SSOTYA2006 Tävlingstråd

Stiltje..

Här händer det inte mycke...
Jobbat röven av mig senaste veckorna, men till helgen skall min nyrenoverade och trimmade spis på sin plats elsysten ska göras om mm, återkommer med bilder i helgen.
Hur går det för er?, har varit lite dött i denna tråden nu ett tag

Bifogat

• IM000008.JPG
    IM000008.JPG
    44.9 KB · Visningar: 139
Silverryggen skrev:
2042269 Här händer det inte mycke...
Jobbat röven av mig senaste veckorna, men till helgen skall min nyrenoverade och trimmade spis på sin plats elsysten ska göras om mm, återkommer med bilder i helgen.
Hur går det för er?, har varit lite dött i denna tråden nu ett tag

Jag har panik, har så jädrans mycke kvar att göra på hojen bara för att jag sitter o väntar på grejer från staterna. ujuj.
Men jag får ta ledigt några dar från jobbet när sakerna väl kommit :hihi

quip skrev:
2042428 Jag har panik, har så jädrans mycke kvar att göra på hojen bara för att jag sitter o väntar på grejer från staterna. ujuj.
Men jag får ta ledigt några dar från jobbet när sakerna väl kommit :hihi

några dar räcker inte långt..:3freak

jag har ångest att jag sitter här istället för är i garaget :(

lepracon skrev:
2024958 gjorde ett ryck i helgen och är nu 95% klar med hojen....lägger ut bilderna jag tog i helgen....tänkte hålla på dem men va fan.....lägger ut några här....i väntan på att få börja åka på den......

fler bilder

Grymt snygg!! :Bugar :Bugar :Bugar

:yoparty :tummenupp

Måste tyvärr härmed meddela att min fighter kommer att rulla på gatorna i oförändrat skick denna sommar :(
Projektet med caferacern (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107771) har helt enkelt slukat för mycket tid och pengar för att det ska räcka till åt FZR:en också.
Den är förövrigt inne på lack just nu, ska bli kul att börja med finliret efter det!
Kör så det ryker!!
Mvh
Danne

Jag har kommit en bit nu i alla fall.

Har fått fast det mesta. Har använt rätt mycke orginaldeldelar som jag modifierat och använt som fästen till ex sadlarna. Så det tar sig.

Bifogat

• temp-060.jpg
    temp-060.jpg
    63.6 KB · Visningar: 111
Hornet_600 skrev:
2050214 ÖKA! Hehe...Försvara Sundsvalls färger nu!!!

mmm...har bara tappa all meklust..vill ha nå nytt.
men klart blir de..
de garanterar jag :tummenupp

Lite byggbilder fån helgen..

Motorn på plats, bromsarna klara, bakhjulet på plats..

Bifogat

• MIB1.JPG
    MIB1.JPG
    67.9 KB · Visningar: 118
  • 060401-2.JPG
    060401-2.JPG
    65 KB · Visningar: 118
  • 060402.JPG
    060402.JPG
    49.2 KB · Visningar: 155
Silverryggen skrev:
2053913 Motorn på plats, bromsarna klara, bakhjulet på plats..

Den spisen satt som en smäck! Nymålad och allt! Riktigt fint, kommer bli helt grymt!
Och man får komma men ett uns av kritik så tycker jag att du borde kostat på dig ett par hårdare handtag. Dom där gråa känns lite tråkiga. Sen skulle det sitta fint med röda bromsok osså :banana

keep it up!

Jag har gett upp att få hojen klar detta år! Projektet får vila tills vidare :(

Men när jag insåg att det inte skulle bli klar inhandlades iallafall en hoj som går att köra... :) så åkning blir det iallafall!

euromange skrev:
2054358 Jag har gett upp att få hojen klar detta år! Projektet får vila tills vidare :(

Men när jag insåg att det inte skulle bli klar inhandlades iallafall en hoj som går att köra... :) så åkning blir det iallafall!

tråkigt :(
hoppas inte allt för många hoppar av :brinnerup

ozeo skrev:
2054671 tråkigt :(
hoppas inte allt för många hoppar av :brinnerup
Det är alltid några stycken som droppar av. Speciellt eftersom det hela håller på lite mer än ett halv år.

Men ifall man kollar på vilka som har publicerat smygbilder på sina byggen så ser framtiden ljus ut för Sveriges fighterbyggare. :)

euromange skrev:
2054358 Jag har gett upp att få hojen klar detta år! Projektet får vila tills vidare :(

NÄÄÄÄJ!!

Väntade med spänning på att din hoj skulle bli klar...

BTW, är hemma nu efter en spontan säsong i alperna, Österrike, Bad gastein. Så nu får man ta o pallra arslet ut i garaget och göra XR:en till en grym streetfighter. (och med min grymt vältilltagna plånbok just nu så ser det ut att kunna bli.. hmm... just det.. den va inte så vältilltagen... Faktiskt nästan helt obefintlig. Men blir mer spännande så). Önska mig lycka till. Jag behöver det!

FreddaAbborre skrev:
2055067 NÄÄÄÄJ!!

Väntade med spänning på att din hoj skulle bli klar...

BTW, är hemma nu efter en spontan säsong i alperna, Österrike, Bad gastein. Så nu får man ta o pallra arslet ut i garaget och göra XR:en till en grym streetfighter. (och med min grymt vältilltagna plånbok just nu så ser det ut att kunna bli.. hmm... just det.. den va inte så vältilltagen... Faktiskt nästan helt obefintlig. Men blir mer spännande så). Önska mig lycka till. Jag behöver det!

lycka tll..
behöver inte bli dyrt om man e finurlig
:tummenupp

Så där, nu är det officiellt....

Jag har panik med att hinna klart med bygget.

Sitter fast i Örebro på en utbildning hela veckan :huvet

Vill vara i garaget...

Silverryggen skrev:
2011712 Biltema HOT PAINT 600 grader Svart 39.90 per burk art 36-253, funkar skitbra...

Ingen Primer?
Antar att den inte pallar värmen... men fäster färgen ordentligt utan?

Jaja hur som helst så kan jag bara berätta att jag tyckte detta projekt skulle bli skitkul i höstas.
Grym eloge till Wiseguy som drog igång allt!
Tappade dock meklusten i November när jag insåg att det är totalt j-vla omöjligt att hitta nån lokal i Stockholmsområdet.
Nu är dock meksuget större än någonsin... Problemet är bara att nu har firman jag jobbade på gått i KK så jag ärarbetslös och pank.
Känns bara så jävla surt att ha all tänkbar tid i världen, men inga pengar...

Men... om jag vinner på lotto eller hittar ett nytt jobb illa kvickt, Då jävlar ska det byggas!

//Peter

Last edited:
Peter80 skrev:
2060358 Ingen Primer?
Antar att den inte pallar värmen... men fäster färgen ordentligt utan?//Peter

Avfettning , 1200 våtslip, bräkleen ,sen fäster den fint + att den typ bränner fast första gången den blir varm..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT