större mc nu

Status
Ej öppen för fler svar.
Du menar bandidos. Känner en del som är med där. Inte min sak.

Du har fått ett seriöst tips längre upp i tråden, dvs zx12r. Men köp för allt världen inte streetfighter, de är så fula att linsen i kameran blir repig om man försöker fotografera dem.
Den helt stock zx12a är vad du vill ha om du är fullvuxen och vill ha lite körglädje. Lycka till!

Ska prova
kan vara liten
jag är197 och 102. ska vi sparra ?:tummenupp, ont om stor män

Liten?
Alla sporthojar är små.
Det är bara bra, stor hoj går skitsakta. Liten hoj med mycket effekt ska du ha.
Glöm alla idiot-idéer du får.
Det finns i princip fyra olika modeller du över huvud taget du ska intressera dig för:

YZF-R1
CBR1000RR
GSXR1000
ZX10R

I princip allt annat är skit. Vad folk än skriver.

Sparring, vet inte om jag vill möta någon som är i samma storlek som mig. Kan bli ojämnt då jag oftast går mot polarna som de flesta väger runt 120.
De kör Hayabusa med Turbo allihop, det är ett alternativ om det inte vore för att de vore så sjukt fula.

Liten?
Alla sporthojar är små.
Det är bara bra, stor hoj går skitsakta. Liten hoj med mycket effekt ska du ha.
Glöm alla idiot-idéer du får.
Det finns i princip fyra olika modeller du över huvud taget du ska intressera dig för:

YZF-R1
CBR1000RR
GSXR1000
ZX10R

I princip allt annat är skit. Vad folk än skriver.
:) :tummenupp

Du vill köpa en stridsvagn och söker råd på sporthoj.com?

Håller med Markus, vill du ha nåt stort så har du de 4 stora konkurenterna på 1 liter att välja mellan, allt större än 1 liter är ju GoldWing

så, nu fick du min åsikt med
...och nej, jag vill inte sparra med dig

Du vill köpa en stridsvagn och söker råd på sporthoj.com?

Håller med Markus, vill du ha nåt stort så har du de 4 stora konkurenterna på 1 liter att välja mellan, allt större än 1 liter är ju GoldWing

Passa dig, snart kommer Jörgen!
Förresten, kör jag Gold Wing?

HD är grymt.. 98% av alla sålda hojar är fortfarande ute på vägarna. De resterande 2% kom hela vägen hem från handlarn.

Svårt för mig att veta, eller vad säger du?
Skulle det vara så att du kör en GW så önskar jag dig all lycka i världen ändå...kör bara försiktigt :tummenupp

<--- titta där! Blackbird, 1134 cc alltså över litern... :)
R1 och övriga moppar ligger ju på strax under litern... :pannkyss

<--- titta där! Blackbird, 1134 cc alltså över litern... :)
R1 och övriga moppar ligger ju på strax under litern... :pannkyss

hahaha, nu ska vi inte vara så jäfla petiga.... 1000 eller 1134....nästan samma sak, jag syftade på de ännu större maskinerna som inte är sporthojar.
Men visst, jag ska formullera mig lite bättre till nästa gång så du inte tar illa upp pga 134 cc :tungan

hahaha, nu ska vi inte vara så jäfla petiga.... 1000 eller 1134....nästan samma sak, jag syftade på de ännu större maskinerna som inte är sporthojar.
Men visst, jag ska formullera mig lite bättre till nästa gång så du inte tar illa upp pga 134 cc :tungan

Äpp äpp äpp! R1 är på bleka 998 cc enligt vad jag läst så 136 cc! :D
Dessutom tar jag lite illa upp när du i princip kallar min sporttouring för sporthoj. :tungan

Till trådskaparen kan jag ju säga att mina 199,3 cm trivs alldeles utmärkt på en SuperBlackbird! Testa en sån.

Äpp äpp äpp! R1 är på bleka 998 cc enligt vad jag läst så 136 cc! :D
Dessutom tar jag lite illa upp när du i princip kallar min sporttouring för sporthoj. :tungan

Till trådskaparen kan jag ju säga att mina 199,3 cm trivs alldeles utmärkt på en SuperBlackbird! Testa en sån.

:D vi fortsätter väl :)....
jag sa aldrig att din hoj var sporthoj, jag sa heller aldrig att min hoj var på 1000 cc.... skärpning Edvin!
fy fan, du är också stor :skrämd , en GW hade nog inte varit fel ändå?

HD är grymt.. 98% av alla sålda hojar är fortfarande ute på vägarna. De resterande 2% kom hela vägen hem från handlarn.

Håller med. Det är grym kvalle att bara 2 % gick tillbaks till handlaren.
Dessutom får man igen pengarna när man säljer en HD.
En annan fördel med att tydligen 98% av alla Harleys håller sig på vägen är att de inte kostar just ngt att helförsäkra. :tuttar

Håller med. Det är grym kvalle att bara 2 % gick tillbaks till handlaren.
Dessutom får man igen pengarna när man säljer en HD.
En annan fördel med att tydligen 98% av alla Harleys håller sig på vägen är att de att de inte kostar just ngt att försäkra. :tuttar

Är det grym kvalitet att de 2% som inte brakade ihop gick direkt tillbaka till handlaren? Klart man får tillbaka pengarna, kallas "reklamation".

Men de är ju fina att köra, om man bortser från obligatorium på ryggsäck med reservdelar och diverse utrustning.

:D

:D vi fortsätter väl :)....
jag sa aldrig att din hoj var sporthoj, jag sa heller aldrig att min hoj var på 1000 cc.... skärpning Edvin!
fy fan, du är också stor :skrämd , en GW hade nog inte varit fel ändå?

Blir kanske lite väl OT men: Det står "i princip".
Dessutom visste du att min hoj är på 1134 och sa att det skiljde 134 = 1000

Vi ger oss nu va? :tungan

Last edited:
Är det grym kvalitet att de 2% som inte brakade ihop gick direkt tillbaka till handlaren? Klart man får tillbaka pengarna, kallas "reklamation".

Men de är ju fina att köra, om man bortser från obligatorium på ryggsäck med reservdelar och diverse utrustning.

:D

:D Du sade ju nyss att 98% forfarande är ute på vägarna. HD är ett sånt märke som skrotas minst. Av alla HD-hojar som sålts i sverige är de flesta fortfarande inreggade. Väldigt få är skrotade/inlösta. Det är nog därför det är så höga priser på begagnade hojar och begagnade delar jämför med japanskt.

Det roliga är att sist det var efterfrågan på mina färdverktyg jag alltid har med mig (just in case) i ryggan var när Henrik med ovan nämda citat på sin SH-sida hade problem med sin Superduke. Han var inte så kaxig när han kom fram till mig: "Joee Jörgen, kan jag få låna dina verktyg" :D Fattar inte att han inte tog bort citatat efter den nesan :va

Nu har jag ju dock bara ett par tumnycklar med mig: ett tum-Insexknippe samt ringnycklarna 7/16", ½", 9/16" samt en liten skiftnyckel. Så det var ju inte mycket som passade på hans metriska hoj iofs. Jag tror att det är mer verktyg i originalkitet som sitter under sadeln på en nippon-köpehoj.

Förutom dessa verktyg har jag även med mig en reserv H4-lampa, silvertejp och Första-Hjälpen-kudde. Denna packning har hittills används mest på andra hojar än min faktist, mest är det när japanhojar har kraschat och jag kommer fram. Ofta vill föraren meka ihop hojen så att de kan köra vidare om de inte skadat sig allvarligt. Det ska tejpas fast trasig plast och böjas tillbaks växelpetar osv. De som kraschar ofta har aldrig med sig nånting, inte ens första hjälpen. De ggr mina färdverktyg använts på min hoj är det oftast ngt som vibrerat upp och sitter löst.

Kan man mecka så är det så dumt att inte ha med sig verktyg. I synnerhet om man har en hoj med imperialistisk skruvstandard i ett metriskt land som Sverige. Men kan man inte mecka är det ju helt meningslöst.

Nu ska vi inte haka upp oss på detaljer..

Vad tror du om att köra med extra batteri i ryggpuckeln?

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage