Stöldförsök av hojen

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Jaha! Så kom man ner imorse och skulle åka till jobbet för att tjäna och hjälpa invånarna i Stockholm och vad ser man?? Någon jä*el har varit och brutit sönder styrlåset och sett till att hojen är obrukbar :gnissla Tändningslåset funkar men styrkronan måste bytas samt lite annat som sitter vid styret.
Blev till att rusa in igen och byta kläder, kuta ner till bilen och när jag svängde ut ifrån parkeringen kom en taxibil och nästan frontar med mig. Självklart körde han mot enkelriktat :huvet
Så nu sitter man här och deppar över att hojen måste in på verkstad, tusenlapparna kommer att segla iväg och, nästan värst av allt, man missar flera sköna mil i sadeln :(

Hoppas bara att det går snabbt och smärtfritt på verkstaden, men risken är att de har hur mycket som helst att göra just nu......

Nåja, nu har jag iaf fått gnälla av mig lite. Brukar ju kännas bättre då!

Någon som kännertill ngn bra verkstad som kan fixa till en BMW F800 till bra pris??

Ring Mc-Proffsen på måndag.
Verkstan direkt: 08-882919
Hägerstens Allé 12 Axelsberg.

Om du bor norr om stan finns BMW i Solna.
08-7353900
Kölnavägen

Last edited:
jag tror att bmw har en verkstad oxå ;)

Men trist alltså, jag hoppas de låter bli min de jävlarna:mad:

Tar inte försäkringen hand om kostnaderna?

Jodå, jag vet att BMW har en verstad och det är AVA numer som blir närmast för mig. Tyvärr dras jag med en känsla att det skulle bli dyrare än om man hittade en mindre verkstad.
Var ner och inspekterade hojen och tändningslåset är faktiskt helt men styrkronan måste bytas då fästet till styrlåset har spruckit. Gissar att det är ett helt paket där låssprinten och tändningslåset ingår samt allt kablage.

abethebabe:

Ett larm ska köpas så snart jag vet ifall jag ska ha kvar hojen eller köpa en annan!! Skulle helst vilja koppla en Tazer eller liknande så att alla som är obehöriga får sig en chock på 50000 Volt om de rör hojen!!

Frozty:

Visst kan man ta det via försäkringen, men självrisken är 6000 spänn och frågan är vad som blir billigast.

Last edited:
Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...