Stålslangar e nice

Glenn

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
ZX9
Håller på med lite vinter jobb, satte dit nya stålslangar idag.

Glenn
 

Bifogat

  • IMG_0010.JPG
    IMG_0010.JPG
    132.5 KB · Visningar: 382
  • IMG_0015.JPG
    IMG_0015.JPG
    96.9 KB · Visningar: 241
  • IMG_0019.JPG
    IMG_0019.JPG
    104.7 KB · Visningar: 365
Najs!
Var försiktig med framslangarna så att de inte släpar emot nån plast när Du svänger på styret, då det inte ser ut att vara nån plast på stålstrumpan. Annars sliter det illa. Du kan linda tejp runt slangarna på dessa ställen.
 
Glenn skrev:
Håller på med lite vinter jobb, satte dit nya stålslangar idag.

Glenn

Det blev ju riktigt fint!

Jag har också satt på stålomspunnet där bak på hojen. :)
 

Bifogat

  • 100_1836 (Medium).JPG
    100_1836 (Medium).JPG
    97.2 KB · Visningar: 448
trevligt med stålomspunna slangar :tummenupp
får väll lägga upp en bild när minna kommer på som bara ligger och väntar på det.
Gott nyt år på er :fyllisar
 
Vad får man ge för ett par stålomspunna slangar med bra kvalite om man ska ha fram och bak? (en skiva fram)
 
Runt tusingen skulle jag tippa... kan vara lite billigare och troligen mycket dyrare för vissa sorter men runt tusingen bör det hamna på.
 
Lorus skrev:
Vad får man ge för ett par stålomspunna slangar med bra kvalite om man ska ha fram och bak? (en skiva fram)
För mig kostade det 1400:- för fram och bak slang.
1.7m slang
1st T koppling
5st niplar

Jag köpte dom på NBM Hydraulic. Dom är specialister på hydral slangar.
Dom är i bra kvalitet.
 
Johanjulgran skrev:
För mig kostade det 1400:- för fram och bak slang.
1.7m slang
1st T koppling
5st niplar

Jag köpte dom på NBM Hydraulic. Dom är specialister på hydral slangar.
Dom är i bra kvalitet.

Jag gör dem med deras grejer. C:a 350:-/bak och 5-800:-/fram. Ej färgade banjos!!
 
Man märker GRYM skillnad då man har lite trötta slangar och lägger på nya stålspunna. Det ger inte efter på samma sätt.

OT: Det råder en stor missupfattning bland vanliga knuttar om vad funktionen med Stålspunnet är egentlige. Många verkar tro att det är ett nötnings skydd för utsidan
 
Padde skrev:
Det blev ju riktigt fint!

Jag har också satt på stålomspunnet där bak på hojen. :)

Varför bara sätta stålomspunnet i bak? Känns väl mer nödvändigt i fram ändå... :3freak
 
Berra skrev:
Varför bara sätta stålomspunnet i bak? Känns väl mer nödvändigt i fram ändå... :3freak

Ja, Men fick ett bra pris på slang bak. Så varför inte.. :)

Ska nog sätta fram också med tiden.. :tummenupp
 
Det får bli stålomspunnet till våren när man har fått ihop lite pengar. Padde, du har lyckats väldigt bra med din hoj måste jag säga, den är otroligt snygg :tummenupp
 
SvartR1a skrev:
Man märker GRYM skillnad då man har lite trötta slangar och lägger på nya stålspunna. Det ger inte efter på samma sätt.

OT: Det råder en stor missupfattning bland vanliga knuttar om vad funktionen med Stålspunnet är egentlige. Många verkar tro att det är ett nötnings skydd för utsidan


Må så vara, men jag gör även dessa RF-omspunna med ett sexigt rökfärgat ytterhölje. Looks like Carbone :tuttar
 
Berra skrev:
Varför bara sätta stålomspunnet i bak? Känns väl mer nödvändigt i fram ändå... :3freak

Stålslangarna är lättare än gummislangarna. Så av viktminskningsskäl så kan man göra det. Pluss att det ser roligare ut! :)
 
Kanske lite fel forum för mina frågor men tråden känns rätt så har någon tid att svara så :tummenupp

Har aldrig pillat med bromssystemet på hojen och undrar därför hur man steg för steg byter till stålomspunna slangar?
 
Akta dig bara för bromsvätskan när du river ner dom gammla slangarna den är mkt giftig och ej hälsosam fräter hårt på lackade ytor,färg,plast.

Mecka försiktigt eller använd kemhandskar få INTE vätskan på bar hud bara.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top