, ska hålla koll på tråden här å se om det dyker upp nåra bra tips.

PacMan, trodde den väldoftande tvåtaksdimman tog bort andra odörer :rofl

Febrice funkar inte för mig heller, snarare förstärkte.
RSV_R, se till och fråga din tjej om namnet på produkten. Om den funkade så bra.

Ska finnas något sätt där man driver ut alla typer av lukter genom att lägga stövlarna i en tätsluten låda och lägga in vissa kemikalier. Problemet är att ingen vet vilka kemikalier det är som ska användas :huvet

Bamse skrev:

Finns en "doftdödare" som heter Yoko eller nått sånt. Säljs bl.a. på Stadium. Kostar en knapp femtilapp. Funkar för mig. Måste däremot spraya regelbundet i skon... Att se till att lufta och torka skon är ett bra tips oavsett!

Har hört att man skall lägga skorna i frysen :rolleyes: Fast jag vet inte om det fungerar :va

bebbe skrev:
Har hört att man skall lägga skorna i frysen :rolleyes: Fast jag vet inte om det fungerar :va

Det funkar hyffsat... dock överlever en betydande del av bakterierna som gonar hundskit även efter ett par timmar i frysen..

Jag menar.. om de kan gotta sig mellan dina tår är de nog stabila nog å klara lite kyla.. hehe

Ska kolla förpackningen när ja kommer hem...

Lägg en
litengran.gif
i varje stövel.
finns i 39 olika dofter :tummenupp

Frysen funkar ok för mig! Brukar stoppa ner arbets pjucken där emellanåt. Låter dom ligga ett dygn, efter det blir dom lite mindre motbjudande :3freak Har aldrig provat hoj-stövlarna i och för sig, men det borde ju också fungera.
Kom för guds ihåg att tina upp dom i god tid innan du ska ha dom, jag har missat det ett par ggr :rolleyes:

Här kommer svaret... Men den finns nog inte i Sverige! Flickan min köpte den i Australien.... Heter iaf "SARD WONDER STICK", hjälper även mot illa luktande kläder...

Bifogat

• IM0004591.JPG
    IM0004591.JPG
    87.2 KB · Visningar: 63
Bamse skrev:
PacMan, trodde den väldoftande tvåtaksdimman tog bort andra odörer :rofl

Hehe, jodå. Du skulle känna hur min ryggsäck luktar! Det verkar dock inte leta sig in i dojorna tyvärr! Det finns ju 2T olja med jordgubbsdoft, kanske funkar bättre-... :va

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon