Ställs hojen av automatiskt i samband med skadereglering?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
För några veckor sedan blev min ljuddämpare stulen. Jag gjorde en stöldanmälan och lämnade in hojen på verkstad. Några dagar sedan fick jag ett brev med pengar tillbaka ifrån vägskatten, samt en notering om att cykeln ställts av. Har aldrig hört talas om detta tidigare. Sker en avställning numera automatiskt så fort försäkringsbolaget blandas in? :va

mb skrev:
2288438 För några veckor sedan blev min ljuddämpare stulen. Jag gjorde en stöldanmälan och lämnade in hojen på verkstad. Några dagar sedan fick jag ett brev med pengar tillbaka ifrån vägskatten, samt en notering om att cykeln ställts av. Har aldrig hört talas om detta tidigare. Sker en avställning numera automatiskt så fort försäkringsbolaget blandas in? :va

Brukar endast ske vid inlösen :va

Men de hoppas jag de inte gör på din hoj :D

mb skrev:
2288438 För några veckor sedan blev min ljuddämpare stulen. Jag gjorde en stöldanmälan och lämnade in hojen på verkstad. Några dagar sedan fick jag ett brev med pengar tillbaka ifrån vägskatten, samt en notering om att cykeln ställts av. Har aldrig hört talas om detta tidigare. Sker en avställning numera automatiskt så fort försäkringsbolaget blandas in? :va

Nope du måste göra det själv !!!

Nogger skrev:
2288460 Nope du måste göra det själv !!!
Skumt!! Jag har inte ställt av den och har inte heller velat att nån annan skulle göra det. Detta måste kollas upp.

Ringde till vägverket för att höra efter vem som ställt av den. Det var mycket riktigt försäkringsbolaget. Kanske lite onödigt när hojen strax ska tas i bruk igen, men ok...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park