Stötande text för den välorganiserade

Nyteknik skrev:
Det trodde jag faktiskt också att Viktig-Pettrarna i vissa av de tidigare inläggen skulle förstå. Det här är Racingforumet - inte Frimärksamlarforumet. Mitt beteende hade inget med nonchalans, egoism eller okunskap att göra. Det var ren och skär målmedvetenhet att genomföra en uppgift som hade planerats och förberetts med enorma uppoffringar under åtta månader. Om man inte förstår en sådan sak är man knappast i skick att utdela fördömande repliker. Och om jag inte var i skick att förstå den säkerhetsmässiga nödvändigheten i att parkera min motorcykel vid sidan av banan var det väl funktionärernas sak att se till att jag gjorde det? Eller? Det handlade inte precis om att få en skenande oljetanker att ändra riktning.

Replik på repliken...

Ja, jag trodde att det var exakt det jag och min posteringskollega försökte göra? Jag genom att verbalt och med handtecken få dig att komma in så nära mig att jag kan hjälpa till och min kollega genom att gå ut till dig och försöka putta hojen 30 cm åt höger.

Eftersom vi på Åsen använder fast kommunikationsslinga och kabeln till headsetet inte är av längsta modell kommer jag inte ens ut till bankant. Där jag stod och försökte få kontakt med dig var jag så långt ut jag bara kunde.

Att du när min kollega försöker ta tag i din hoj slår honom över handen för att han skall släppa verkar vara något som du i din koncentration total har förträngt. (?)

För mig är detta överspelat. Domarna och tävlingsjuryn har sagt sitt och jag och TL är inte riktigt överens med dessa i detta fallet men beslut är beslut.

Vad gäller ditt beteende på banan har jag som f.d. elitidrottare full förståelse för det och måst nog erkänna att jag skulle ha handlat på liknande sätt i en liknande situation.

Sedan behöver du inte skicka PM till mig för att jag ska läsa. Jag brukar bevaka de trådar jag skriver i...

Och jo... det här är racingforumet och funktionärer och våra åsikter är en del av roadracing.

Jag hoppas att vi ses på förarriksdagen den 29 oktober i Karlskoga. Det finns en del saker vi som funktionärsrepresentanter tänker ta upp...

Lime skrev:
Seriöst, jag är FORTFARANDE förbannad på dig för att du vägrade lyssna på oss och ta ut din skrothög på gräset så vi skulle fått...etc. :fatta!
Lime skrev:
För mig är detta överspelat.
Är det detta man kallar för dubbla budskap?

Jag tycker det är jättebra att det finns funktionärer som tar sitt arbete på allvar och ser sin viktiga roll i sammanhanget. Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg måste man (vilket du ju delvis verkar ha) vidsynthet (och kanske erfarenhet) att se den (som Chris skrev) "överladdade" förarens perspektiv. Man kan inte förvänta sig att rr-förare som får maskinproblem på ett warm-up-lap beter sig lungt och medgörligt när de lite vagt anvisas plats vid sidan av banan.

Last edited:
Man kan iof förstå frustrationen över att 8 månaders förberedelse går åt pipan pga klantmeck i sista stund, men funkisarna har ett tufft jobb redan som det är idag och då även utan överladdade B-förare som ignorerar tillsägelser.

Va rädd om våra funkisar, vi har tyvärr haft en massa oförskämda förare som skällt ut både domare & funkisar helt i onödan enbart för att förarna själva har skapat situationer där man valt att vidtaga åtgärder, RR är precis som vilken annan sport som helt, kan man inte uppföra sig och agerar osportsligt så har man inte på banan att göra.

PUNGT SLUT.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...