Stålomspunna bromsslangar

Sök på hydralik (stavning?) på eniro/gulasidorna. Där hittar du några firmor som antagligen kan hjälpa dig.

Är en tusing bra bris för ett kit fram och bak?
Eller vad kan det kosta om man köper från en hydralikfirma istället?

hållundan skrev:
Tusing är rätt bra pris! Är det med nipplar å hela skiten?
Ja jag tror det, det var från siten du nämde, eller snarare personen du nämde hade en site, och jag kollade där lite snabbt..
Så en tusing är vad man får betala alltså?

Hultan skrev:
Ja jag tror det, det var från siten du nämde, eller snarare personen du nämde hade en site, och jag kollade där lite snabbt..
Ja det är ett bra pris faktiskt. Om man ser till vilken go skillnad man får i bromsarna är det jäkligt billigt!

Köp!

Hultan skrev:

Det är nog beroende av märke och kvalitet, jag köpte mina framslangar för 1200 kr. Bak skulle vara för syn skull annars ingen större nytta där.

@Hållundan
Okaj.. Ja det kan bli gott att få lite mer bett.. :-)

@Mamartin
Ja det är sant att bak är lite överkurs, men ingick det så..
Kanske skall kolla en hydralikfirma med, tror man kan få det riktigt billigt där..
Lägga dom extra stålarna man tjänar på bensin istället..

Jag vet dom rätta herrarna att konsultera i detta:

www.nbmhydraulic.se

Dom tar mellan 600:- till 1000:- för att fixa till ett par helsjysta teflonslangar för fram och bak, stålomspunna, dom är belägna i Solna, Stockholm.

Du lämnar helt sonika in dina gamla bromsslangar hos dom, så måttar dom av och gör nya teflonslangar.

Dom har en hel drös med olika färger, och även uppstyvande skyddsrör att sätta på partier där slangen kan skavas eller skadas.

Bromsarna blir helt klart stummare med ett set nbm-slangar ombord. :)

Jag har bara gott att tycka om dom. :tummenupp

Priset var inkl nipplar och hela kitet, ja monteringsklara helt enkelt.

Det finns en "Gold series" också, men den är bannemej overkill om man inte åker RR i högre klassen och bara vill ha det bästa...... :rolleyes:

EDIT: Dom har lite andra mysiga småsaker att erbjuda också. Hittas på sidan/i pdf-dokumenten

Mr Edholm skrev:
Jag vet dom rätta herrarna att konsultera i detta:

www.nbmhydraulic.se

Dom tar mellan 600:- till 1000:- för att fixa till ett par helsjysta teflonslangar för fram och bak, stålomspunna, dom är belägna i Solna, Stockholm.

Du lämnar helt sonika in dina gamla bromsslangar hos dom, så måttar dom av och gör nya teflonslangar.

Dom har en hel drös med olika färger, och även uppstyvande skyddsrör att sätta på partier där slangen kan skavas eller skadas.

Bromsarna blir helt klart stummare med ett set nbm-slangar ombord. :)

Jag har bara gott att tycka om dom. :tummenupp

Priset var inkl nipplar och hela kitet, ja monteringsklara helt enkelt.

Det finns en "Gold series" också, men den är bannemej overkill om man inte åker RR i högre klassen och bara vill ha det bästa...... :rolleyes:

EDIT: Dom har lite andra mysiga småsaker att erbjuda också. Hittas på sidan/i pdf-dokumenten
Tackar!

Hultan skrev:
Inte köpa soppa alltså?! Det måste man ju ha till knarren ju!
Nä, men min språkpolisiära ådra tog sig an att påpeka att du knappast tjänar pengar på att köpa nåt. Självklart ska du köpa det mest prisvärda för att spara pengar, som du kan lägga på soppa! :tummenupp

hållundan skrev:
Nä, men min språkpolisiära ådra tog sig an att påpeka att du knappast tjänar pengar på att köpa nåt. Självklart ska du köpa det mest prisvärda för att spara pengar, som du kan lägga på soppa! :tummenupp
Ahhhh, för sent/tidigt för jag skall koppla sånt! Men det är taget.. :-)

Vilka konstiga tider ni hänger här. Sover ni inte på nätterna? :3freak

Hydraul Syd på Hisingen tog 1050 spänn tror jag, för 3 slangar (bara fram) till min RD 350 förra vintern. Längden på slangarna gjorde knappt nån skillnad i pris, utan det var kopplingarna och jobbet som var dyrt. Speciellt böjda kopplingar var dyra har jag för mig.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti