Tänkte sätta lite fart på min 660 yamaha (5-ventilad). Så här låter receptet komp 11:1 (std9,2:1), kam in 254°, ut 246°, lobe separation 106°. Hittills har jag bara gjort en "heavy clean-up" i toppen (mkt gjutskägg!!), men har börjat fundera på en portning ala Motoman - epoxy alltså. Har nån provat det på sin stånka? Tändningen slår ifrån vid 7250rpm och det hade jag tänkt behålla så för att få lite livslängd på spisen. Borr och slag 100x84mm. Tyvärr sitter yamahas idiot-förgasar arrangemang på dvs en liten "riktig förgasare och en större CV, mkt svårjusterat.... Finns det anledning att gå ifrån 65% regeln vad gäller porthöjd med ledning av ovannämnda data? Det jag är ute efter är inte de absolut sista hästarna på toppvarv, snarare att den ska dra ordentligt på mellanvarv (och sedan inte tappa andan helt på höga varav alltså....) det är ju där man inleder sladdar och annat livat.
Var det nån som fattade vad jag frågade efter?
Jo, en sak till: finns det några tråkiga side effects av att slipa ned ventilstyrningar? (insug naturligtvis)
Kör så det ryker
/660
Var det nån som fattade vad jag frågade efter?
Jo, en sak till: finns det några tråkiga side effects av att slipa ned ventilstyrningar? (insug naturligtvis)
Kör så det ryker
/660