Ställa hojen för vintern?!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjena!

Finns det några vädergurus här på forumet? Då efterfrågar jag inte optimister utan lite opartiska åsikter! :D

Saken är den att jag har en bit att åka dit jag ska ställa hojen för vintern...och vill givetvis inte köra den efter att man saltat vägarna. Är ju rätt kallt om nätterna nu...:gnissla Dessutom har jag inte några större möjligheter att köra något i veckorna nu på ett tag, utan endast eventuella helgkörningar är aktuella.

Så frågan är om man är en dålig människa som ställer in hojen redan nu? Har bara hunnit en 800-900mil iår. Någon annan här som börjat tänka på att ställa in hojen ännu :va

//KaliZ

KaliZ skrev:
2494868 Tjena!

Finns det några vädergurus här på forumet? Då efterfrågar jag inte optimister utan lite opartiska åsikter! :D

Saken är den att jag har en bit att åka dit jag ska ställa hojen för vintern...och vill givetvis inte köra den efter att man saltat vägarna. Är ju rätt kallt om nätterna nu...:gnissla Dessutom har jag inte några större möjligheter att köra något i veckorna nu på ett tag, utan endast eventuella helgkörningar är aktuella.

Så frågan är om man är en dålig människa som ställer in hojen redan nu? Har bara hunnit en 800-900mil iår. Någon annan här som börjat tänka på att ställa in hojen ännu :va

//KaliZ
Nu är det kallt i marken och luften, låg sol, folk dör som flugor så här års. så jag ställde av idag.

Det går att köra flera veckor till. Såvida du inte ska upp till norrland förstås då kan det kanske vara lite kämpigare?

Visst har det hänt att det kommit snö i Oktober men den försvinner ju direkt och fina dagar brukar komma efter.

Förstår inte de som tar och ställer av hojen så fort temperaturen går under 20 grader. Ta på en varmare tröja under stället eller jacka över. Varmare handskar eller montera handtagsvärme. Så länge det inte är halt finns ju ingen anledning att sluta med något som är bland det roligaste som finns -köra hoj

Ja, ohh va kallt det är, ca 20gr här i Skåne. Däck och underlag måste vara snorhalt nu. Dax att ställa av, man vill ju inte dö som en fluga.:D

ulf skrev:
2495997 Ja, ohh va kallt det är, ca 20gr här i Skåne. Däck och underlag måste vara snorhalt nu. Dax att ställa av, man vill ju inte dö som en fluga.:D
Du ser:rolleyes:
för övrigt så pratade jag om SVENSKT väder. inte skånskt:)

Last edited:
en vän till mig ställde av när det blev för kallt för att köra med kortbyxor och t-shirt.

Klabbharpan skrev:
2495383 Det går att köra flera veckor till. Såvida du inte ska upp till norrland förstås då kan det kanske vara lite kämpigare?

Visst har det hänt att det kommit snö i Oktober men den försvinner ju direkt och fina dagar brukar komma efter.

Förstår inte de som tar och ställer av hojen så fort temperaturen går under 20 grader. Ta på en varmare tröja under stället eller jacka över. Varmare handskar eller montera handtagsvärme. Så länge det inte är halt finns ju ingen anledning att sluta med något som är bland det roligaste som finns -köra hoj

Det är kallare att åka sporthoj än touring-maskin. Misstänker att VFR'n har handtagsvärme och rövvärmare originalmonterat :tungan

Om du tål lite kyla kan du använda den i några veckor till :tummenupp
Själv kör jag motorcykel tills snön börjar falla konstant :)

xds skrev:
2496356 .... Misstänker att VFR'n har handtagsvärme och rövvärmare originalmonterat :tungan

Visst serru, har kakelugn i framkåpan också för den där varma hemtrevliga känslan.

Nä, du vet om man kör aktivt så blir både man själv och motorn riktigt varm, men om man bara fisåker fram och tillbaka framför den lokala krovmojjen så kan jag förstå att man tycker det är kallt :7peta

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back