Stående / sittande wheelie

philsson:
Sköna bilder =) Du ska dock inte lägga in en annons här på sporthoj om du vill ha den såld =)

Det är nog ingen risk och jag lär vara ärlig mot eventuell köpare också så det är inga problem. Hade tänkt byta ut en del kosmetiska grejer inför en eventuell försäljning men för mig duger det precis lika bra som det är sålänge det fungerar och givetvis att inga skador innebär någon säkerhetsrisk, det har jag redan fått sota för när gaswiren hängde sig för att jag inte bytte ut den spruckna gasrullen med följd av ett överslag 20 meter utanför garaget efter att ha rustat upp hojen från förra överslaget. :gnissla Svetsa sprickan i bakramen och pulverlacka ramen tror jag blir en bra början men jag kommer fortsätta prioritera motorn framför kosmetikan och få så mycket tid på banan som möljigt. ;)

:tummenupp hojen är ju till för att användas, du kommer ju inte bli kallad puts bög i alla fall:D

Jag är alergisk mot sådanna. :D

Last edited:
Det är nog ingen risk och jag lär vara ärlig mot eventuell köpare också så det är inga problem. Hade tänkt byta ut en del kosmetiska grejer inför en eventuell försäljning men för mig duger det precis lika bra som det är sålänge det fungerar och givetvis att inga skador innebär någon säkerhetsrisk, det har jag redan fått sota för när gaswiren hängde sig för att jag inte bytte ut den spruckna gasrullen med följd av ett överslag 20 meter utanför garaget efter att ha rustat upp hojen från förra överslaget. :gnissla Svetsa sprickan i bakramen och pulverlacka ramen tror jag blir en bra början men jag kommer fortsätta prioritera motorn framför kosmetikan och få så mycket tid på banan som möljigt. ;)

Antar att du inte komma sälja hojen i Sverige ändå. Du verkar vara strandsatt i Brasilen, lycko!!!!

Antar att du inte komma sälja hojen i Sverige ändå. Du verkar vara strandsatt i Brasilen, lycko!!!!

Jo man är i Brasilien och njuter av livet men nu efter 5 månaders semester börjar det bli lite drygt utan hoj. Hojen står dock kvar hemma i Sverige och väntar på att få piskas för den dagen man kommer hem igen.:yoparty Hoppas man inte glömt att wheela när man är tillbaks så man får gå igenom lärlingsprocessen på nytt. :näsblod

Jo man är i Brasilien och njuter av livet men nu efter 5 månaders semester börjar det bli lite drygt utan hoj. Hojen står dock kvar hemma i Sverige och väntar på att få piskas för den dagen man kommer hem igen.:yoparty Hoppas man inte glömt att wheela när man är tillbaks så man får gå igenom lärlingsprocessen på nytt. :näsblod

Ingen fördel för dig då, trodde du hade med dig hojjen. Brasilien = sommar året runt!

Många livsfarliga tips som vanligt när det gäller sporthoj.

Ha foteln på sadeln finns det många anledningar att låta bli, men främst för att det ser riktigt illa ut.

Jag håller med! Reflexen för fotbromsen kommer av träning, inte av att slå över några gånger. Men det brukar ju sätta igång motivationen att träna på den iofs.
Tycker det låter urbota dumt att ha höger fot över sadeln för att kunna växla. De flesta motarder tas upp på de flesta växlar. Ta upp den på en hög växel, sedan anpassar man farten med vinkeln.

Första wheelie:n gjord för i år :yoparty
Ingen crash :tuttar

Gjorde första stoppien igår :D :D Wheelade gjorde jag i söndags:arsele
Jag wheelar oftast sittande när det går sakta plockar upp den sittandes i 50-60 och när det går fortare brukar jag rycka den ståendes lättare så!
Gjorde styrhöjare under vintern som är 15mm höga det gjorde faktiskt stor skillnad det blev lättare att stå upp:tummenupp

Gjorde första stoppien igår :D :D Wheelade gjorde jag i söndags:arsele
Jag wheelar oftast sittande när det går sakta plockar upp den sittandes i 50-60 och när det går fortare brukar jag rycka den ståendes lättare så!
Gjorde styrhöjare under vintern som är 15mm höga det gjorde faktiskt stor skillnad det blev lättare att stå upp:tummenupp

grattis att snön har lämnat bollnäs :D:D:D:)

Jag brukar variera mkt. Vissa veckor är sittandes bakhjulsåka enda som funkar riktigt, andra veckor MÅSTE jag bara stå upp :D tror det är nåt pyskiskt :rolleyes:

Last edited:
har en ktm 640 öppet blås...
Motorbroms när man wheelar???

Om man kör typ 120 funkar det o släppa gasen även om man hamnar en bra bit över balanspunkten för o få ner den?

70-80 borde funkar i iaf eller?

Kör helst stående med höger knä på sadlen

har en ktm 640 öppet blås...
Motorbroms när man wheelar???

Om man kör typ 120 funkar det o släppa gasen även om man hamnar en bra bit över balanspunkten för o få ner den?

70-80 borde funkar i iaf eller?

Kör helst stående med höger knä på sadlen

Nej det funkar inte, falsk säkerhet! Bakbromsen är det enda som gäller. Att gå över balanspunkten är mycket lättare gjort än man tror.

Sen tänkte jag att jag kunde passa på att lägga upp en fin samling på bilder från skador orsakade vid SAMMA vurpa. Se och njut, med risk för att se bilder på Sveriges mest misshandlade/misskötta? Husaberg. :näsblod

Kan ju börja med ett fint bidrag på en framskärm skrapad på översidan. ;)
PICT3381.JPG

PICT3382.JPG

PICT3383.JPG

PICT3384.JPG

PICT3385.JPG

PICT3387.JPG

Instrumenteringen rök åt pipan den också men jag har tyvär inga bilder på den då jag fick plocka delarna ute på gatan.

Är det bara för mig som bilderna inte går att se?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph