Ställa av hoj

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
tänkte ställa av hojen men har varken tillgång till Reg papprena eller att kunna skrapa märket går det ändå?

CHIPPEN_no1 skrev:
tänkte ställa av hojen men har varken tillgång till Reg papprena eller att kunna skrapa märket går det ändå?

Vad jag känner till måste man ha behörighetskoden som finns på reg beviset för att kunna ställa av. Gå in på vägverkets hemsida och beställ ett nytt sådant. Du borde få det i brevlådan inom några dagar till den adress du är bokförd på. Först då kan du ställa av antingen genom att anmäla avställningen på vägverkets hemsida, per telefon eller skriftligen på ditt reg bevis.

CHIPPEN_no1 skrev:

nooop...du måste ha ditt behörighetskod + nr på skattemärket,hade ditt skattemärke varit tillfälligt så räckte det me koden .

R1-benji skrev:
nooop...du måste ha ditt behörighetskod + nr på skattemärket,hade ditt skattemärke varit tillfälligt så räckte det me koden .
Nej, det stämmer inte.
Att man måste ha behörighetskoden stämmer, både via telefon och web, men koden under skattemärket behövs inte.
Jag hade slängt min gamla skylt och ringde VV som då ändrade något i sitt system så att jag slapp ange koden på deras sajt när jag ställde av.

Jag var tvungen att ha både behörighetskoden+kontroll nr på skatte kvittot för att det skulle funka sade killen på vv till mig :huvet

sandstream skrev:
Nej, det stämmer inte.
Att man måste ha behörighetskoden stämmer, både via telefon och web, men koden under skattemärket behövs inte.
Jag hade slängt min gamla skylt och ringde VV som då ändrade något i sitt system så att jag slapp ange koden på deras sajt när jag ställde av.

gick efter vad min kompis behövde för att ställa av sin via nätet ,själv har jag ställt av o på min så många gånger så jag har inte en enda gång fått nåt annat än tillfälliga koden....sen att hon ändrade i systemet vet jag sjutton för allt sköts genom datan e vad dom påstår,hade ställt av den av misstag en gång o ville ställa på den samma dag men det gick inte för datan sköter allt sa hon.

soffroad skrev:
Jag var tvungen att ha både behörighetskoden+kontroll nr på skatte kvittot för att det skulle funka sade killen på vv till mig :huvet
när jag ställde av senast så ringde jag in via telefon till nån automatisk tjänst där jag fick ange mitt reggnummer i sifferkod och sen min behörighetskod. Behövde inte skrapa. Detta var hösten 2003 de kanske ändrat nåt sen dess. :va

CHIPPEN_no1 skrev:

Beställ nya papper och skicka in dem på det gamla vanliga sätte om du inte har skatte koderna.

Ställde av för inte så längesedan på internet,

då behövs koden du skrapar fram på skattemärket och behörighetskoden på regbeviset.

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!