Stöldförsök i Falun

gixxer_ecke

Tjockis
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Gixxer K3
Kl 03.45 inatt var 3 st tjuv-as och försökte sno min hoj :mad:

Dom har knäckt styrlåset, övre styrkronan, ramen är helt sönderrepad (fåra/spår) där dom har brutit ut tändningslås och styrlås från ramen, gaffelbenet är bra repat även det, kablaget till tändningslåset är klippt och dom har försökt tjuvkoppla, bromsskivan e paj och likaså framskärmen!

Fy faaaan för TJUV-AS!!! :kulspruta

Som ett litet plåster på såret gjorde vår kära ordningsmakt sitt jobb exemplariskt denna gång och haffade kräken tack vare min granne som såg alltihop och ringde polisen så dom hamnade i arresten. :Rockbanan
Ska bli intressant vad som händer nu, men med min vanliga tur är det väl färdigåkt för i år... :rolleyes:

Jäkligt tråkigt för dig, jag vet hur det känns. Men fantastiskt bra att kräken blev tagna. Hoppas länsman slinter med batongerna ett antal gånger...

Hmm, samma tjuvjävlar?

Efterföljande morgon när jag kommer ut till hojjen ser jag att nån/några as har varit o försökt "klippa" sönder bromsskivan fram (för att få loss skivbromslåset). Kan de va samma personer kanske? Jävla tjuvhärva i "lilla" Falun Jävla pitt as iaf...tändningslås o kablar var iofs orörda så man får väl glad endå..eller nej:mad: :mad: :mad: :mad:

Så det är så dom gör.... dom klipper alltså sönder bromsskivan och inte låset?

Fyfan altså! om man ser dom borde dom få smaka på TjäÄttIngÄn!!

Så det är så dom gör.... dom klipper alltså sönder bromsskivan och inte låset?

Japp, precis! Varför ge sig på härdat stål som du bara får upp med vinkelslip som för massa väsen, då är det ju bättre att klippa bromskivestaget som oftast är gjort av aluminum... slutsatsen är att man skall ha kätting som går genom sving eller ram och låser fast i något. Sen skall hojen inte stå avsides i ett garage hundra meter från där du bor och dom kan jobba ostört. Bästa är att ha hojen där det finns mycket folk som reagera på oljud.

En annan variant som jag hört talas om är att tjuvarna, på något sätt klämer åt eller klampar, bromsskivan på den sidan låset sitter (hur nu det sker, har för mig att det snackades om spännband) sedan skruvar man loss bromskivan från staget eller typ staget från navet, sen är det bara att åka iväg. Andra sidan fungerar som vanligt. Sen byts det ram på hojen (exempelvis ram från tyskland med papper och allt) och den reggas in som import... kanske du ser den på vägarna igen med annat regnummer. Motornummret är det enda som kan avslöja beddragaren om inte den är byt också eller omstansad, men det verkar tyvärr som dom inte kollar detta på vägverket.

Detta har nämligen hänt mig... men snubben åkte ditt så det skrek om det :D

Fan vad trist! Läste om två stöldförsök i FK idag och du var väl tyvärr en av de drabbade då. Skönt att de tog fast kräken åtminstone men tråkigt med sabbad hoj :mad:

vet inte om folk gör så här men jag gör som så på min cykel med större bygellås genom båda skivorna och en fälg eker, då blir de jobbigare för de, så måste de få bort låste för att kunna rulla iväg.

Fan vad trist! Läste om två stöldförsök i FK idag och du var väl tyvärr en av de drabbade då. Skönt att de tog fast kräken åtminstone men tråkigt med sabbad hoj :mad:

den ena hojjen som blev stulen tog vi tillbaka nu inatt!

en sammanfattning:
såg att tjuvarna höll på att försöka starta den stulna hojjen utanför sin egna lägenhet,så jag fick tag på ägaren till hojjen som kom dit. tjuvarna sprang in i någon lägenhet o vi tog enbart hojjen o gick ut och ringde polisen.efter 2timmar och 45 min(överdriver inte ett dugg!)
utan att någon polis kommer så ger vi upp och åker vi till stationen med hojj och ägare.

ägaren fick tillbaka sin hoj direkt och polisen skulle åka till den lägenhet där en av tjuvarna bor.(dom var väl igenkända av polisen sen tidigare)...

man blir lite putt när inte polisen kommer på en gång under en pågående stöld!.´men att ingen polis kommer efter nästan 3 timmar är BEDRÖVLIGT!
riktigt skönt att hojjen är tillbaka iallafall,men kräken skulle behöva en eller ja flera omgångar stryk!

ursäkta stavning.

en sammanfattning:
såg att tjuvarna höll på att försöka starta den stulna hojjen utanför sin egna lägenhet,så jag fick tag på ägaren till hojjen som kom dit. tjuvarna sprang in i någon lägenhet o vi tog enbart hojjen o gick ut och ringde polisen.efter 2timmar och 45 min(överdriver inte ett dugg!)
utan att någon polis kommer så ger vi upp och åker vi till stationen med hojj och ägare.

ägaren fick tillbaka sin hoj direkt och polisen skulle åka till den lägenhet där en av tjuvarna bor.(dom var väl igenkända av polisen sen tidigare)...

man blir lite putt när inte polisen kommer på en gång under en pågående stöld!.´men att ingen polis kommer efter nästan 3 timmar är BEDRÖVLIGT!
riktigt skönt att hojjen är tillbaka iallafall,men kräken skulle behöva en eller ja flera omgångar stryk!

ursäkta stavning.

Man undrar fan vad snutarna håller på med ibland :mad:

Skönt att ni fick tillbaka hojen iaf, vad var det för hoj?

Min gixxer står hos mc-jansson nu, ska få pris på vad det kommer kosta att laga den.

Man undrar fan vad snutarna håller på med ibland :mad:

Skönt att ni fick tillbaka hojen iaf, vad var det för hoj?

Min gixxer står hos mc-jansson nu, ska få pris på vad det kommer kosta att laga den.

det är en ktm 640 den på elfsborgs trafikskola.

ja jag såg att den var där kapat en massa sladdar o brutit styrlås.
hoppas det inte blir alltför dyrt!

en sammanfattning:

ursäkta stavning.

mm verkar inte som om polisen bryr sig direkt mkt, ringde 112 för ett par veckor sedan och det gick fram 24!!!!!!!! 24 signaler innan någon svarade, hade nog känns som en mindre evighet för en som haft riktigt jävla bråttom efter exempelvis ambulans.

Och ja jag räknade signalerna :) jaja lite o göra eller letar bara efter något att klaga på men vafan.

Fick reda på kostnaden på det dom sabbat på min hoj idag. Enbart delarna uppgår till 44.000:- :huvet
Utöver det tillkommer ju såklart arbetskostnad som ju också kostar en bra slant, eller om den blir inlöst.

Troligen är det samma killar som försökte stjäla min hoj som stal de 2 KTM:erna i falun. Vet i alla fall att en av dem var en av de killar som försökte få igång KTM:en som återtogs av ägaren, fick papper från polisen idag och det är samma kille. :mad:

Man undrar vad det är för jävla spån som inte ger sig fastän dom åker fast :va

Det enda positiva är ju att dom kommer få en skön skuld till folksam och då troligen kronolle, åtminstone för min cykel...

det är en ktm 640 den på elfsborgs trafikskola.

ja jag såg att den var där kapat en massa sladdar o brutit styrlås.
hoppas det inte blir alltför dyrt!

Va fan, har de varit på Henriks Adventure med :mad: Verkar ju vara sjukt mycket mc-stölder/försök i området nu.

Dom var säkert ute ur häktet dagen efter och försök till stöld gav säkert endast böter, så nu planerar dom sno ytterligare en hoj för att betala.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing