Ställa om insprutningen vid Slip on?

Superbike Roger skrev:
Det är ju ditt eget val om du vill optimera hojen, oftast märker man en stor skillnad på mellanregisteret mär man har gjort en riktig bänkning.

Måste fråga en sak eftersom du har lite koll på detta. Är det inte viktigare att montera pc3 på en hoj som har avgasventil som t.ex min hoj i detta fall än en hoj som är utan? Kanske är ute och cyklar?? :va

Tar man bort avgasventilen på K5:an måste man väl in och koppla ur nån sladd så att inte FI-lampan ska lysa också eller?

Vissa hojar går lite magert ifrån början ock K5 verkar vara en av dem, är nog att rekomendera att ställa om sprutet vid byte till slipon/helsystem.

När man tar bort avgasventilen + sevomotorn så ska man ta bort en svart/brun kabel på gråa ECU kontakten mer info finns här: http://www.jsdproducts.com/Downloads/downloads.html

$noop skrev:
Måste fråga en sak eftersom du har lite koll på detta. Är det inte viktigare att montera pc3 på en hoj som har avgasventil som t.ex min hoj i detta fall än en hoj som är utan? Kanske är ute och cyklar?? :va

Tar man bort avgasventilen på K5:an måste man väl in och koppla ur nån sladd så att inte FI-lampan ska lysa också eller?

Superbike Roger skrev:
Vissa hojar går lite magert ifrån början ock K5 verkar vara en av dem, är nog att rekomendera att ställa om sprutet vid byte till slipon/helsystem.

När man tar bort avgasventilen + sevomotorn så ska man ta bort en svart/brun kabel på gråa ECU kontakten mer info finns här: http://www.jsdproducts.com/Downloads/downloads.html

Tackar för infon! Alltså blir det en jävla massa stålar att fixa först om jag nu ska ha på ett annat blås :gnissla

$noop skrev:
Tackar för infon! Alltså blir det en jävla massa stålar att fixa först om jag nu ska ha på ett annat blås :gnissla

Finns säkert många här som åker med bara slipon utan att ställa om sprutet, beror en del på din körstil om du gillar att maxxa hojen längre stunder ska du mappa om.

Superbike Roger skrev:
Finns säkert många här som åker med bara slipon utan att ställa om sprutet, beror en del på din körstil om du gillar att maxxa hojen längre stunder ska du mappa om.
motospeed hävdar stenhårt att man ska mappa om. oavsett slipon el helsystem.
är detta bara reklam å ljug eller?

jag ska ju bara köra gata

h01hmt skrev:

Min gixxer 600-03 gav 11bhp mer när jag mappat och bytt blåset,det säger väl endel...
Jag anser att du ska mappa, men var och en väljer alltid själv...

gixxxerracing skrev:
Min gixxer 600-03 gav 11bhp mer när jag mappat och bytt blåset,det säger väl endel...
Jag anser att du ska mappa, men var och en väljer alltid själv...
hade du helsystem el slipon då?

Vet du med dig att du aldrig kommer att hålla stumt i mer än max 30 sekunder är det lugnt att inte mappa om. Typ ska du köra 30 mil i 110 km/h så funkar din originalmappning bra som den är. Däremot om du ska köra i över 200 km/h på autobahn i mer än 30 sekunder...

h01hmt skrev:

$noop skrev:
Man kan lägga 120K på en ny hoj, ytterligare 15K på helsystem, personlig utrustning för 15-20K, men man överväger på allvar om det är värt 1500-2000 för att justera in sin pärla så att den går ordentligt....
Det är tom ganska vanligt att man får mindre effekt än innan modifieringen om man bara hänger på ett system utan att mappa om.

h01hmt skrev:

Har man otur så bränner man kolvar mm vid hög belastning.

Power commander 3000kr + 2000kr i mappning är billig i jämförelse med ett haveri....

andersbrink skrev:
Vet du med dig att du aldrig kommer att hålla stumt i mer än max 30 sekunder är det lugnt att inte mappa om. Typ ska du köra 30 mil i 110 km/h så funkar din originalmappning bra som den är. Däremot om du ska köra i över 200 km/h på autobahn i mer än 30 sekunder...
ok,ok nu har jag saker lite mer klart för mig.
jag vill inte riskera nåt. jag körde 200 mer än 30 sek i sommras.(mot Valbo)

men hur går nu en mappning till? kör de in en sladd i ljuddämparen och pillrar på nån dator på tomgång bara, eller bänkkör man i en dynojet också?

och i så fall, ska inte det satans pairsystemet tas bort då?

Last edited:
h01hmt skrev:
ok,ok nu har jag saker lite mer klart för mig.
jag vill inte riskera nåt. jag körde 200 mer än 30 sek i sommras.(mot Valbo)

men hur går nu en mappning till? kör de in en sladd i ljuddämparen och pillrar på nån dator på tomgång bara, eller bänkkör man också i en dynojet?

och i så fall, ska inte det satans pairsystemet tas bort då?
Ofta bredbandslambda i röret samt bänkning, sen beroende på hur seriösa dom är och hur mycket du vill betala så programmerar dom om sprutet med varierande noggrannhet.

Är på g att köpa en K5á och har hittat en med helsystem. Han har ingen PC och den är inte ommappad i originalboxen. Låter lite småfarligt tycker jag, eller? :confused:

Back