SSOTYA 2007 - Byggtråd


jag e nog lite efter, men vad fan e flatside? :näsblod

Ex. Keihin FCR. Vet inte vad definitionen på flatslide är men det Ozeo tänker på (antar jag) är mekaniska fuggar där man lyfter trotteln direkt med vajern från gasrullen. De blir ju då helt okänsliga för vilka filter man använder. Med vakuumfuggar lyfts ju trotteln av ett membran och undertryck och det har då betydelse hur luftfiltren är konstruerade. Jag har för mig jag har hört någon förklaring om att det krävs ett visst motstånd men det verkar svårt att förstå exakt hur det funkar :gnissla
 
Ex. Keihin FCR. Vet inte vad definitionen på flatslide är men det Ozeo tänker på (antar jag) är mekaniska fuggar där man lyfter trotteln direkt med vajern från gasrullen. De blir ju då helt okänsliga för vilka filter man använder. Med vakuumfuggar lyfts ju trotteln av ett membran och undertryck och det har då betydelse hur luftfiltren är konstruerade. Jag har för mig jag har hört någon förklaring om att det krävs ett visst motstånd men det verkar svårt att förstå exakt hur det funkar :gnissla

ja de va ju de jag sa ju :rolleyes:
 
skruva loss bakdelen idag & konstaterade att det kan gå att få in termostaten & spolarbehållaren under tanken. dock finns en "nackdel" med detta, jag lär skrota orginalluftburken & dit med något mindre koniskt/öppet, annars får det aldrig plats.

jag vet att folk har lite delade uppfattningar om sånna filter på rad4 med vacumförknasare, men jag undrar om det blir lika knasigt med stonka ? :näsblod

aja, bifogar en bild på hur det var provosoriskt monterat idag.

Det går "rykten" om att K&N har rad4 filter för vaccumförgasare. :va
Har bara hört det så jag tar inget ansvar :D
Jag köpte iallfall en brygga mekaniska till min.
 
hoppade ju av tävlingen eftersom jag inte fick mina delar jag beställt.
så jag fick ta o sätta ihop den med orginalbakdel och bara lacka den lite osv.

så här blev det , det duger till mig iallafall

Ja nummerplåten och plasten ska jag svetsa om , så det blir lite snyggare och
byta blinkers o sket. Plus att det ska dit ett par snygga svarvade trattar
fram i ramen med filter

http://www.mypix.se/visaFullImage.asp?fill=0&id=JNFPJOKMLMCPR0&storlek=

http://www.mypix.se/visaFullImage.asp?fill=0&id=JNFPJOJRDMFRN8&storlek=640
 
Last edited:
skruva loss bakdelen idag & konstaterade att det kan gå att få in termostaten & spolarbehållaren under tanken. dock finns en "nackdel" med detta, jag lär skrota orginalluftburken & dit med något mindre koniskt/öppet, annars får det aldrig plats.

jag vet att folk har lite delade uppfattningar om sånna filter på rad4 med vacumförknasare, men jag undrar om det blir lika knasigt med stonka ? :näsblod

aja, bifogar en bild på hur det var provosoriskt monterat idag.

Satan vad det blev snyggt med den baken, matchar ju linjerna på resten totalt!:tummenupp

GJ //Pixi
 
Det går "rykten" om att K&N har rad4 filter för vaccumförgasare. :va

Kan bekräfta ryktet... Jag har modellanpassade K&N till mina original vakuumfuggar (utan original "filterbox"), det som är lite speciellt är att de spänner om två fuggar vardera, dvs jag har 2 filter till min rad 4:a.
 
Tycker inte det vore tråkigt om du kortade baken lite. Lånade din lånade bild Ozeo.
Fan den är het den där jonnen, blir lite sugen på en...

:yoparty grym, ser high tech ut med den ramen oså..
tycker inte den ska pulverlackas svart iaf..
skulle vart lika färg på kåpor som ram :tummenupp
 
gjorde en snabbshop..
kanske något lägre arsle :va

dra helvette vad brutal den blev nu :yoparty
lite inspirerad av "bruce den allsmäktige" som man nyss kikat på, gud finns inte det vet jue alla, men ni här på sporthoj är iaf mina vägledare :bow

Tycker inte det vore tråkigt om du kortade baken lite. Lånade din lånade bild Ozeo.
Fan den är het den där jonnen, blir lite sugen på en...

brutal :yoparty

jonnen ?
 
Last edited:

Hehe, gammal stockholmsslang, snappade det av en vän från hufvudstaden... jonne=cykel Dom är roliga där uppe :D

I dag blev jag klar med de egentillverkade kåporna, 4 st olika. Bara finputs kvar inför grundlack. Det var sjukt vad mycket jobb det blev, men det är kul att ingen annan har likadana :)

Äntligen kan man börja plocka ner hojen :yoparty
 
Fått kronorna blästrade. Blev vackert å fint. Nackdelen är ju att undrekronan är i tro det eller ej...STÅL?! medans övre är alu. Blir en liten skillnad i "färg" på dem.

Frågan är, pulverlacka...svarta? Scotcha dem, låta dem bara? Lägga klarlack på den undre blir jag ju tvungen, kanske på båda? Vad tycker ni?

Även börjat fått lite färg på plats på kåpan..

Nån som är duktig på att måla lite photoshop? Svart ram ska det bli, motorkåpa och kedjekåpa är svart. Jag funderar ju nu som sagt på svarta kronor, frågan om d blir för mycke svart???

Prylarna vid fotpinnarna då, lämna blästrade som de är eller svart powder coat??? Mycket att tänka på nu på samma gång. =)
 

Bifogat

  • IMG_0198.jpg
    IMG_0198.jpg
    99.8 KB · Visningar: 53
  • IMG_0204.jpg
    IMG_0204.jpg
    48.8 KB · Visningar: 54
  • Fzr_klar-007(1)-copy-copy2.jpg
    Fzr_klar-007(1)-copy-copy2.jpg
    140.9 KB · Visningar: 68
  • Fzr_klar-007(1)-copy-copy3.jpg
    Fzr_klar-007(1)-copy-copy3.jpg
    58.1 KB · Visningar: 68
Last edited:
tro det eller ej...STÅL?!

att undre kronan är i stål tror jag inte är någon ovanlighet, iaf på hojar äldre än -95.

jag har personligen en fetich för saker som är svarta när det gäller ramar, gafflar, svingar mm. på hojar. så go for siden-matt-pulver ! :yoparty
 
Färgen på plats, våtslipat är det oxå. Blev nästan bra juh! Klarlacken kvar bara...

Be happy, don't worry! :tungan
 

Bifogat

  • IMG_0205.jpg
    IMG_0205.jpg
    18.4 KB · Visningar: 45
  • IMG_0208.jpg
    IMG_0208.jpg
    137.4 KB · Visningar: 113
Ex. Keihin FCR. Vet inte vad definitionen på flatslide är men det Ozeo tänker på (antar jag) är mekaniska fuggar där man lyfter trotteln direkt med vajern från gasrullen. De blir ju då helt okänsliga för vilka filter man använder. Med vakuumfuggar lyfts ju trotteln av ett membran och undertryck och det har då betydelse hur luftfiltren är konstruerade. Jag har för mig jag har hört någon förklaring om att det krävs ett visst motstånd men det verkar svårt att förstå exakt hur det funkar :gnissla

Flatside fuggar kännetecknas av att trotteln är platt (flat) mot vanliga runda. Ska ge snabbare gasrespons.

Kan bekräfta ryktet... Jag har modellanpassade K&N till mina original vakuumfuggar (utan original "filterbox"), det som är lite speciellt är att de spänner om två fuggar vardera, dvs jag har 2 filter till min rad 4:a.

Vad får man slanta för ett par sådanna filter? Någon effektskillnad? Bulton utan att behöva göra nåt?
 
Last edited:
Flatside fuggar kännetecknas av att trotteln är platt (flat) mot vanliga runda. Ska ge snabbare gasrespons.



Vad får man slanta för ett par sådanna filter? Någon effektskillnad? Bulton utan att behöva göra nåt?

Eller så har man en för gammal hoj iom att det inte fanns till min. Fuck.
 
Flatside fuggar kännetecknas av att trotteln är platt (flat) mot vanliga runda. Ska ge snabbare gasrespons.



Vad får man slanta för ett par sådanna filter? Någon effektskillnad? Bulton utan att behöva göra nåt?

Ok - misstänkte det men vågade mig inte på en gissning.

Jag fick prisuppgift på mellan 960 och 1500 bagare. Köpte i Borås (för 960). Effektskillnad ska det väl bli litegrand enligt K&N, men framför allt (tycker jag) ser det ju hetare ut än original luftburk. De är bolton. Borde inte samma passa till de äldre gixxarna? Motorerna är ju så lika, kolla mått (tror det finns på K&N hemsida).
 
kvällen är räddad, 6meter fyrkantsprofil inhandlad & en lugn lördag = 1.5 platta öl kvar, sedan ligger det någon lidl energidryck där oxå så då orkar man upp te jobbet imorrn :yoparty
 

Bifogat

  • kvällen räddad.JPG
    kvällen räddad.JPG
    90.9 KB · Visningar: 138
Back
Top