Stöldförsök... vad göra??

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Vaknar, dyngtrött men vid hyffsat gott mod. Plockar ner hjälmen, drar på mig jackan o ser fram emot en härlig tur i morgonsolen o söndagstrafik.... kommer ner till hojen som står precis utanför mitt fönster två våningar ner o ser att tändningslåset ser skumt ut....ångest.... nån jävla fitta har knackat det sönder o samman, allt hänger löst... o med ens förstår jag alla inlägg om nackskott/slå dom till en blodig pöl... lyckas iaf trycka ner nyckeln i tändningen o få igång den så jag kom iaf till jobbet, men fy fan vad besviken jag känner mig, samlat som en jävla idiot hela vintern för att ha råd med hojjen, sliter som ett jävla djur, jobbar förfan tre av fyra helger plus veckodagar...o så kommer nån äcklig undermänniska som inte förstår mitt/ditt konceptet.... nåväl, tacksam för att den var kvar, antar att dom blivit störda mitt i eller nåt.
Hursom, är det någon poäng att polisanmäla, o nån som har tips på larm?? har ingen möjlighet att låsa in den, o inte heller kan jag låsa fast eftersom gården är helt träd/lyktstolpefri...

Skivbromslås med larm har ju börjat bli vanliga. Kostar inte lika mycket som ett konventionellt larm och behöver ingen installation.

/Johan

Jag ger mig fan på att det åker omkring ett gäng och letar hojar och stjäl allt de hittar för att sen sälja delar eller på något annat vis, det måste ju finnas en marknad annars skulle ingen hålla på.

God lust att rigga en fälla och ge dessa en lagom läxa :fatta!

Vild nybörjare skrev:
2107142 Var köper man det? :confused:
Borde väl varenda hojbutik ha hemma, annars kan jag kolla om det finns några larm kvar för fast installation, har för mig att det gick på runt tusenlappen.

jag är helförbannad på dessa som stjäl

Pertan skrev:
2107145 Jag ger mig fan på att det åker omkring ett gäng och letar hojar och stjäl allt de hittar för att sen sälja delar eller på något annat vis, det måste ju finnas en marknad annars skulle ingen hålla på.

Håller med ovanstående talare fullt ut

i veckan har det varit inbrott i mitt garage (en sån här garagelänga, o på grund utav att grannen som hade glömt o stänga sin port gick det in nån ufoidiot och med hjälp av ett kvastskaft petade denna upp min garageport
o den hade rivit igenom mina packväskor o snodde 2 par ny handskar samt en billig klocka som jag hade satt fast innanför kåpan för o kunna se vad klockan är) om jag ser ufot igen så lär han ha ont i kroppen jag lovar! :huvet :gnissla :fatta!

Pertan skrev:
2107145 Jag ger mig fan på att det åker omkring ett gäng och letar hojar och stjäl allt de hittar för att sen sälja delar eller på något annat vis, det måste ju finnas en marknad annars skulle ingen hålla på.

Borde väl varenda hojbutik ha hemma, annars kan jag kolla om det finns några larm kvar för fast installation, har för mig att det gick på runt tusenlappen.

Jobbar du i butik? är riktigt sugen på ett ibyggt larm, typ spyball eller nåt liknande...o det snarast...

Back