Stöldförsök Vasastan-Sthlm

Om hojen står i ett flerbilsgarage så är det nästan ett måste att det finns burar - kostar extra men kan vara värt det.

Har också negativ erfarenhet av flerbilsgarage utan bur och känns som gatan nästan är säkrare. Får nån kriminell syn på hojen kan de nästintill verka ostört i ett garage utan att t.ex larm gör nån nytta.

Jag bor i vasastan och har min i flerbilsgarage utan bur. Har inte hänt något ännu, peppar peppar! Kanske har för gammal hoj?

Jag tror det finns någon typ av teletjänst om du har en mobil till övers som du kan gömma i hojen. Skulle den bli stulen så kan du be om att få upplysning var den befinner sig någonstans. Se bara till att koppla i laddaren till batteriet.
Kommer tyvärr inte ihåg var jag såg detta, men en billig telefon med batteri tid på ca 20 dagar, ca 700spänn + abonemang då såklart. Någon som har mer kött på benen om detta?

Man kan ju fråga sig hur de hittar hojarna som står i garage. Bryter de sig in i garage på måfå, eller VET de att det står en speciell hoj därnere.

Hade jag garage skulle jag sätta upp rörelsetriggad videoövervakning och larm (siren) där. Såna grejer kostar ju en spottstyver nuförtiden.

Blir mer å mer glad att man inte bor i Tjockholm eller liknande, här nere på byggden kan man ställa hojen på gatan med styrlås å billigare premie:tummenupp

Man kan ju fråga sig hur de hittar hojarna som står i garage. Bryter de sig in i garage på måfå, eller VET de att det står en speciell hoj därnere.

De vet för de har fått höra ifrån någon som bor i huset eller dylikt.
Många stölder är skrämmande nog tecken på "insiderbrott"

Man får väl ta och montera en sån här i garaget
US_M18a1_claymore_mine.jpg

ett komplement kan vara att filma & spela in hojjen...dator + nätverkskamera + mjukvara för att spela in...man kan nog komma undan med 4000:-

ett komplement kan vara att filma & spela in hojjen...dator + nätverkskamera + mjukvara för att spela in...man kan nog komma undan med 4000:-

Fast kameraövervakning är nog bra (jag vet att dom har lättat på tillstånden ang det nu) men vad ska du sedan göra med filmen?

Polisen lär inte ens orka titta på filmen, och om dom gör det och det är samma skåpbil som har setts vid tio andra hojstölder så blir ju inte dina odds bättre än dom tio föregående?

Polisen skriver bara en rapport så att du har något att lämmna till försäkringsbolaget ändå.

Hittar dom så småningom hojen och den är pundarkörd i ett par veckor, vill du ens ha igen den då?

Antingen hindrar man hojen från att försvinna, eller så hoppas man att den hittas direkt innan pundarna har skruvat i den med brytjärn och hammare.
Har dom lyckats starta hojen hoppas man att den aldrig hittas....

Så funkar jag.

Blir mer å mer glad att man inte bor i Tjockholm eller liknande, här nere på byggden kan man ställa hojen på gatan med styrlås å billigare premie:tummenupp

jag bruka stoppa in en pinne i hjulet så dom måste rycka ut den först :rolleyes: :tungan inte en enda som gett sig på den än :yoparty

Dom gjorde alltså allt det där och fick INTE med sig hojen, märkligt...hoppas att min är kvar...

Jag har ett sånt. Har räddat mig ifrån att bli av med hojen, minst 1 gång. Fick bara en förstörd framskiva. (Hade köpt lås med röv, så jag fick sätta det inne i skivan, där det är lätt att klippa med den stora saxen).

Dock så falsklarmar det ganska mycket. Ibland helt utan anledning. Men mest är det nån timme efter att man varit ute och kört. Vet inte om det blir spänningar i hojen när den svalnar av, som drar igång vibrations delen i larmet. Ibland kan det också räcka med att någon går typ 2-3 meter ifrån hojen. Och andra sidan, ibland kan man stå och klappa på den utan att det går igång. Men varje gång man sätter sig på den, eller lyfter upp ifrån stödet så låter det.

Är också två stycken signalar. Först en liten varnings signal om man råkar pilla på hojen. Sedan om man pillar igen så låter det ännu mera. Och då är det dags slita upp fjäderbatongen och springa ut ;-)

De verkar också ha höjt priset en aning, jag handlade mitt för 1000 lappen. Kanske dom har höjt kvaliten också, eller bara sin vinst =)

ok, har du kopplat in fjärrstart också? Svårt?
Den kostar fortfarande runt 1000lappen, 895:-

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...