Stötande text för den välorganiserade

Nyteknik skrev:
Med klumpiga handskar på händerna och fuktionärernas ilskna rop i bakgrunden: "Kom hiiit! Ställ motorcykeln häär!!". Jag skiter i dem, börjar springa med ettan i läge, släpper upp kopplingen - och motorn går igång.

Ohörsamhet mot funktionär, domare eller tävlingsledning skall bestraffas med diskning. Jag fattar fortfarande inte att tävlingsledningen inte diskade dig.

Seriöst, jag är FORTFARANDE förbannad på dig för att du vägrade lyssna på oss och ta ut din skrothög på gräset så vi skulle fått tömma underkåpan på bensin på ett kontrollerat sätt. Fattar inte du vad som skulle kunnat hända om det kommit en gnista? :fatta!

Nyteknik skrev:
Nu kanske Oscar m.fl. som sedan kraschade i Ejes anar att jag hade ett finger med i spelet. Men den bensin som rann ut från min tank hamnade långt till höger där man knappast kör under race.

Och i utgången och i svackan och in ingången MITT I INBROMNINGEN till hårnålen och i snabbvänsterknicken före depåkurvan.

Svackan såg vi inte före första hoj kom och höll på att gå av...

En av de som gick av, gick av när han kom lite sent på apex och gick rakt igenom ditt bensinspill. Det var en jävla tur att det regnade. Det underlättade vårt arbete avsevärt.

Nu är det typ 6 timmar arbete kvar innan jag börjar min resa mot Karlskoga. I morgon står jag på Ejes.

Goodstuff skrev:
Du är en sann hjälte! :tummenupp

Tack.

Ja... ibland undrar man hur man är funtat i huvudet som sätter sig och kör 22 mil, enkel resa... Men det är så förbaskat kul.

Lime skrev:
Ohörsamhet mot funktionär, domare eller tävlingsledning skall bestraffas med diskning. Jag fattar fortfarande inte att tävlingsledningen inte diskade dig.
..... .

Ville inte säga något om det här eftersom jag ofta är känslig i de här frågorna. Nyteknos berättelse är kul, men också en solklar uppvisning i en av de värsta regelvidrigheter jag har hört om på ett tag.

Synd när folk är för ego för att fatta att det är säkerhet som ligger i botten för reglerna som ska gälla.

Chrille skrev:
Ville inte säga något om det här eftersom jag ofta är känslig i de här frågorna. Nyteknos berättelse är kul, men också en solklar uppvisning i en av de värsta regelvidrigheter jag har hört om på ett tag.

Synd när folk är för ego för att fatta att det är säkerhet som ligger i botten för reglerna som ska gälla.

Folk som stod med varma motorer i starten var ju inte heller helt nöjda...

oFFkeFF skrev:
Folk som stod med varma motorer i starten var ju inte heller helt nöjda...

Vi är alla ett gäng egotrippade idioter som skulle gjort likadant som Nytrögnit!

Det är däremot bra att Lime förklarar hur det funkar på andra sidan :tummenupp

Fan va bra logg. :tummenupp

Det låter som ni raceputtar har riktigt sköj på och vid sidan om banan. Inte annat än att man blir lite avis..

Nyteknik skrev:
Då hade jag ju inte kommit till start. :fakta

Nä, det krävs nog handgripligheter för att stoppa en överladdad roadracingförare i en sån situation. Ser inget konstigt i det och jag skulle förmodligen gjort samma sak.

Chris Ash skrev:
Nä, det krävs nog handgripligheter för att stoppa en överladdad roadracingförare i en sån situation. Ser inget konstigt i det och jag skulle förmodligen gjort samma sak.
Det trodde jag faktiskt också att Viktig-Pettrarna i vissa av de tidigare inläggen skulle förstå. Det här är Racingforumet - inte Frimärksamlarforumet. Mitt beteende hade inget med nonchalans, egoism eller okunskap att göra. Det var ren och skär målmedvetenhet att genomföra en uppgift som hade planerats och förberetts med enorma uppoffringar under åtta månader. Om man inte förstår en sådan sak är man knappast i skick att utdela fördömande repliker. Och om jag inte var i skick att förstå den säkerhetsmässiga nödvändigheten i att parkera min motorcykel vid sidan av banan var det väl funktionärernas sak att se till att jag gjorde det? Eller? Det handlade inte precis om att få en skenande oljetanker att ändra riktning.

Nyteknik skrev:
Det trodde jag faktiskt också att Viktig-Pettrarna i vissa av de tidigare inläggen skulle förstå. Det här är Racingforumet - inte Frimärksamlarforumet. Mitt beteende hade inget med nonchalans, egoism eller okunskap att göra. .....

Jo det hade det visst. När du inte följer anvisning från funkisar så är det nonchalans. Kunskap hade du ju eftersom du förstod j-t väl att funkisarna ville att du skulle stå still.

Att du kallar någon viktigpetter är nog fanimej till o med roligare än om jag hade gjort det.

Nyteknik skrev:
...............Det handlade inte precis om att få en skenande oljetanker att ändra riktning.
Menar du att funkisarna skulle ha slängt in en kroppstackling?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back