Stängt på Helgen, Under högsäsongen???

Idag på lunchen köpte jag nya bromsbelägg till min Svarta Madame, och även ny bromsvätska, på Lingvalls MC. Efter jobbet skäggade jag till Biltema och inhandlade en sån där luftningsmackapär. For hem och rev bakbromsen, och skulle till att sätta dit de nya beläggen. Perkele, hade fått spegelvända belägg. Tänkte då på denna tråd, och svor. Säkerligen var det samma visa här. Men ICKE!!! Klockan 18 stänger dom, så jag hann precis. :) De har även lördagsöppet.

För övrigt så måste jag säga att den där luftningsmockafjongen var helt sanslöst skitbra!!! För endast 169 spänn, också. Nu tänker jag byta bromsvätska för skojs skull. :) Nädå, så långt tänker jag inte gå, men jag rekommenderar den varmt. :)

Fan vad gott att här hemma i Kalmar har det öppnats nytt med mycket trevlig personal och bemötande...
Bara förra veckans exempel dom fixar hojen färdigt åt en polare innan öppning för att det är fint väder och vi vill ut och åka under tiden bjuds det på kaffe ..och några dagar tidigare efter lite slö körning slinker vi in
utan ärende .. dom fråga vad vi kan vilja ha hjälp med ? vi svara tak överhuvudet hummm lite kaffe vill ni nog ha i alla fall ... ja tack ....

För min del kan Din MC lika gärna ha stängt alla dagar i veckan. Har noll och inget förtroende för det företaget.

För min del kan Din MC lika gärna ha stängt alla dagar i veckan. Har noll och inget förtroende för det företaget.

Förstår inte heller varför man överhuvudtaget har ett utbud av mc kläder om nu har så lite? 90% lär ju traska runt o sen köra vidare till lelles.
Undrar hur många som köper kläder där =/
Iofs är Honda city värre =D De kan ta o riva sin "mc kläder avdelning" på en gång o göra fikarum istället så folk sätter sin fot därinne med jämna mellanrum

Var inne o kolla på evo 9 (bil) i USA..o träffade på den värsta försäljaren i universum (dock vanliga där borta).
Han var på som en jävla igel o skulle ge mig massa broschyrer..ställde frågor om NÄR jag kunde tänkas köpa bilen.
Fick en hel jävla handskriven lista med alla hans nummer och mailadresser. Han envisades med att han skulle ha mitt nummer, mail o adress. Helvete vilket as. Vem tycker sånt är trevligt. Gav han ett påhittat nummer o tro fan att han försökte ringa samma dag för att kolla intresset.
Samma story när jag kolla in på yamaha butiken.

En gång fick en säljare psykbryt när jag smått fräste att jag inte behövde hjälp utan bara kolla. Då glodde han på mig o vräkte ur sig att det här var minsann inget museum.
Hatar säljare o de ska hålla sig borta tills jag frågar om något

Provsionsbaserade löner brukar tyvärr ha den effekten. Men jag håller med, gillar inget sånt heller. Lagom är bäst...

När det gäller öppettider håller jag med de flesta här, det är klart att det ska vara öppet 10-20 lördag och söndag 1/6-31/8.

När det gäller Din Mc så kan jag bara säga att: jag har aldrig varit nöjd med en verkstad, vare sig för mc eller bil, förrän jag flyttade och upptäckte Din Mc. Den service som jag har fått av Lelle (verkstadsbossen) är outstanding. Nu hann han inte med ett ad-hoc däcksbyte igår :( men annars har han hjälpt till med allt - direkt! Upptäckte exempelvis när jag skulle iväg till Gåsen att ett bromsok hade skurit. Ner till Lelle på Din Mc. Och han fixade ett beg från gömmorna, monterade och vips var den helgen räddad.

Förresten så blev jag tvungen att göra mitt däckbyte på Däckia. Trevlig kille som gjorde det men att det kostade 800 spänn gör både att jag förstår att de hade tid (inga andra kunder i sikte) och att jag tycker de är idioter.

Jag undrar hur det kommer sig att allt är sämre i huvudstaden. Med så stor befolkning kan det inte vara svårt att erbjuda lite service där finns ju gott om potentiella kunder. Att Bengts MC i lappträsk inte har öppet på helgen kan jag köpa då han ändå känner hela byn men hur svårt kan det vara i Sthlm.

I skåne finns där gott om bra handlare lite utanför städerna ex:

BrHörbergs= Helgöppet och har enormt däckslager på hyllan.

Keva Motor= Bäst på enduro KTM/Husaberg/GASGAS. Massor av delar på hyllan och bättre priser än Karlströms onlinebutik. Behöver du hjälp med fjädringen har de en träningsslinga bakom butiken där ägaren hjälper dig rätt.

Jag undrar hur det kommer sig att allt är sämre i huvudstaden. Med så stor befolkning kan det inte vara svårt att erbjuda lite service där finns ju gott om potentiella kunder. Att Bengts MC i lappträsk inte har öppet på helgen kan jag köpa då han ändå känner hela byn men hur svårt kan det vara i Sthlm.

I skåne finns där gott om bra handlare lite utanför städerna ex:

BrHörbergs= Helgöppet och har enormt däckslager på hyllan.

Keva Motor= Bäst på enduro KTM/Husaberg/GASGAS. Massor av delar på hyllan och bättre priser än Karlströms onlinebutik. Behöver du hjälp med fjädringen har de en träningsslinga bakom butiken där ägaren hjälper dig rätt.

Tror problemet i sthlm är att det finns för mycket kunder, så man håller sig flytande lite oavsett...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT