Stålspunnen bromsslang till hoj med ABS

Daza

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
-Husqvarna 701 Supermoto 2018
Funkar det bra att byta till stålspunnen slang på abs-hoj? Jag har en husqvarna 701 och tycker att känslan saknas helt i bromseriet.

Någon som vet hur ABSen fungerar på den hojen? Tycker den slår i långt innan däcket borde tappa greppet.

Ja, det går var. Det är väldigt liten skillnad i känsla på en ny gummislang och en dito stålomspunnen, säger de som vet. Det är när gummit blir gammalt som det gör skillnad med stålomspunnet, och så gammal är inte din 701a.

Jag kan provocera ABSen på min hoj att gå in på asfalt, t.ex. om jag kört mycket rakt fram i jämn fart så att däcken är lite svalare.

Vad kör du? Gata/bana?

På gata tyckte jag original var helt ok, på bana gillade jag den inte alls. Jag uppgraderade till en Brembo RCS 15 bromspump till iår, nu är den helt underbar att dyka in framför sporthojarna med! :D Jag kör med ABS-dongel, dvs på fram - alltid avslagen bak. Tycker det fungerat bra så kör med ABS på fram hela tiden vart jag än kör.

Finns en 701-tråd här på forumet t o m:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?280065-Husqvarna-701-Supermoto-Enduro&highlight=

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti