Stöldförsök/Rek

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Triumph Street Triple R
Godkväll!

Parkera precis min bil i mitt garage i Gamlestan i Göteborg, större parkeringsgarage. På samma parkerings däck finns även hojparkeringen.

Höll på att packa ur några väskor i bilen eftersom man har varit bortrest över helgen. En liten gul seat (tror jag) kommer körande med 3killar i. Dom ser sig runt mycket så jag trodde leta efter ledig parkerings plats då vi inte har fasta platser vi som hyr. Uppenbarligen har dom inte sett mig som står bakom min bil 10-15 meter bort då en av killarna plötsligt hoppar ut och börjar spana in hojarna. Lyfter på kappellen till hojarna och kollar låsen.

Står och iaktar i ca 20s, känner att jag måste göra något.

Jag: Letar du efter något??
Han: Kollar sig runt för att hitta mig. -Jag bara kollar.
Jag: Jasså varför då?
Han: Det skall du skita i!
Jag: Jaha, jag tycker det ser lite märkligt ut!
Han: Varför frågar du? Du skall skita i vad jag gör! Man frågar ingenting till mig! Varför bryr du dig? Vad vill du?

Han börjar gå imot mig. Känner mig inte lika kaxig längre, dom är 3st jag är en. Står vid min bil som är olåst och en dörr öppen. Jag har flera väskor med mycket värdesaker. Tänker att det är bäst att avsluta diskussionen och sticka. Så jag säger nått i stil med -Ok, då vet jag. Stänger dörren och låser och rycker till mig väskorna och börjar gå mot trapphuset. Slänger en snabb blick mot fronten på bilen för att kolla skylten; Fransk reggad.

Stannar till i trapphuset en stund för att lyssna om dom sticker, trashar min bil eller liknande. Tror att dom åker. Jag pinnar hem snabbt. Kollar upp numret till vaktbolaget som har garaget under bevakning och dom skulle skicka en bil direkt.Tyvärr så har porten till garaget varit trasig under några veckor nu så garaget står uppet dygnet runt.

Just nu så sitter jag och är jävligt fundersam om dom har vandaliserat min bil eller något. Funderar också om man ska ringa snuten också?

Ångrar mig att jag inte tog ett kort på dom med mobilkameran, men hade dom upptäckt att jag tog kort så hade jag nog haft lite fler problem!

Jag hoppas att min störning leder till att någon hoj INTE blir stulen samt att jag hoppas att min bil står kvar!

Så alla Göteborgare var uppmärksam mot en liten Pippigul Seat som är Fransk registrerad. Och har du din mc i Gamlestan så spring och kolla så den står kvar!

Kommentera gärna!

/Alex

bra gjort .. man kan inte begära mer från dig....

Gött o se folk som bryr sig!
Förhppningsvis bryr sig snuten om det med om de inte har för mycket med att fånga fortkörare på motorvägen.....

// JN

Ringde nyss snuten också. Dom var väldigt tacksamma för tipset, verkade som dom skulle kolla upp det.

Obehagligt!

Jag gick just å kollade till min hoj , Ducce Monster 900. Det visade sig att ngn stulit mitt SPLITT NYA bagster DP tanköverdrag. Trist som tusan. Alla monster-åkare i regionen, kolla gärna om ni ser ngt sånt som verkar misstänkt billigt i omlopp. Det är svart i läder med Ducati Performace loggan på. Ring gärna och tipsa mej isf på 0736-492028.

Jag hade ju tänkt montera på nya DP effektblås på hojjen i morgon men det vågar man ju inte ha på i fall folk går in i garagen och plockar saker.

Trist trist. Blir till att köpa nytt..

/T

Färg på skylten?

Drömgrejen hade väl varit att se dem göra något, följa efter & ge dem live feed om vart asen befinner sig.
Hur såg killarna ut? Svenska? Hårfärg? osv..

synd att du inte hade haglet med dig... det kliar i avtryckarfingret när ja hör sånt där...

Eu skylt, vit något mindre än våra svenska skyltar.

Han som var ute och ryckte i grejerna var lång och mörkhyad, pratade flytande svenska. Jeans med ett vitt bälte, vit hoodtröja.

Dom andra killarna såg också ut att vara mörkhyade

Bra tipsat! Går ut o flyttar på en av hojarna nu. Man vet aldrig när de kommer tebax. :tummenupp

Jag har tillgång till garage i Kortedala. (Enbilsgarage utan insyn i hyreshus) Vill ni flytta undan hojarna ett par dagar/veckor låt mig veta så fixar vi det.

Nog med hojar försvunna, nu!
/H

Jag kan ha sett den lilla gula bilen igår. Hade ju läst tråden tidigare och lade märke till en liten gul bil som såg ut att ha ett ovanligt långt regnummer. Var en bit ifrån så jag såg inte exakt vad numret var. Bilen hade föresten ganska kraftigt tonad bakruta. Kan det stämma?

Jag såg bilen där man kör av E20 för att komma till Gamlestaden. Bilen körde också bort mot Gamlestaden och detta var vid 18:30-tiden igår.

EDIT: Kanske inte är mycket till tips, men om det är den bilen så vet vi att den är kvar i stan i alla fall.

Last edited:
Jag kan ha sett den lilla gula bilen igår. Hade ju läst tråden tidigare och lade märke till en liten gul bil som såg ut att ha ett ovanligt långt regnummer. Var en bit ifrån så jag såg inte exakt vad numret var. Bilen hade föresten ganska kraftigt tonad bakruta. Kan det stämma?

Jag såg bilen där man kör av E20 för att komma till Gamlestaden. Bilen körde också bort mot Gamlestaden och detta var vid 18:30-tiden igår.

EDIT: Kanske inte är mycket till tips, men om det är den bilen så vet vi att den är kvar i stan i alla fall.

Jävla idioter!!!! Därför har jag batongen med mig när jag åker till och från jobbet också........att den är Franskreggad tyder ju på att dom inte vill att nån ska kolla upp vem som äger fordonet när dom är ute och spanar/stjäl andra människors saker...:mad:

Jävla idioter!!!! Därför har jag batongen med mig när jag åker till och från jobbet också........att den är Franskreggad tyder ju på att dom inte vill att nån ska kolla upp vem som äger fordonet när dom är ute och spanar/stjäl andra människors saker...:mad:

Jävla fegisar!
Dom ska stå för det dom gör och sen ta konsekvenserna :Pucklapåidiotersmiley

Det tragiska är att om nån vore skön nog att slita fram ett basebollträ och bara slå dem samman så skulle hjälten åka dit så det stänkte..

Rätt? Jefla juridikparagrafryttarland!

Jag skulle halat upp telefonen och slagit 112 direkt - Det där var olaga hot.

Jag skulle även skrivit ner noggrant signalement på killarna och bilen och meddelat polisen. (och även på sh.com för signalement går inte under PUL)

Bra jobbat - skulle alla stå upp mot de kriminella så skulle vi inte ha några.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...