SSH Turbo på Bike Weekend

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Jag pratade nyligen med Tomas Lindfors han står som kontaktperson för tekniska frågor:

Min första fråga, måste hojen vara besiktad med turbo?
Svar: Då blir det ju inga hojar det går ju inte att besikta med turbo.... (Ja Anders vi vet.... ):gnissla

Min andra fråga måste hojen vara besiktad?
- Nej, det behövs inte, men den måste likna en gatcykel, lyse fram och bak.
Om hojen ser för extrem ut så klassas den om.

Min tredje fråga, vad är för extrem?
- Långssving går bort direkt.

Ja sparar varje fall lite tid på att slippa momentet med besiktning :yoparty

Då finns det ju hopp...

Det skulle vara lagom ironiskt om en av de få registreringsbesiktade och 100% lagliga turbohojarna blir petad från klassen för att den är för extrem. "Motor med turbo, hjulbas 1520 mm" står det i reg-beviset.

Jag befarar faktiskt det... utan att skämta. Tomas portade mig och Bjurström från SSH+900 förr-förra året, mig för avgasröret och Bjurström för 5 cm sving.

<edit>Nu är även jag anmäld och pyntad!</edit>

Färnbo skrev:
Jag pratade nyligen med Tomas Lindfors han står som kontaktperson för tekniska frågor:

Min första fråga, måste hojen vara besiktad med turbo?
Svar: Då blir det ju inga hojar det går ju inte att besikta med turbo.... (Ja Anders vi vet.... ):gnissla

Min andra fråga måste hojen vara besiktad?
- Nej, det behövs inte, men den måste likna en gatcykel, lyse fram och bak.
Om hojen ser för extrem ut så klassas den om.

Min tredje fråga, vad är för extrem?
- Långssving går bort direkt.

Ja sparar varje fall lite tid på att slippa momentet med besiktning :yoparty

Då finns det ju hopp...

Last edited:
En turboklass med kort sving och 201m??????????? :confused: Är det XN85ór och CX500turbo´s som skall åka i den?

RPM lover skrev:
Brink
Du menar -04 för -03 körde du SSH 900+ :)

Åfan, tiden går saktare än jag upplever det som! När du säger det, besiktningen 2003 fick iaf backas upp av både reg-bevis, försäkringsbrev och skattekvitto. Tomas var purken redan då - och tittade på reg-beviset mer än en gång och visade upp det för tävlingsledningen som var fram och undrade. Oh well... käckt iaf att de två hojar som inte fick vara med i SSH armbågade sig fram till final i SGB. :hihi

Sidewinder... well, 2300 kubik får man iaf ha, bra att ha i minne till nästa år. :tummenupp

andersbrink skrev:
Åfan, tiden går saktare än jag upplever det som! När du säger det, besiktningen 2003 fick iaf backas upp av både reg-bevis, försäkringsbrev och skattekvitto. Tomas var purken redan då - och tittade på reg-beviset mer än en gång och visade upp det för tävlingsledningen som var fram och undrade. Oh well... käckt iaf att de två hojar som inte fick vara med i SSH armbågade sig fram till final i SGB. :hihi

Sidewinder... well, 2300 kubik får man iaf ha, bra att ha i minne till nästa år. :tummenupp

Kommer ihåg det för jag vart själv flyttad till en annan klass eftersom jag inte hunnit få mitt nya regbevis med den nya längden införd i.
Men i år har han inget att komma med... :hihi ...jag är super laglig.
Men det blir intressant att följa hur det blir med din turbo moppe vid besiktningen...*hehe*...

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa