Stödhjuls-mc

Jaha....en erfarenhet rikare numera.
"Gizmo" har nu inte längre möjlighet att åka vagn...medan nu "Romeo" ges den samma.
Sidovagn är...... annorlunda.
Ffa är det "riktningsstabilt".
Men, faktiskt rätt kul att kuska runt o värt att utforska mer.
 
Och som fortsättning på förra inlägget, den behöver justeras.
Kollat på nätet och fått till mej att cykeln ska INTE luta inåt vagnen, så lite pill med kontroll av vinklar kanske till o med gör detta körbart🤣.
Lite toe in på vagnen och lite "lean out" på dragaren.
Rättskenor får hittas och börja mäta, "ganska" lätt mekanik och justeringar.

Rapport från dessa övningar kommer senare....

//jj
 
2de08746f1461073d432e7d886ded11b.jpg



Huga


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Rapport från holken: odjuren till barn fick i fredags stifta bekantskap med fordonet🤣, var som en överraskning för de små då de inte visste om detta.
Ner i holken, supertaggade, körde en 5-6 mil med dom- superglada!!!!
Lördag: matsäck och långtur till autoseum/ Simrishamn - och de var ännu mer nöjda!!
Söndags: långtur igen, med kapell nere en bra bit (goooo sommarvärme igår👍)
Vid avlämnig till mamma, då var det motvilligt de lämnade holken och pappsen.....
Så- ur kidsens perspektiv: 11 av tio möjliga poäng!!
Ur pappsen på perspektiv: samma poäng!! Så gött att få med båda på samma gång, känna skit osen från fälten, skratta o va nära de små....❤️❤️
 
Rapport från holken: odjuren till barn fick i fredags stifta bekantskap med fordonet🤣, var som en överraskning för de små då de inte visste om detta.
Ner i holken, supertaggade, körde en 5-6 mil med dom- superglada!!!!
Lördag: matsäck och långtur till autoseum/ Simrishamn - och de var ännu mer nöjda!!
Söndags: långtur igen, med kapell nere en bra bit (goooo sommarvärme igår👍)
Vid avlämnig till mamma, då var det motvilligt de lämnade holken och pappsen.....
Så- ur kidsens perspektiv: 11 av tio möjliga poäng!!
Ur pappsen på perspektiv: samma poäng!! Så gött att få med båda på samma gång, känna skit osen från fälten, skratta o va nära de små....❤️❤️

Vad härligt att läsa.
Hoppas du och barnen får många roliga stunder med ekipaget. 👍
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top