SSH Turbo på Bike Weekend

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Jag pratade nyligen med Tomas Lindfors han står som kontaktperson för tekniska frågor:

Min första fråga, måste hojen vara besiktad med turbo?
Svar: Då blir det ju inga hojar det går ju inte att besikta med turbo.... (Ja Anders vi vet.... ):gnissla

Min andra fråga måste hojen vara besiktad?
- Nej, det behövs inte, men den måste likna en gatcykel, lyse fram och bak.
Om hojen ser för extrem ut så klassas den om.

Min tredje fråga, vad är för extrem?
- Långssving går bort direkt.

Ja sparar varje fall lite tid på att slippa momentet med besiktning :yoparty

Då finns det ju hopp...

Det skulle vara lagom ironiskt om en av de få registreringsbesiktade och 100% lagliga turbohojarna blir petad från klassen för att den är för extrem. "Motor med turbo, hjulbas 1520 mm" står det i reg-beviset.

Jag befarar faktiskt det... utan att skämta. Tomas portade mig och Bjurström från SSH+900 förr-förra året, mig för avgasröret och Bjurström för 5 cm sving.

<edit>Nu är även jag anmäld och pyntad!</edit>

Färnbo skrev:
Jag pratade nyligen med Tomas Lindfors han står som kontaktperson för tekniska frågor:

Min första fråga, måste hojen vara besiktad med turbo?
Svar: Då blir det ju inga hojar det går ju inte att besikta med turbo.... (Ja Anders vi vet.... ):gnissla

Min andra fråga måste hojen vara besiktad?
- Nej, det behövs inte, men den måste likna en gatcykel, lyse fram och bak.
Om hojen ser för extrem ut så klassas den om.

Min tredje fråga, vad är för extrem?
- Långssving går bort direkt.

Ja sparar varje fall lite tid på att slippa momentet med besiktning :yoparty

Då finns det ju hopp...

Last edited:
En turboklass med kort sving och 201m??????????? :confused: Är det XN85ór och CX500turbo´s som skall åka i den?

RPM lover skrev:
Brink
Du menar -04 för -03 körde du SSH 900+ :)

Åfan, tiden går saktare än jag upplever det som! När du säger det, besiktningen 2003 fick iaf backas upp av både reg-bevis, försäkringsbrev och skattekvitto. Tomas var purken redan då - och tittade på reg-beviset mer än en gång och visade upp det för tävlingsledningen som var fram och undrade. Oh well... käckt iaf att de två hojar som inte fick vara med i SSH armbågade sig fram till final i SGB. :hihi

Sidewinder... well, 2300 kubik får man iaf ha, bra att ha i minne till nästa år. :tummenupp

andersbrink skrev:
Åfan, tiden går saktare än jag upplever det som! När du säger det, besiktningen 2003 fick iaf backas upp av både reg-bevis, försäkringsbrev och skattekvitto. Tomas var purken redan då - och tittade på reg-beviset mer än en gång och visade upp det för tävlingsledningen som var fram och undrade. Oh well... käckt iaf att de två hojar som inte fick vara med i SSH armbågade sig fram till final i SGB. :hihi

Sidewinder... well, 2300 kubik får man iaf ha, bra att ha i minne till nästa år. :tummenupp

Kommer ihåg det för jag vart själv flyttad till en annan klass eftersom jag inte hunnit få mitt nya regbevis med den nya längden införd i.
Men i år har han inget att komma med... :hihi ...jag är super laglig.
Men det blir intressant att följa hur det blir med din turbo moppe vid besiktningen...*hehe*...

*/ ?>
Back