jag krascha pga wobbel i ca 90 kanske mer (hastighetsmätaren fanns inte räknar på varv och växel) jag satte ner den från bakan efter en kurva kan ha blivit en aning snett eller med lutnig på hojen å jag fick jordens wobbel, slog hela vägen fram å tillbaka tror jag bröt båtbenet pga styret slog så hårt i handen å träffade tummen.
jag fattar inte det där med att gasa när det wobblar så slutar det, dom gånger det slagit sig lite för mig är när jag satt ner den för mjukt och däcket då antagligen hunnit greppa på ena sidan först (tack vare ojämnhet i marken kanske) då drar sig ju styret så...
...jag sätter alltid ner den bestämt sista biten nu så hela däcket får grepp så fort som möjligt, om jag då skulla gasa om styrwobbel uppstår betyder ju det att framdäcket får mindre friktion, visst om jag hade en hoj som varva 25k och hade 300hk kanske det skulle gå å lyfta framdäcket å göra ett nytt försök att sätta ner det men jag tror det finns bättre sätt,
och det där med att hålla lätt i styret så det inte ska wobbla...

kanske när det är en liten tendens till wobbel så funkar det men när det väl slår från sida till sida så rekomenderar jag att försöka ta emot krafterna å försöka hålla styret rakt, det har funkat för mig tidigare men nu senast slog det så hårt att det inte gick, kanske inte kunde hålla mot för jag bröt ett ben i handen direkt också, vem vet, jag minns inte den biten, bara att när jag ställde mig upp efter att stannat stod jag på gräset bredvid motorvägen en sko fattigare och med stora hål på strumpan.