Ställs hojen av automatiskt i samband med skadereglering?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
För några veckor sedan blev min ljuddämpare stulen. Jag gjorde en stöldanmälan och lämnade in hojen på verkstad. Några dagar sedan fick jag ett brev med pengar tillbaka ifrån vägskatten, samt en notering om att cykeln ställts av. Har aldrig hört talas om detta tidigare. Sker en avställning numera automatiskt så fort försäkringsbolaget blandas in? :va

mb skrev:
2288438 För några veckor sedan blev min ljuddämpare stulen. Jag gjorde en stöldanmälan och lämnade in hojen på verkstad. Några dagar sedan fick jag ett brev med pengar tillbaka ifrån vägskatten, samt en notering om att cykeln ställts av. Har aldrig hört talas om detta tidigare. Sker en avställning numera automatiskt så fort försäkringsbolaget blandas in? :va

Brukar endast ske vid inlösen :va

Men de hoppas jag de inte gör på din hoj :D

mb skrev:
2288438 För några veckor sedan blev min ljuddämpare stulen. Jag gjorde en stöldanmälan och lämnade in hojen på verkstad. Några dagar sedan fick jag ett brev med pengar tillbaka ifrån vägskatten, samt en notering om att cykeln ställts av. Har aldrig hört talas om detta tidigare. Sker en avställning numera automatiskt så fort försäkringsbolaget blandas in? :va

Nope du måste göra det själv !!!

Nogger skrev:
2288460 Nope du måste göra det själv !!!
Skumt!! Jag har inte ställt av den och har inte heller velat att nån annan skulle göra det. Detta måste kollas upp.

Ringde till vägverket för att höra efter vem som ställt av den. Det var mycket riktigt försäkringsbolaget. Kanske lite onödigt när hojen strax ska tas i bruk igen, men ok...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back