Stöldförsök/Rek

Det tragiska är att om nån vore skön nog att slita fram ett basebollträ och bara slå dem samman så skulle hjälten åka dit så det stänkte..

Rätt? Jefla juridikparagrafryttarland!

Ja, straff i förhållande till brott, vad är det?

Ja, straff i förhållande till brott, vad är det?

I min värld..

"Rätt till liv, frihet och egendom"

Okränkbara rättigheter som om inte respekteras förtar gärningsmannen rätten till detsamma. Jag har med allt etiskt stöd rätt att göra vad som krävs för att hindra någon från att ta vad som är mitt. Det är bara en skam att vårt underbara, fungerande rättssamhälle förtar en den rätten!

Ps. Ayn Rand hade verkligen rätt ibland...

Det tragiska är att om nån vore skön nog att slita fram ett basebollträ och bara slå dem samman så skulle hjälten åka dit så det stänkte..
En "normalt" våldserfaren svensson med basebollträ mot tre yrkeskriminella... nej, där trillar nog tyvärr civilkuraget över till dumhet. Hur skönt det än skulle kännas så är oddsen för att själv skadas svårt eller dödas litet för stora för att jag skulle försöka. Prylar är inte värda det, även med batong eller basebollträ skulle jag backat precis som trådskaparen - vilket idioterna säkert vet och kalkylerar med. Enda realistiska möjligheten att freda sig själv och egendom i en sådan situation som den beskrivna vore nog genom hot med skjutvapen, och dit har vi inte riktigt nått än. Dessutom finns i alla lägen den konkreta risken för senare vedergällning. En förödmjukad idiot är en hämndlysten idiot. Fan vet vad man ska göra.

Last edited:
Efter att jag blitt av med 3 cyklar (vanliga) i malmö så funderade jag på att sätta små rakblad på sadel/handtagen och sen ställa cykeln olåst å vänta på att synden skulle straffa sig själv. Men fick aldrig tummen ur röven att göra det, skaffade bättre lås ist.

En "normalt" våldserfaren svensson med basebollträ mot tre yrkeskriminella... nej, där trillar nog tyvärr civilkuraget över till dumhet.

En förödmjukad idiot är en hämndlysten idiot. Fan vet vad man ska göra.

Mmm.. Säkert sant. Jag har blivit bättre med åren, men har fortfarande lite svårt för att fatta när man faktiskt borde backa, jag blir mest arg, kall och slutar tänka!

En gammal vän, frihetstänkare, intelligent som få och också med ett lite brokigt förflutet sa en gång:

"Tala med dårar på dårars vis, de lärde på latin och slå skiten ur de som inte ens vill fatta"!

Jag gillade den logiken :rolleyes: !

Farsan satte rakblad på muttrarna till extraljusen på bilen sen han blivit av med jag vet inte hur många. Kom ut en morgon och hittade hela fronten med extraljus och allt totalt insparkad, samt stora blodfäckar i gruset. Han tycket det var värt det!

Farsan satte rakblad på muttrarna till extraljusen på bilen sen han blivit av med jag vet inte hur många. Kom ut en morgon och hittade hela fronten med extraljus och allt totalt insparkad, samt stora blodfäckar i gruset. Han tycket det var värt det!

Det värsta är att man åker troligtvis dit på en sån sak om tjyven skulle anmäla...historien om inbrottstjuven som ramlade på en kniv i köket och fick skadestånd har väl dom flesta hört talas om.....

Efter jag polisanmälde en stulen reggplåt så bollade jag idén med polisen att göra reggplåten strömförande nästa gång. Polisen höll väl med men sa att det inte va så poppis och berättade om en snubbe som hade åkt dit för ha "skyddat" sin egendom. Gubben i fråga hade tydligen haft återkommande husinbrott och till slut spänt upp en armborst som gick av när någon kom innanför hallen. Tjuven fick en pil o bröstet och gubben åkte in.. Kanske inte värt det alltså....

och berättade om en snubbe som hade åkt dit för ha "skyddat" sin egendom. Gubben i fråga hade tydligen haft återkommande husinbrott och till slut spänt upp en armborst som gick av när någon kom innanför hallen. ..
I (S)verige är det inte handlingen som är straffbar utan uppsåtet.
Är uppsåtet att skada, som du skriver, är det definitivt straffbart.
Råkar du snubbla på byggställningen, tappar hammaren och den ramlar i huvudet på en besökare utan hjälm kommer du mycket lindrigt undan.
Gillrar du upp en hagelbrakare bakom dörren till sommarstugan urless efter 17 inbrott och den smäller av... inte så bra...:rolleyes:
Har nånstans en bild från ett svenskt bevakningsbolags tidning på just detta.
Lagen var ute och letade efter en försvunnen person och pm blev stoppad av nån som tittade in genom fönstret just innan den andre skulle rycka i dörren!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti