Gixxer 1000
Medlem
Lagen om omkörning till hö på 2 filig väg är borta??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja...sandstream71 skrev:Man får alltså köra om i innerfilen om det är 70 eller lägre?
Till mitt bostadsområde måste jag köra i vänsterfil på 70-sträcka. DetHansJ skrev:Praktiserar jag jämt (fast eftersom det inte är allmänt känt får man vara på helspänn...), fattar inte varför folk envisas med att köra i mittfilen... Osäker var man skall köra av (högerfilen borde vara bättre val då), rädd för vilda vägrenar eller vad är det? Lite sjukt eftersom det oftast är minst trafik i högerfilen. I tyskland skulle man dö om man inte höll sig i "högraste" filen. Tror lagen ändrades för ett par år sen redan.
Anders R skrev:Ännu roligare är folk som ligger vänsterfilen 8 km före de skall svänga vänster, i 65 km/h, precis som de håller i högerfilen(jag propp vadå?). Ser det dagligen!
BMW R90s skrev:Till mitt bostadsområde måste jag köra i vänsterfil på 70-sträcka. Det
är f.bannat irriterande att få någon tätt bakom sig som inte fattar att
dom får köra om till högerSpec. 45-åringar i saabar
![]()
Precis, visst ar det irriterande! Funderar pa att dra igang nan kampanj... (haller tydligen pa att bli en tjurig gammal gubbe...) Just det fenomenet stor mig oerhort, "jag vet inte var jag ska svanga, sa jag ligger i mitten", "om 2 minuter kommer jag i kapp en lastbil, sa da kan jag ligga kvar i mittfilen for jag vill inte slita pa bilen med filbyte", eller hur tanker de?Mell skrev:Sen alla idioter som kör i mittenfilen på trefiliga motorvägar. :kocko
Då får man ju inte köra om på högern om det är 90 eller 110. Så då får man köra till den "vänstraste" filen, köra om och sen lägga sig i "högraste"...
Jag fårspaceman skrev:Man får inte sicksacka, så har du kört om en på högern, så får du inte ta en till på vänstern och därefter byta till höger och ta en till...
Mell skrev:Sen alla idioter som kör i mittenfilen på trefiliga motorvägar. :kocko
Då får man ju inte köra om på högern om det är 90 eller 110. Så då får man köra till den "vänstraste" filen, köra om och sen lägga sig i "högraste"...
det behövs många flar aav din sorthrc skrev:Nå, när jag har bråttom till terminalen på eftermiddagen orkar jag bara inte med dem, kör upp jämsides till vänster och slår på högerblinkers. Med 26 tons totalvikt brukar det få effekt rätt omgående![]()
Anders R skrev:Ännu roligare är folk som ligger vänsterfilen 8 km före de skall svänga vänster, i 65 km/h, precis som de håller i högerfilen(jag propp vadå?). Ser det dagligen!
Kreuger skrev:Men snälla, bryr ni er i sånt där när ni kör hoj? Det är väl bara att köra om där det finns plats, mittlinjer, högerfiler eller vägren på nån sida var väl skit i samma. En av de största fördelarna med att åka hoj är ju att man slipper bry sig så mycket i övrig trafik och stå och köa. Är ju bara att glida emellan och snabbt å smidigt ta sig fram.![]()
![]()
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna