DanTheMan
Ny medlem
Jag är inte speciellt haj på försäkringar, men som det är nu så är försäkringarna så sjukt höga att man tvingas gå från sin favorithoj till en annan bara för att man ska få njuta av hojåkandet alls. Det tycker jag suger riktigt hårt (jag borde inte vara ensam om att tycka det)!
Varför kan man inte välja en försäkring som är billig, men om det händer något så får man betala en rätt så kraftig självrisk? Nu känner jag nästan att det är lika bra att testa gränserna och leka lite mer, bara för att jag betalar så sjukt mycket i månaden. Om jag vet om att jag kommer att få betala en sjuhelvetes självrisk om jag klotar så kommer jag automatiskt att ta det mycket lugnare.
Tänker jag helt fel? Varför finns det ingen sådan försäkring?
Varför kan man inte välja en försäkring som är billig, men om det händer något så får man betala en rätt så kraftig självrisk? Nu känner jag nästan att det är lika bra att testa gränserna och leka lite mer, bara för att jag betalar så sjukt mycket i månaden. Om jag vet om att jag kommer att få betala en sjuhelvetes självrisk om jag klotar så kommer jag automatiskt att ta det mycket lugnare.
Tänker jag helt fel? Varför finns det ingen sådan försäkring?