Stöldförsök Vasastan-Sthlm

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
Hej alla,

så har då även jag drabbats av dessa människor som vi alla avskyr...som jag förespråkar nack..... på, men vissa tycker att dom är bara missuppfattade och har tragiska barndomar.. hur som haver:


Skyndade mig hem från jobbet idag för att hinna ut & köra lite. Kommer ner i mitt låsta, bevakade garage och ser att någon har mixtrat med kapellet..

Tändningslåset helt sabbat, skivbromslåset kapat med vinkelkap ( och då även bromsskivan) samt en klass 4 kätting som jag hade runt ett betongfundament samt in & runt bakhjulet kapad....

Så jävla surt, borde inte en vinkelkap låta rätt bra? Tar väl en stund att ta sig igenom?

Garaget ligger i Vasastan i Sthlm, utanför på gatan står det flera sporthojar typ 600cc... det är ju nästan så man undrar om det är säkrare att stå på gatan...???
Assistans killen som hämtade hojjen berättade att igår hämtade han 7 hojjar från en tomt i Huddinge , hur mkt slaktade hojjar som helst... Det är nog bara högre makter som ser till att man aldrig tar någon på bar gärning.. kommer nu att inhandla ett sånt där larm som skickar ett sms så fort hojjen rubbas..då kan spelet börja:)

Ha en schysst hoj-helg & be safe!

//

J.
 
Last edited:

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Kom bara ihåg att du får inte slå stackarna, det är inte deras fel. De kan pga tragisk barndom inte tänka. Det bästa du kan göra är att bjuda dem på fika, detta fungerar som terapi och är inte kontraproduktivt, så som spö kan vara. Våld föder våld och har inte någon som helst avskräckande effekt. Ställ ut hojen utan lås och med en "Varsågod"-skylt på, detta underlättar också tjyvars rehabilitering.:tummenupp
 

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
Kom bara ihåg att du får inte slå stackarna, det är inte deras fel. De kan pga tragisk barndom inte tänka. Det bästa du kan göra är att bjuda dem på fika, detta fungerar som terapi och är inte kontraproduktivt, så som spö kan vara. Våld föder våld och har inte någon som helst avskräckande effekt. Ställ ut hojen utan lås och med en "Varsågod"-skylt på, detta underlättar också tjyvars rehabilitering.:tummenupp

:tummenupp Ja, det är nog så...:näsblod
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Hehe undra vad det står i smset

Hej jag blir stulen nu!
MVH/bettan
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Så enkelt att sno en hoj, konstigt egentligen att man ställer 120" på gatan. Men ställer ju inte jetskin där direkt..
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
bästa vore väl att handla en gps sändare och montera på hojen. Kostar 6000 kr men fan vad kul det skulle vara att hälsa på personen som tagit den
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
"Assistans killen som hämtade hojjen berättade att igår hämtade han 7 hojjar från en tomt i Huddinge "

Var, var, var i Huddinge???
Tycks bo en synnerligen flitig man där.:rolleyes:
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Varför sabba tändningslåset? Nästan alla nya hojar har väl startspärr och den sitter inte i tändingslåset utan i boxen...?
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Min hoj vart stulen i vasastan för ca tre veckor sen... polisen hittade den faktiskt, några pundare som använde den vid inbrott.... börjar tro att de inte går att ha hoj om man ska bo här :mad:
 

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag funderar på denna:

http://www.aqualiv.se/press_docs/naveye_spec.pdf

http://www.aqualiv.se/naveye_index.html

Fanns en tråd om denna i våras, tror priset skulle ligga på ca 3000:-, och det är ingen abbonemangstjänst:)

Finns en liknande produkt på kjell&Co för 1999kr (Globalsat TR-150).
Problemet med den typen av produkter är att man enbart kommer åt "pundarna", det har blivit så pass vanligt med GPS/GSM-system att jag är övertygad om att "proffsigare" tjuvar har med sig en GSM-störare som de slår av när de letat igenom fordonet!


http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=91336&path=
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Om hojen står i ett flerbilsgarage så är det nästan ett måste att det finns burar - kostar extra men kan vara värt det.
Eller så har man en lite äldre hoj som inte intresserar tjuvarna.
Brukar finnas annonser om mindre mc-garage med hög säkerhet runt st Eriksplan.

Att ställa hojen på gatan är inte en säker lösning eftersom hojar t.o.m har försvunnit mitt på dagen genom att kriminella helt enkelt lyft in hojen i en skåpbil och åkt i väg.
 

Pizzabagarn

Guest
bästa vore väl att handla en gps sändare och montera på hojen. Kostar 6000 kr men fan vad kul det skulle vara att hälsa på personen som tagit den


Gevalia, när du får oväntat besök :D

Så enkelt att sno en hoj, konstigt egentligen att man ställer 120" på gatan. Men ställer ju inte jetskin där direkt..


Precis! Jobbade i centrala Stockholm förut och hade ångest varje gång man ställde hojen på gatan. Jobbade man dessutom över ofta så steg ångesten när det började mörkna.

Nu jobbar jag i Västberga och där vågar jag knappt ha hojen parkerad efter kl 16.00 :D
 
Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Fjäderbatong!!

Min hoj vart stulen i vasastan för ca tre veckor sen... polisen hittade den faktiskt, några pundare som använde den vid inbrott.... börjar tro att de inte går att ha hoj om man ska bo här :mad:

Glömde tändningsnyckeln i styrlåset en hel dag när jag jobbade i Vasastan. Hojen stod som tur va kvar när jag skulle hem.
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Det behövs inte ens en störsändare för att sno en GPS-preparerad hoj.
I skåpbilen/garaget funkar mobilsändaren men inte gps:en.

Kanske skulle det gå att spåra hojen via mobilsändaren men står den under jord eller långt från en sändare så lär det inte gå.

Sedan tar det väl inte lång tid för gärningsmännen att rota fram gps:en - det finns inte så många ställen att gömma den på en mc...
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top