Stålspunnen bromsslang till hoj med ABS

Daza

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
-Husqvarna 701 Supermoto 2018
Funkar det bra att byta till stålspunnen slang på abs-hoj? Jag har en husqvarna 701 och tycker att känslan saknas helt i bromseriet.

Någon som vet hur ABSen fungerar på den hojen? Tycker den slår i långt innan däcket borde tappa greppet.

Ja, det går var. Det är väldigt liten skillnad i känsla på en ny gummislang och en dito stålomspunnen, säger de som vet. Det är när gummit blir gammalt som det gör skillnad med stålomspunnet, och så gammal är inte din 701a.

Jag kan provocera ABSen på min hoj att gå in på asfalt, t.ex. om jag kört mycket rakt fram i jämn fart så att däcken är lite svalare.

Vad kör du? Gata/bana?

På gata tyckte jag original var helt ok, på bana gillade jag den inte alls. Jag uppgraderade till en Brembo RCS 15 bromspump till iår, nu är den helt underbar att dyka in framför sporthojarna med! :D Jag kör med ABS-dongel, dvs på fram - alltid avslagen bak. Tycker det fungerat bra så kör med ABS på fram hela tiden vart jag än kör.

Finns en 701-tråd här på forumet t o m:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?280065-Husqvarna-701-Supermoto-Enduro&highlight=

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back