Stående / sittande wheelie

Som trådens rubrik lyder.
Vad föredrar ni?
Vad lärde ni er först?

Dela med er era erfarenheter! :hoppa

Jag föredrar att sitta ner. Men en ståendes med riktigt bra höjd är snyggast:tummenupp

Började med att stå, men tyckte det blev så klurigt att växla, tränade lite på att sitta och kom fram till att det va skönare, startar på 2an och växlar till 4an..

(och hoppas alltid på det bästa) :tummenupp

Sitter ner, kan inte lära mig att stå upp på hjulet.. Ska testa när jag får ihop hojen men det är väl ingen risk att man lyckas.. Kommer inte särskilt långt på hjulet heller så det kvittar juh :)

Antar att alla som inte tycker att det känns bra att ha bakbromsen nära till hands, har en grymt bra balans, i alla lägen och farter =)

Med crf:en åker jag sittande wheelie på väg.
Brukar väll inte börja på så låg växel när den ändå vill över på 5:an :tummenupp

Betydligt skönare att sitta än att stå! :tungan

Sittandes känns alltid tryggast tycker jag... man siter stadigt och kan ha foten på bromsen på ett bra sätt. Står man på fotpinnarna så blir det sån belastning i armarna och man kommer inte så långt för att orken tar slut. Ståendes tycker jag det känns mkt. bättre att stå på sadeln i så fall... då ser man bra, mindre belastning i armarna och att det är lätt att burka.

Antar att alla som inte tycker att det känns bra att ha bakbromsen nära till hands, har en grymt bra balans, i alla lägen och farter =)

Slangar 99% ståendes med höger fot på sadeln. Slått över JA och även med foten på bromsen. När det går för långt så hinner jag varken slå av eller bromsa, då har det helt enkelt gått för långt. Men jag kan vara glad att jag slog 2km rekord innan jag slog över första ggn. :näsblod

Slangar 99% ståendes med höger fot på sadeln. Slått över JA och även med foten på bromsen. När det går för långt så hinner jag varken slå av eller bromsa, då har det helt enkelt gått för långt. Men jag kan vara glad att jag slog 2km rekord innan jag slog över första ggn. :näsblod

Hoppas du inte skadade dig!
Kramp eller?:näsblod

Hoppas du inte skadade dig!
Kramp eller?:näsblod

Kramp? Nej.. :) hänt att jag legat på bromsen redan men slintigt på pedalen = :yoparty
Sen vet jag inte vad det berott på, man blir väl helt enkelt okänslig i magen för när det går för långt och tappar känslan för när det börjar gå åt fel håll. :va
Att slå över är i sig inte smärtsamt mer än i själen när man ser hojen flippa varv efter varv på asfalten framför sig medans mansjälv bara glider lite mjukt på det nya fina skinnstället som inte var så fint längre. En motard är sen bara till att ställa upp och köra vidare med, det sura är att det ryker en del dyra prylar som instrumentering, lyckta, knappsatser på styret och en hel massa plast. :(

Kramp? Nej.. :) hänt att jag legat på bromsen redan men slintigt på pedalen = :yoparty
Sen vet jag inte vad det berott på, man blir väl helt enkelt okänslig i magen för när det går för långt och tappar känslan för när det börjar gå åt fel håll. :va
Att slå över är i sig inte smärtsamt mer än i själen när man ser hojen flippa varv efter varv på asfalten framför sig medans mansjälv bara glider lite mjukt på det nya fina skinnstället som inte var så fint längre. En motard är sen bara till att ställa upp och köra vidare med, det sura är att det ryker en del dyra prylar som instrumentering, lyckta, knappsatser på styret och en hel massa plast. :(

True True...
Har faktiskt aldrig slagit över med motarden på asfalt, så vet inte riktig hur det känns.
Dock har jag gjort det ett flertal gånger med cross, och har aldrig blivit skadad av det, lite blåmärken osv. Men det får man ta =):yoparty

True True...
Har faktiskt aldrig slagit över med motarden på asfalt, så vet inte riktig hur det känns.
Dock har jag gjort det ett flertal gånger med cross, och har aldrig blivit skadad av det, lite blåmärken osv. Men det får man ta =):yoparty

föredrar 10ggr att åka av hojen från slangen än att köra ut i skogen i en kurva, träffas av en hård bil..... osv... :fakta

nån smart porrkåt jävel tipsade mej om att släppa hojen om man e påväg av. kan spara många brutna ben o göra så.

nån smart porrkåt jävel tipsade mej om att släppa hojen om man e påväg av. kan spara många brutna ben o göra så.

Annars kan man hålla sig kvar så länge man kan tills man tillslut tvingas hänga sig på gasen så hojen flippar runt och sabbar allt vad instrument heter. :D

Annars kan man hålla sig kvar så länge man kan tills man tillslut tvingas hänga sig på gasen så hojen flippar runt och sabbar allt vad instrument heter. :D

kanske bättre o göra så.. hade känts dumt när man glider fram på röven om hojen fortsatt framåt på båda hjulen tills något varit ivägen :huvet

Tyvär så gör jag ju det. Bättre är att släppa hojen så den landar på sida istället, då går inte mycket sönder. Rätt segt när den landar upp och ner. :gnissla

Tack för tipset, så slipper jag testa fram tekniken själv när man ska lära sig wheela i sommar

Flippade runt igår med crossen =( Styret blev snett och mitt kopplingshandtag, ser ut som en jokersko =)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph