Ställ bak på bilen?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
funderar på att köpa ett sådant däringa MC ställ som man sätter på dragkroken på bilen för att transportera sin cross eller enduro. Fungerar dessa smidigt eller vad säger ni?

/D.
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Det är bra.
Ett tips är att du ser till att styva upp bilens bakfjädrar (t.ex med kuddar från biltema) eftersom att ställen är anpassade för mindre cross/enduro.
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Vad ska jag ställa bak på bilen?:va

Din feta bak såklart :arsele :)

/D.

Oerhört smidigt måste jag säga. Med ramp får du även upp den själv utan bekymmer.

Tack för tipset, jag måste isåfall ha ramp eftersom jag är själv ute och kör i skogen.

/D.

Det är bra.
Ett tips är att du ser till att styva upp bilens bakfjädrar (t.ex med kuddar från biltema) eftersom att ställen är anpassade för mindre cross/enduro.

Hur fungerar dessa kuddar? /D.
 
Last edited:

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Nån som vet hur det blir med försäkringar om hojen råkar ramla av är ju inte många bilar som får belasta kulan så mycket. det brukar ju vara max kultryck ca 75kg..?
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Jag tycker att ett litet släp är 100ggr bättre, cykeln är rätt så tung att lyfta upp efter ett träningspass (och du är rätt så klen)

(Du kan ju låna firmans släp gratis)
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Jag tycker att ett litet släp är 100ggr bättre, cykeln är rätt så tung att lyfta upp efter ett träningspass (och du är rätt så klen)

(Du kan ju låna firmans släp gratis)


:)

Jo men jag vill helst undvika att låna andras prylar, känns bättre att äga själv. Ett billigt enkelt släp vore bäst men jag är inte beredd att spendera en massa stålar igen....

/D.
 

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Ort
stockholm
Hoj
929a Gul och fin.
alltså dom där ställen brukar va godkända för typ 80 kg ? det är mitt iaf. men det kanske finns de som är godkända för mer. Men de har ju en säkerhetsfaktor på minst 5 säkert så d går ju såklart att trycka dit en fetare maskin.
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Jag svetsade ett själv i form av en stege. Så med en liten ramp e det bara att rulla upp hojen o sen fästa den emot ett stag som jag placerat ung i höjd med fotpinnen.Man rullar alltså hojen hela vägen tills den tar emot fotpinnen o sen e det bara att spänna med ett gäng spännband. Byggde det -00 o har säkert kört ett par hundra mil utan det minsta missöde(peppar peppar).Har gjort vissa ändringar varje gång jag bytt bil/dragkrok så att den passar den dragkrok som e aktuell.
Men hade jag haft plats hade jag nog köpt mig ett sånt här
http://www.blocket.se/vi/16743489.htm?ca=22_s

Kan tillägga att farbror P har stoppat mig några lör o sön morrnar för att blåsa o dom har aldrig ens nämnt nått om ställningen eller maxvikt..:D
 
Last edited:
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top